Toon posts:

Opstart probleem met mobo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Yeps,

Onlangs nieuw moederbordje, geheugen en processor aangeschaft (PIV "B" 2.266 GHz, Soyo P4S-640DX SIS, DDR 256 Apacher 256 MB) met een bijhorend Lian-Li kastje (PC 6085). Nu het probleem is dit, als ik probeer de pc op te starten draaien de fans een half toertje en vallen dan stil. De groene led op de mobo licht op maar verder niks.
De voeding is een 300 W. Is dit wel zwaar genoeg ??? Ik heb ook al eens geprobeerd enkel het moederbord aan te sluiten op de voeding maar het probleem blijft, please need some help...thx

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Als die voeding het op een ander mobo ook niet doet, dan zou ik 'm maar eens laten testen bij een computerzaak. Dan weet je of je met een kapotte voeding te maken hebt of dat er iets anders mis is.

Verwijderd

Voeding = kaduuk. Heb ongeveer hetzelfde probleem gehad. Lampje op het mobo brand wel. Op de SCSI schijven ook trouwens...zeer weird, maar er gebeurd niets.

Owja als je toch teruggaat naar de computerzaak, neem dan meteen een 350 W voeding mee ipv die 300. Kan ook wel wat uit gaan maken in de toekomst.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 11:02
Controleer ook even of je nergens kortsluiting hebt gemaakt.. (of bijv. kabels verkeerd om hebt aangesloten).

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 16:45
hmmm nou ik heb dit eens meegemaakt bij een vriend van me, dit was de afstandbusjes vergeten tussen de kastplaat en het mobo,(moest mijn lach toen wel inhouden). Geeft het mobo ook geen piepjes?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, niks van geluid, enkel ledjes die branden. Afstandbuisjes zijn wel degelijk aanwezig... . Ik weet echt niet meer wat te doen. Mocht die voeding defect zijn is het dan normaal dat die ledjes branden ??? 'k Zal nog eens proberen bios te resetten, wie weet, maar dat zal voor vanavond zijn, 'k zit momenteel op't werk.

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 16:45
Haal anders even je CPU uit de socket en doe hem er even opnieuw in. Gewoon alles even nalopen, vanaf de grond af opniew opbouwen (zou ik doen)

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
En je geheugen ff in een andere slot :) Succes

Verwijderd

Topicstarter
Mobo is dus na bloed, zweet en tranen naar de knoppen, morgen naar de dealer een nieuwe gaan pakken. En ik weet één ding, 'k zal verdorie m'n portefeuille niet bovenhalen. Ze mogen op hun kop staan een nieuwe zal en MOET ik krijgen. Het beestje is amper 4 dagen oud....

Verwijderd

12V P4 connector wel aangesloten?(of heeft dit bord die niet :?)
Pagina: 1