Ik ben voor mijn mp3 server bezig met een simpel schakelingetje om het niveau van verlichting in 3 stappen te kunnen regelen (volle strekte, gedimt, en uit). Dus gebeurd doormiddel van een drukknopje.
Nu komt alleen het probleem. Dit alles is opgebouwd rond een 74HC(T)4017 of een CD4017 (zijn in werking gelijk).
Ik gebruik van het IC de q0, q1 en q2 uitgangen om BD139 torren aan te sturen. Cl is hoog, en ik schakel met de clock enabled ingang. (dit alles is conform de datasheet). Nu is alleen het probleem dat wat ik ook probeer, alleen uitgang Q0 hoog wordt en blijft... Zijn er bepaalde zaken waar ik rekening mee moet houden (onstoor condensatortjes en zo)? en hou zet ik een goede anti dender schakeling in elkaar?
Ik zal zo snel mogelijk een schema posten (zodra ik weer op mijn server kan).
Ideeën zijn voor de tijd welkom.
Nu komt alleen het probleem. Dit alles is opgebouwd rond een 74HC(T)4017 of een CD4017 (zijn in werking gelijk).
Ik gebruik van het IC de q0, q1 en q2 uitgangen om BD139 torren aan te sturen. Cl is hoog, en ik schakel met de clock enabled ingang. (dit alles is conform de datasheet). Nu is alleen het probleem dat wat ik ook probeer, alleen uitgang Q0 hoog wordt en blijft... Zijn er bepaalde zaken waar ik rekening mee moet houden (onstoor condensatortjes en zo)? en hou zet ik een goede anti dender schakeling in elkaar?
Ik zal zo snel mogelijk een schema posten (zodra ik weer op mijn server kan).
Ideeën zijn voor de tijd welkom.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier