Toon posts:

[Eizo] T560i-t Verticale strepen op monitor

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Kwam gister thuis na een dagje scholen, kick mijn moeder van de computer (ja, erg fout, weet het), ga zitten en zie dat er talloze verticale strepen over mijn monitor lopen!

Als mijn achtergrond wit is zijn de strepen geel, als de achtergrond zwart is zijn de strepen blauw, en nog irritanter is dat ze niet constant zijn maar continu flikkeren!

Demagnetiseren hielp niet, staat ook niks "ineens" in de beurt ofzo, dus dat kon eigenlijk niet.

Zijn misschien een stuk of 50 streepjes allemaal op heel regelmatige afstand van elkaar vandaan.
Kan dit aan mijn monitor liggen of aan mijn videokaart misschien?? Beide zijn relatief nieuw. Monitor is een 17'Eizo Trintron (560i-t) En de videokaart een asus 7100 pro (32mb) resp. 3,5 en 1 jaar oud.

Virusscan hielp wees uit dat ik nog steeds virusvrij ben (tsja, ik prober ook maar wat natuurlijk)

iemand? a;vast bedankt :)

Verwijderd

Topicstarter
Nog een dingetje, was net op een totaal zwarte pagina bijna en daar was het heeel duidelijk te zien dat ik last had van blauwe lijntjes, maar ook is er een soort "schaduw" te zien, ongeveer een halve tot hele centimeter rechts van de tekst zijn de lijnen namelijk iets donkerder, en ook de pointer geeft een soort schaduw.

Een screenshotje is http://home.student.uva.nl/patrick.celie/1.jpg
daar te zien :)

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:14

ErA

nix mis met de screenshot, dat zie je natuurlijk alleen op jou monitor. Maar uh probeer je bekabeling eens te checken, en als het net is install dan ff je vid card drivers opnieuwe, Andere reslouties refreshrates etc etc

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 25-10 13:21

Kirpeknots

Wazzup!

Ahhh. Mooi scherm. Ik heb z'n grote broer (T960i, 21")

Hier wat je moet doen:
-Installeer de USB kabel naar het scherm
-Installeer Eizo Screenmanager Pro (Te downloaden van de EIZO site)
-Ga naar geavanceerde eigenschappen van het beeldscherm
-Selecteer het tabblad Screenmanager Pro
-Klik op Icon
-Je krijgt nu een testscherm. Klik met je rechter muisknop en je ziet diverse opties waar onder Moire. Speel daarmee totdat je het gewenste effect hebt behaald.

Screenmanager Pro for USB 3.20 kan je via onderstaande link downloaden:
http://www.eizo.co.jp/wel...ftware/winlicense05b.html

[ Voor 0% gewijzigd door Kirpeknots op 19-09-2002 08:37 . Reden: tybvoud ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, nu (eventjes verder intussen) is de situatie de volgende.

Toen ik thuiskwam (ja, alweer) en mijn moeder zat achter de computer (klinkt al bekend he..) waren de strepen ZO erg geworden dat je niet eens meer kon lezen wat er stond.

Ze veranderen voortdurend van kleur en vooral in de opstartschermen heb je er last van. Het ligt NIET aan de monitor, want een andere monitor had dezelfde kuren...... en op een andere computer doet deze eizo het gewoon ok.

Waar het nu dus aan zou kunnen liggen heb ik geen enkel idee, ik vrees dat ik gewoon naar een computerwinkel toe zal moeten, of iemand hier kan wonderen verrichten :)

Ik draai WINxp erop, en dat liep helemaal lekker. Draaide zo'n 2 weekjes pas, maar lijkt me raar dat het daaraan zou kunnen liggen, toch?
Ik wilde de computer nog formateren (er stond weinig spul op wat echt de moeite van het bewaren was, hoogstens een paar filmpjes) maar dat lukte niet eens!! (moet er bij vertellen dat ik dat wel via een win98 opstartdiskette in dos heb gedaan)

Zit dus best met de handen in het haar, want ik krijg geen goed genoeg beeld om iets te doen, drivers erop en eraf gooien had geen resultaat, en formateren lukt dus niet (op mijn manier)

Zou het aan mijn 3d-kaart/moederbord kunnen liggen? zijn allebei pas een jaartje oud, dus is misschien wel raar, maar het zou kunnen. En wie zou daar achter kunnen komen (komen beide bij computerland vandaan trouwens) ?

iemand nog een nuttige tip? anders ga ik morgen eens even kijken wat de plaatselijke computerboer voor me kan betekenen

bedankt

Verwijderd

Topicstarter
Ow, misschien nog even 'leuk' om te vermelden..

Mijn pointer (muisaanwijsdingetje :)) had GEEN last van de strepen en was het enige 'leesbare' eigenlijk.
Pagina: 1