via pc van casettedeck naar cd

Pagina: 1
Acties:

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-08 12:05
goedenmorgen allemaal, ik heb een probleempje, ik wil mijn muziek die ik op diskette heb via de pc op cd zetten, is dat mogelijk en zoja wat moet ik daar allemaal voor hebben, ik zag in een krantje wel iets over grammafoonplaten naat cd maar ik wil nu dus casette naar cd, heeft iemand dit al eens geprobeerd??

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:47

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Tuurlijk. Gewoon een cassette-recorder aansluiten op de line-in van je geluidskaart, de boel opnemen en dan branden op een cd. Simpel toch?
Je hebt dus nodig:
pc met geluidskaart
cassettespeler
kabeltjes
cd brander
cd brand software

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Microkid schreef op 19 september 2002 @ 09:08:
Tuurlijk. Gewoon een cassette-recorder aansluiten op de line-in van je geluidskaart, de boel opnemen en dan branden op een cd. Simpel toch?
Je hebt dus nodig:
pc met geluidskaart
cassettespeler
kabeltjes
cd brander
cd brand software
wel even de 'pieken' checken op de ingang
easy does it!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:42

Sherlock

No Shit

En software om je geluid wat van je line in komt op te nemen en in stukken te hakken natuurlijk

Bijv. Cooledit

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

• orange.x
ahaaa, ik moet er denk ik wel uitkomen zo :)

• orange.x
eeuh nog iets zit er niet een funcite in nero om rechtstreeks van line-in te lezen en branden ??? heb namelijk nu ff geen tijd om te zoeken

• Microkid

Microkid

Smile

Nee, nero kan alleen WAV bestanden als audio schrijven, en niet effe "een line-in opnemen en meteen wegschrijven".

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• orange.x
dus ik moet met die wav-recorder van windows de shit opnemen en dan slaat ie auto op als wav en dan branden.... of kan ik ook met cooledit muziek van de line-in afspelen

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 08:32

StratoFarmer

Anke :*

Ik zou niet met de wav-recorder gaan werken.
Neem het signaal van de line-in direct op met een programma zoals Soundforge/Cooledit.
Je kunt dan eventueel nog meer dynamiek aanbrengen in het geluid bijvoorbeeld en het werkt gewoon makkelijker.

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

• Microkid

Microkid

Smile

Geluid met Cooledit opnemen, dan ik stukken hakken zodat je aparte nummertjes krijgt (je wilt tenslotte niet 1 groot nummer op je cd van 60 minuten), en die nummertjes dan in volgorde met Nero naar je CD schrijven.
Dit is toch wel een beetje basis kennis hoor... ;)

Verwijderd

Luistert, ik doe het zo:

Ik heb een SB live!
Ik heb mij cassetterecorder via de line-in aangesloten op de SB.
De nummers op tape heb ik opgeslagen op mijn HD
Deze nummers kun je dan als Wave gewoon op CD branden.

Dus benodigd heden:
Cassettespeler met aansuitingsmogelijkheid op PC
PC
Geluidskaart
Cd-r'tje
Brander

Succes

Verwijderd

je zal er misschien ook een filtertje via Cooledit of Soundforge op los moeten laten als je de kwaliteit wat wil optimalizeren. Er zijn zelfs speciale filters om het gekraak uit platen te halen.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:26

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als je nou eens gewoon ging zitten proberen.... kom je er vanzelf wel uit. En Barnden op een CDRW; kun je altijd wissen, zodat het geklooi je geen CD's kost

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1