Upload blocken, doe ik het zo goed?

Pagina: 1
Acties:

• Rene59
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-07 20:34
Ik ben een beetje aan het prutsen met winroute, wat ik tot nu toe altijd alleen maar gebruikte voor NAT.
Aangezien er nu meerdere mensen bij mij in huis gebruik gaan maken van internet moet de upload voor kazaa etc. geblokkeerd gaan worden.

Nu heb ik het op deze manier ingesteld:
http://rene.jurrien.cx/upload/winroute_in.gif
http://rene.jurrien.cx/upload/winroute_uit.gif

De Intel kaart is verbonden met mijn @home modem (heeft dus het @home IP adres).

Het is een beetje lastig testen, aangezien ik in kazaa een upload af moet gaan zitten wachten, maar het lijkt erop dat het werkt, want toen ik dit tijdens een upload inschakelde, gaf kazaa na een paar seconden aan dat de upload aborted was. Maar zeker weten doe ik het nog niet, het kan ook toeval geweest zijn.

Weet iemand of het zo goed is? Of moet ik het anders aanpakken?

Zoeken en downloaden met kazaa werkt trouwens nog wel, en dat is ook de bedoeling.

[ Voor 0% gewijzigd door Rene59 op 19-09-2002 17:00 . Reden: nieuwe screenshots ]

• Vinz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-04 09:07
ziet er goed uit. 1214 is de port waarop kazaa werkt. Hierop zet kazaa een soort webserver. http://localhost:1214 en wanneer je kazaa hebt draaien zie je je bestanden.

minds are like parachutes, they work only when opened.

Verwijderd

ik zou als ik jouw was alles blokken en alleen de poorten openzetten die je nodig hebt.
veel beter en veiliger

• Rene59
peddler: Dat wil ik uiteindelijk als ik het helemaal snap inderdaad gaan doen.
Ik heb hem nu zo ingesteld dat hij alle TCP packets logt, zodat ik kan zien welke ik allemaal open moet hebben.

Ben benieuwd of er nou nog een keer een uploadje verschijnt in kazaa... het lijkt erop dat het werkt.

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Dit werkt alleen als de andere kant OOK een firewall heeft. Anders wordt via een bestaande connectie met je supernode een request to send verstuurt, en dan gaat jouw PCtje zelf de upload starten... (als client naar de remote server).

Waarom zet je niet simpeltjes "Share files with other users" uit in options? Sim-pel.

Forget your fears...
...and want to know more...

• Rene59
En als ik nou inkomende packets met doel poort 1214 ook blokkeer? Dan zou dat ook niet meer moeten kunnen wat jij zegt Aetje.

Ik heb ff zitten beredeneren aan wat ik voorbij zie komen in de logs. Volgens mij zit het zo in elkaar:

code:
1
2
3
4
5
BLOKKEREN upload/server:  IN, any, [poort]
              OUT, [poort], any

BLOKKEREN download:       IN, [poort], any
                  OUT, any, [poort]

Klopt dat? Zo ja, dan lijkt het me verder niet zo moeilijk om de uploads van die sharing progjes dicht te zetten. Of zie ik iets over het hoofd?

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:27
Rene59 schreef op 19 september 2002 @ 03:36:
En als ik nou inkomende packets met doel poort 1214 ook blokkeer? Dan zou dat ook niet meer moeten kunnen wat jij zegt Aetje.

Ik heb ff zitten beredeneren aan wat ik voorbij zie komen in de logs. Volgens mij zit het zo in elkaar:

code:
1
2
3
4
5
              OUT, [poort], any

OUT, any, [poort]

Klopt dat? Zo ja, dan lijkt het me verder niet zo moeilijk om de uploads van die sharing progjes dicht te zetten. Of zie ik iets over het hoofd?
Ik denk als je 1024 incoming blockt dat je dan niet meer kunt downloaden?
Weet het niet zeker, kazaa boeit me niet zo.

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Rene59 schreef op 19 september 2002 @ 03:36:

code:
1
2
3
4
5
              OUT, [poort], any

OUT, any, [poort]

Als je zowel incoming als outbound over 1214 blokt, kun je zelf ook niet meer over kazaa connecten..

Forget your fears...
...and want to know more...

• Rene59
Ik heb ff de screenshots in m'n eerste post geupdate.
En ik kan zeggen dat het op deze manier werkt.
Ik kan searchen en downen, maar uploaden werkt niet :)
Pagina: 1