Scherm kan geen rood meer displayen...

Pagina: 1
Acties:

• SEFje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-03 11:51
Ik heb een 17" scherm van Fujitsu Siemens, waar helaas niets van een fabrikant of typenummer opstaat, wat de hele tijd blauw wordt. Als je er herhaaldelijk zeer hard op slaat( >:) ) worden de kleuren met een beetje geluk weer normaal en er is ook een kans dat dit gebeurt zonder dat je op de monitor slaat.
Ik weet niet welk onderdeel er in de monitor stuk is, en al helemaal niet of het ook te repareren valt(en waar? er zit geen garantie meer op de monitor iig)
Weet iemand wat er aan de hand is en wat ik moet doen :? bvd.

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
het zou goed de moitor kabel kunnen zijn....
maar er kan ook binnenin iets stuk zijn met het rode gedeelte.

• AleXtc
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-07 14:43

AleXtc

Wannabe Pirat

AAAAAAARRRGH. Ok, ff logisch nadenken......

Rood Groen en blauw zijn je primaire kleuren........ Als een van de kleuren gemist worden betekent dat hij dat signaal niet krijgt. Door er hard op te slaat trilt je monitor MAAR ook je kabel.

Laat je monitor met rust en beweeg eens aan je kabel.

EN LAAT VOORTAAN JE HANDEN THUIS !!!

(Ik haat mensen die al gelijk beginnen te rammmen als iets niet werkt. )

9 van de 10 keer maak je het alleen maar erger !!!!

Je heb zeker zo'n kabel met 5 tulpies aan het eind ??

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-07 15:20

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Ik heb dit ook es gehad, bleek gewoon dat de connector scheef op de kaart zat aangesloten en dus een paar pinnetjes geen contact maakten.

Verwijderd

Zelfde probleem gehad. Probleem: kabelaansluiting.

Frot even met de kabel achter in je pc, dat moet helpen.

Bij mij: naar links rood weg... naar rechts: blauw weg.

Verwijderd

In het midden: Ok

Verwijderd

[off--topic]
Ok, now boot the pc...
[/off-topic]

als je het kunt 'fixen' door erop te slaan is het ook wel te repareren lijkt mij. :)

• Dielie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:52

Dielie

*BURP!*

Ook ik heb daar eens last van gehad, en de korte-termijn remedie was toch echt een flinke klap boven op de monitor :P

Na 'em voorzichtig opengemaakt te hebben, zag ik een tapstoelopende unit (flink groot, richting beeldbuis -> is dat een elektronenkanon? :?) met daarop een aantal "stickers" met bedrading eraan. Eén van die stickers had echter losgelaten en raakte die unit niet meer. Weer vastgeplakt met tape en hopla, gefixed! Kleuren waren weer in orde.

Enne, die monitor doet ut nog steeds!
edit:
Wees overigens voorzichtig met openmaken, anders geeft de monitor een klap terug!

• SEFje
mja ik ben natuurlijk ook al flink in de weer geweest met de kabel maar op een gegeven moment kwam ik er achter dat een ram gewoon (beter) werkt.

ik heb trouwens niet zoveel zin om mijn monitor open te schroeven maar ik zal eens kijken of mijn vader mij erbij wil 'helpen' :P

iig bedankt voor de replies

Verwijderd

Kan ook goed zijn dat op het video board ( wat achter op de beeldbuis zit ) wat solderingen niet meer helemaal goed zijn. Kwestie van doorsolderen. Maar pas idd liever een beetje op met een monitor....

• SEFje
het is wel zo dat de plaats waar de kabel naar de computer uitkomt en de plaats waar de stroom naar binnen komt, erg los zit (je kan het gewoon bewegen) dat zal misschien ook wel wat zijn?
Pagina: 1