Toon posts:

Subwoofer

Pagina: 1
Acties:
  • 346 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al wat rond gekeken op dvd.nl en andere sites ,
voor mn keuze van sub , mijn budget is rond de 300 €
Ik wil hem vooral VOELEN bij DVD's
hij komt te staan op mn slaapkamer , met neerlopend planfond

na even te kijken op mediacheckpoint.com
kwam ik tot volgende 4 subwoofers :

----------------------------------------

1. B&W ASW-300 (333 € ) + 35 € vervoer

Drive Unit 20 cm (8 in) down & front -firing
Net Weight 15kg / 33 lb
Frequency Range -6dB 23Hz – 40/180Hz adjustable (EQ at A)
Frequency Response -3dB 27Hz – 33/150Hz adjustable (EQ at A)
Amplifier Power output: 100W continuous
Signal/Noise: 90dB

2. Yamaha YST-SW-305 ( 234 € ) +35 € vervoer

Dual-20 cm Breitband
Stufenlos regelbarer Höhenfilter (40-140 Hz)
Frequenzgang: 20 - 160 Hz (-10dB)
Ausgangsleistung: 200 W

3. Yamaha YST-SW-320 (336 € ) + 35 € vervoer

25 cm Breitband, besonders langer Hub; (down-firing)
40-140 Hz
250W (5Ohm)
20-160 Hz (-10db)

4. Occasie Mirage BPS 100 (?? +- 150 <-> 250 €)

Mirage BPS100 Bipolar sub 2 x 6 inch (aan de zijkanten )
100 Watt
29-100 HZ
---------------------------------------------------

Ik denk te zullen kiezen tss de 305 en de 2e hands Mirage ,
omdat deze beter in mn budget passen ,

Is het echt de moeite om door te sparen voor die 100 € xtra ?
zou ik de B&W of de 320 meer voelen dan de 305 ?

andere eventueel beter oplossingen in deze prijsklasse altijd welkom
Ik las hier da Yamaha subs niet zo goed zouden zijn ,
maar dan hoorde ik op audiorevieuw weer andere geluiden !

alvast bedankt voor u mening !

8)

klik hier voor mn set

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Waar moet ik klikken??

Nou voorruit mijn mening, zoek een 2e hands Rel Q200

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Verwijderd

Hmm spaar nog een beetje door voor een sub voor rond de €600 bv een 2e hands REL Q200 of Q400. Of een leuke Velodyne over voelen gesproken

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:56

JT

VETAK y0

Zelfbouw, als je nieuw wil de Yamaha SW320 en 2e hands idd een REL, maar dat word misschien te duur.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Q400 is wel een heel stuk duurder :)

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:16

JvS

Ik heb hem zelf ook

Die mirage heb ik en ik vond het destijds de mooiste sub die je voor 1400 piek kon kopen. Wel een enorme "home cinema" sub (maar dan niet zo bonkerig). Maar wel erg relaxed klein, en als je hem niet in een hoek pleurt (zoals ik :P), dan klinkt-ie nog verdomd strak ook. Komt echt een zieke hoeveelheid echt sublaag uit... Voor 200 euro een koopje! (beter dan een Q100 die hier altijd de hemel in geprezen wordt).

Ik vind 'm overigens ook lekkerder dan een Q200...

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/JvS/pics/kamer/bps100i.jpg

voor de pics liefhebbers :P. Het enige nadeel: lelijke clips voor speakerdraad, maar die gebruik je toch niet :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:00

Jag

Ik heb zelf de YST-SW300, waar ik destijds omgerekend €450,- voor heb betaald. Maar die sub wordt makkelijk verslagen door JvS's zijn sub. Die Yamaha sub van mij is niet echt heel bijzonder ofzo. Ik gebruik hem ook alleen maar voor bij de pc :).

Verwijderd

Koop een pioneer zou ik zeggen heb er zelf ook 1 en ik heb klagende buren als ik 'm te hard zet })

• JT

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op 19 september 2002 @ 13:03:
Koop een pioneer zou ik zeggen heb er zelf ook 1 en ik heb klagende buren als ik 'm te hard zet })
Damn...wanneer leren mensen nou is dat doorbonken geen maatstaf is voor kwaliteit....het is juist kwaliteit als jij alles voelt maar niet de hele grond meetrilt. Zie dat maar is voor elkaar te krijgen.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
@ JVS

is dat de BPS 100 die jij staan hebt ?

zo ja , heb je al ervaringen met andere subs ,
eventueel met deze die ik op het oog heb ?
Waren deze slechter beter ...

alvast bedankt voor jullie reacties ! _/-\o_

Verwijderd

Tanoy MX-sub! Erg strak voor z'n prijs (ik kocht 'm voor Eur. 270).

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
kijk die tannay sub wil ik misschien ook gaan kopen, :) (binnenkort, als ik geld heb :p)
en ik hoor er als maar goeie verhalen over :) :)
ga dus ff binnenkort ergens luisteren,
dit is denk ik de perfecte aanvulling aan m'n tannoy mx 5.1 setup. :)

Verwijderd

Ik heb zelf momenteel de Magnat Needle sub 25a .... klinkt ook best wel strak tijdens DVD kijken.

• tbusquet
  • Laatst online: 11-02 23:14
Ik zou ook voor de Mirage gaan als ik jou was. Hij kan niet heel erg hard, maar klinkt wel gewoon erg lekker op een beetje normaal niveau. Ik vind het een mooi dingetje iig.

En 250 pleuro is een mooie prijs dan.

En als je het echt af wilt maken, dan ga je opzoek naar een zgn. Bodyslammer, of buttkicker. Die dingen kosten niets, en het geeft je echt de illusie van een enorme dreun bij sublaag.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• JvS
  • Laatst online: 21:16

JvS

Ik heb hem zelf ook

Als je nieuw gaat kopen en je wil budget, dan zijn die magnats inderdaad ook wel ok. Ik ken de 30a en die was destijds iets van 900 piek en voor dat geld behoorlijk mooi :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Ettepet
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-05 12:26
Heb zelf pas een Yamaha YST-SW800 gekocht voor 500 euro, en vind het een prima speaker - bij het kijken van films. Waarschijnlijk gaan de meeste klachten over deze (en andere?) Yamaha subs over het afspelen van muziek... of ze zetten 'em vreselijk hard... >:)

Verwijderd

tbusquet schreef op 20 september 2002 @ 00:33:

En als je het echt af wilt maken, dan ga je opzoek naar een zgn. Bodyslammer, of buttkicker. Die dingen kosten niets, en het geeft je echt de illusie van een enorme dreun bij sublaag.
En die dingen koop je bij conrad.nl voor ongeveer 60 pleuro... dan moet jer alleen nog wel ff een versterkertje tussengooien..

Verwijderd

Topicstarter
Nogmaals Vraagje voor JVS

heb je naast je Mirage ook nog andere subs gehoord in mn prijsklasse,
zo ja , wat waren je bevindingen ?

dankt bij voorbaat !

Verwijderd

JT schreef op 19 september 2002 @ 14:03:
[...]

Damn...wanneer leren mensen nou is dat doorbonken geen maatstaf is voor kwaliteit....het is juist kwaliteit als jij alles voelt maar niet de hele grond meetrilt. Zie dat maar is voor elkaar te krijgen.
En dat doet die van mij ook wel me komplete setje ( dvd speler, versterker, 5 speaker en subwoofer) koste 2800 gulden daar mag je wel kwaliteit voor verwachten :)

• Troubular
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-04-2024

Troubular

The One and Only

Ik heb een Rel Quake en die doet het prima... en als je hem wil voelen kan je hem verder opendraaien... (doe ik nie want mijn Hepta Fourtune kunnen hele lage tonen goed weergeven).

Imho gaat het om het geluidsbeeld en niet om te kijken wie als eerste het plafond van de buren kan laten instorten.

Mijn 0.05c (met inflatie correctie)

"We are what we repeatedly do. Excellence, then is not an act but a habit."

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

JT schreef op 19 september 2002 @ 14:03:
[...]

Waarom zou de grond niet mogen meetrillen? Als het op een gegeven moment flink buldert uit die subwoofer dan is het toch niet gek dat de grond ook gaat trillen? Zeker als je een houten vloer hebt.
Waarom zou dat bij een kwaliteits-subwoofer niet gebeuren?

Heb zelf overigens een Wharfedale Topaz 15 en die laat de grond lekker trillen >:)

(maar dat is natuurlijk ook geen kwaliteitswoofer zoals een Rel, dat weet ik)

• JT

JT

VETAK y0

Oscar28 schreef op 20 september 2002 @ 16:00:
[...]

Waarom zou de grond niet mogen meetrillen? Als het op een gegeven moment flink buldert uit die subwoofer dan is het toch niet gek dat de grond ook gaat trillen? Zeker als je een houten vloer hebt.
Waarom zou dat bij een kwaliteits-subwoofer niet gebeuren?
Dit heb ik dus nooit gezegd. Jij maakt er gelijk van wanneer het hard staat. Daar heb ik het niet over. Goede subs laten ook voelen op lage geluidsniveaus en dan trilt het hele zooitje niet mee. Als je hem hard gaat zetten dan doet het dat wel.
Heb zelf overigens een Wharfedale Topaz 15 en die laat de grond lekker trillen >:)
Meer zinnigs over subwoofers kunnen jullie niet zeggen. Weer hetzelfde. Maar goed, als jij als maatstaaf voor kwaliteit het trillen van grond/muren/etc wil aanhouden dan kan je beter gewoon die Marquant shit nemen want die kan dat ook.

Ecodan warmtepomp

• JT

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 14:32:
[...]

En dat doet die van mij ook wel me komplete setje ( dvd speler, versterker, 5 speaker en subwoofer) koste 2800 gulden daar mag je wel kwaliteit voor verwachten :)
Ja hoor, das te meer het trilt des te beter de kwaliteit |:(

Ecodan warmtepomp

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

JT schreef op 20 september 2002 @ 16:37:
[...]

Dit heb ik dus nooit gezegd. Jij maakt er gelijk van wanneer het hard staat. Daar heb ik het niet over. Goede subs laten ook voelen op lage geluidsniveaus en dan trilt het hele zooitje niet mee. Als je hem hard gaat zetten dan doet het dat wel.

[...]

Meer zinnigs over subwoofers kunnen jullie niet zeggen. Weer hetzelfde. Maar goed, als jij als maatstaaf voor kwaliteit het trillen van grond/muren/etc wil aanhouden dan kan je beter gewoon die Marquant shit nemen want die kan dat ook.
Bij mij trilt het dus ook alleen als het hard staat. En nee, ik vind trillen niet de maatstaaf voor kwaliteit. (Hoe kom je erbij 8)7) Maar ik heb om eerlijk te zijn wel een subwoofer gekocht om bij films een beetje bioscoop effect te krijgen, en dan wil je de bas dus ook echt kunnen voelen....

Verwijderd

JT heeft er verstand van zo te zien!!
Een goede SUB voel je niet (in eerste instantie) maar hoor je des te meer!
Hoe meer er mee trilt hoe meer energie er verloren gaat aan trillingen ipv geluid!
Zelf heb ik een SUB gebouwd en dat is geen BONKDING maar een die ver onder het BONK gebied zit!
Hij wordt nl er krachtig in het gebied tussen 32 en 42 HZ ongeveer (het gebied waar de meeste SUBs het alang laten afweten....
De truuk! bouw (of koop) een SUB die zo zwaar is dat je 'm bijna met twee mensen moet tillen EN een mooie ronde lage (NIET BONKENDE) bas krijg je door een SUB te bouwen (of kopen) met speakers BINNENIN ipv aan de buitenkant geplaatste.
Geloof mij THAT matters!
Verder goede isolatie en demping is belangrijk. Ikzelf heb glaswol gebruikt en dat hoor je!
Vriendelijke groet,

Henk

• JT

JT

VETAK y0

Oscar28 schreef op 20 september 2002 @ 16:50:
[...]

Bij mij trilt het dus ook alleen als het hard staat. En nee, ik vind trillen niet de maatstaaf voor kwaliteit. (Hoe kom je erbij 8)7) Maar ik heb om eerlijk te zijn wel een subwoofer gekocht om bij films een beetje bioscoop effect te krijgen, en dan wil je de bas dus ook echt kunnen voelen....
Ja, maar vertel dan ook wat de sterke en zwakke punten zijn van je sub, want ook slechte subs kan je goed voelen.
Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 16:51:
Een goede SUB voel je niet (in eerste instantie) maar hoor je des te meer!
Dat hangt er ook maar net vanaf :) Bijvoorbeeld in Jurassic Park met een Rel Stentor 2 op een volume dat je elkaar nog makkelijk kan verstaan, voelde je de bas op het moment dat je hem hoorde. Maar let wel ! Hij stond dus niet hard en dat was een totaal andere ervaring dan dat alles simpelweg meetrilt ! Ik voelde het in m'n maag en aan m'n kleren, de rest trilde niet mee terwijl je met je stem de sub makkelijk onhoorbaar kon maken.
De truuk! bouw (of koop) een SUB die zo zwaar is dat je 'm bijna met twee mensen moet tillen
Dit geld voor alle speakers: gebruik dik mdf of een ander materiaal met hoge dichtheid en stijfheid.
EN een mooie ronde lage (NIET BONKENDE) bas krijg je door een SUB te bouwen (of kopen) met speakers BINNENIN ipv aan de buitenkant geplaatste.
Geloof mij THAT matters!
Mwah, dat valt wel mee. Topmerken als Velodyne, Rel en M&K hebben allemaal woofers aan de buitenkant hoor.
Verder goede isolatie en demping is belangrijk. Ikzelf heb glaswol gebruikt en dat hoor je!
Zonder demping kan je sub idd een grote bonk worden.

Ecodan warmtepomp

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
[...]

uhuh 2800 GULDEN voor dat allemaal? Dat is dus echt niet veel.. Ik was (na grote korting op speakers, en apparatuur cheap in duitsland gehaald) 1800 EURO kwijt..

Kweet natuurlijk niet wat je allemaal precies hebt, maaruh waarschijnlijk iets met 5 sattelietjes en een sub..

Divide and conquer.

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op 20 September 2002 @ 16:51:
....
Hoe meer er mee trilt hoe meer energie er verloren gaat aan trillingen ipv geluid!
...
Dan mag je toch eens even uitleggen sinds wanneer geluid geen trilling meer is 8)7

Als bij de vloer ging (want heb nu geen houten vloer meer) dan was dat toch echt omdat het geluid de vloer liet trillen. En ik vraag me af wat daar mis mee is...

Verwijderd

>>> JT
Over de sterke en zwakke punten: Sterk punt is dus bij bijvoorbeeld films dat de SUB goed te horen is vanwege het erg lage bereik.
Nadeel hierbij is dat bij 'normale' muziek de bas niet of nauwelijks in dat gebied zit zodat je als het ware een stukje mist in je 'laag'
Ik weet dat de meeste merken de speakers buiten hebben zitten maar die klinken (uitgezonderd van de echte topmerken natuurlijk) een beetje (de een meer dan de ander) bonkend.
Wat ik ook met mij verhaal wil zeggen is dat je afgezien van de echt dure SUB's beter uitbent als je zelf iets bouwt!

>>Oscar28: Geluid zijn natuurlijk trillingen :) maar ik bedoel dat bij een lichte SUB, de SUB zelf gaat meetrillen (resoneren) en dat kunnen we niet hebben natuurlijk!

Mazzel

Henk.

• JT

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 20:50:
>>> JT
Over de sterke en zwakke punten: Sterk punt is dus bij bijvoorbeeld films dat de SUB goed te horen is vanwege het erg lage bereik.
Nadeel hierbij is dat bij 'normale' muziek de bas niet of nauwelijks in dat gebied zit zodat je als het ware een stukje mist in je 'laag'
Hoe kan je iets missen wat er niet hoort en er daarom ook niet is.
Ik weet dat de meeste merken de speakers buiten hebben zitten maar die klinken (uitgezonderd van de echte topmerken natuurlijk) een beetje (de een meer dan de ander) bonkend.
Das pure bullshit. Heb jij een van de bovenstaande merken wel is gehoord eigenlijk ? Daar begin ik nu sterk aan te twijfelen, want die subs doen verre van bonken.
Wat ik ook met mij verhaal wil zeggen is dat je afgezien van de echt dure SUB's beter uitbent als je zelf iets bouwt!
Dat weet ik :)

Ecodan warmtepomp

• TheRitz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-02-2024
Kijk ff in de boekhandel in het blad Audio. Da's wel duits maar ze hebben hele tabellen erin met vergelijkingen in allerlei klassen. Daaruit heb ik al vaker goede spullen gehaald die goedkoper waren en toch beter dan de duurdere zut.

Echt goede tip. Kreeg 'm op mijn beurt weer van mijn buurman en hij had gelijk... Je moet het alleen niet als 'bijbel' zien, ga wel zelf luisteren ergens.

| Xbox 360 | Canon 350D | LG O2X| Gamertag : TheRitz | Oldskool NL: Not old, just Older! | Bestuurslid

Verwijderd

>>>>JT
Misschien heb je gelijk over de bullshit :) :) maar dan komen we ook nog op HET PUNT wat vind je zelf mooi???!!
Ik heb diverse SUB's gehoord dure en goedkopere en dan kom ik toch tot de conclusie dat die van mij erg goed klinkt, niet bonkend is (behalve bij kijharde TECHNO :D :D )

ach ja en verder als je systeem goed klinkt wees blij en als het minder klinkt.....dan weet je het waarschijnlijk zelf niet.....NO AFFENCE

Mzzl

H.

• JT

JT

VETAK y0

Ik neem aan dat die technobonk dat dat in je techno zit en niet in je sub anders heb je een probleem :P Mijn hardstyle word altijd gespeeld zonder gebonk :) Wat ik mooi vind ? Diep, straak, vooral voelbaar laag, zoals Godzilla, Jurassic Park, Apocalypse Now en nog wat films. Met muziek...zoveel soorten bas, die van hardstyle, raggae maar ook die van kerkorgel, dat is echt indrukwekkend :)

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
Heb dus juist de Mirage gekocht voor 201 € :P

ga hem in de loop van de week afhalen ,
zal mn bevindingen mede delen !

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-08 11:49
De sub die ik zelf heb (JBL PB10)

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/ekokrebbers/JBL/PB10.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/ekokrebbers/JBL/DSCF0105.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/ekokrebbers/JBL/3.JPG

Deze sub us echt aante raden al zeg ik het zelf, is ook niet al te duur.
Heeft een frequentie response van 27HZ en een ingebouwde versterker van 150Watt. Driver is trouwens een 10 inch

Je kan hem wel voelen als je hem hard zet, maar het is een downfiring sub, dus echt voelen ga je hem niet als je hem hard zet.
Wil je echt een sub die je voelt, dan moet je eigenlijk een front firing kopen. Die zal je eerder voelen, maar dan moet je hem wel niet te ver van je vandaan zetten.

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-08 11:49
oe ik zie net dat je hem al besteld hebt. |:( maar voor nog geen 500 euro had je ok een hele mooie JBL sub kunnen hebben iig ;)

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
ik zou zelf ook eerder die mirage nemen, met alle respect voor die jbl hoor :).
als ie een tijdje terug 1400 piek heeft gekost heb je er een hele goeie koop aan.
ik ben ook niet zo'n jbl liefhebber, maar da's persoonlijk.

• -DarkShadow-
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 16:51:
JT heeft er verstand van zo te zien!!

trilling = geluid

De trilling die jij bedoeld is resonantie. De sub die jij hebt gebouwd 'verspild' (zoals jij het zegt) ook veel energie. Maar dat wordt opgevangen door het gewicht van de sub en het dempingsmateriaal.

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:00

Jag

-DarkShadow- schreef op 24 september 2002 @ 21:22:
[...]

trilling = geluid

De trilling die jij bedoeld is resonantie. De sub die jij hebt gebouwd 'verspild' (zoals jij het zegt) ook veel energie. Maar dat wordt opgevangen door het gewicht van de sub en het dempingsmateriaal.

Een sub verspild een helboel energie, meer dan 99%. Maar dat is niet het trillen van de kast oid, maar het feit dat de speaker wel trilt, maar de lucht niet :) (heeft te maken met de massa en oppervlakte van de driver).

Verwijderd

lalasong heeft gelijk!
een zeer zware sub is inderdaag de oplossing tegen trillen. ik heb pas een celestion met 2 15"-ers op men kamertje staan, die weegt 75 kg en ik kan je garanderen die geeft geen kick :p een zalige klankkast met 600W RMS voor maar 500€ das een echt koopje, als je hem wat harder zet is hij zeer goed te gebruiken bij 5.1 DVD geluid enz... dan voel je ook echt de bassen zonder het hele zooitje begint te trillen.

• JT

JT

VETAK y0

Mijn volgende sub krijgt toch een kast van 28mm MDF die toch al niet te klein word :D

Ecodan warmtepomp

• arjandijk162
  • Laatst online: 14-08 13:39
[...]

dvd-speler: 500 gulden
surround versterker: 800 gulden
frontspeaker: 300 gulden per stuk
center: 250 gulden
rears: 200 gulden

500+800+300+2*250+175*2=2550
blijft er bij gemiddelde prijzen voor onderdelen nog 250 gulden=135 euro over voor een sub, is volgens mij een andere prijsklasse als waar hier over gepraat wordt

• Troubular
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-04-2024

Troubular

The One and Only

Zit je zeker in een hele andere prijsklasse :)

Daarnaast moet je je ook realizeren dat hoe goedkoper je speakers (even ervan uitgaande dat prijs = kwaliteit) je subwoofer ook steeds belangrijker wordt.

Heb je goede speakers dan kunnen deze meestal al zeer goed lage tonen weergeven (ik noem een hepta, een B&W etc etc)

In deze vergelijking is je DVD speler het minst belangrijk en kan je hier dus het meest op bezuinigen.
(Koop bijv een DVD speler bij Mediamarkt voor zo'n 125-150 euro)

Je rear speakers zijn minder belangrijk dan je front speakers, maar vergeet bijv je center speaker niet.

Zou je eens laten voorlichten bij een B&O of RAF winkel.
Daar kan je veelal de sets beluisteren en zelf bepalen of je wil doorsparen.

Andere suggestie is een home cinema set van bijv Sony of Pioneer.

"We are what we repeatedly do. Excellence, then is not an act but a habit."

Verwijderd

Pioneer S-W110s-K

die heb ik is erg geod!

ik heb hem gekocht bij de hi-fi corner in groningen was iets van 180 euro :D

klint erg goed!

www.hificorner.nl (geen spam alleen als link bedoelt)

Verwijderd

EN een mooie ronde lage (NIET BONKENDE) bas krijg je door een SUB te bouwen (of kopen) met speakers BINNENIN ipv aan de buitenkant geplaatste.
Geloof mij THAT matters!
www.diysubwoofers.org Dit klopt natuurlijk niet helemaal. Als je een speaker aan de binnenkant hebt bij bv een 4e order of 6e order bandpasskast. Deze systemen (vooral de 6e order) klinken qua freq. respons slechter als een gesloten kast. Het ligt er ook aan wat de EBP waarde van je speaker is. Qua SPL wint de 6e order. Deze worden dan ook vaak ingezet als extra geluid dus niet bepaald mooi maar gewoon een hoog rendement en dus hard.

Ik ga over een tijd ook een sub bouwen met hoogstwaarschijnlijk een hypex HS-200 en een peerless XLS of een Adire Shiva. Een gesloten kast met een PR lijkt mij een goede keuze. Het probleem is alleen er in nederland geen adire retailers zijn en dat de driver uit Duitsland moet komen :(.

• JT

JT

VETAK y0

Walter, onthoud wel dat die Hypex HS200 pas 200 watt levert bij 4 ohm. Ik denk dat je, om het onderste uit de kan te halen, een zwaardere amp nodig hebt.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Ja weet ik maar het is wel bij 100Hz gemeten. Meeste amps worden gemeten bij 1kHz en daar heb je zo weinig aan bij een sub. Ik denk dat de HS-200 goed genoeg is en zeker goed genoeg -slik- voor mijn bankrekening. 125 watt bij 8ohm 100Hz is voldoende En het is maar ter aanvulling want mijn speakers geven redelijk wat laag. Waar kun je de HS-200 het goedkoopst krijgen?

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

* MrDummy heeft genoeg aan Pioneer S-W80S
110 Watt maximaal, niet duur... Ik kan bass al prima voelen en heb 'm nog niet voluit gedraaid... anders gaan buren klagen :P

• Sick Nick
  • Laatst online: 14-08 13:31

Sick Nick

Drop the top!

Heb een zelfbouw subje met een hypex 80 amp erin. Deze, icm met de 12" driver en het 22mm mdf geeft een kastje van 40*35*65 (b*d*h) van een kilotje of 30 ongeveer :P

Geen resonantie van de kast zelf, lekker laag en kan ook hard zat om m'n broekspijpen op 5 meter afstand nog te laten shaken bij een stukje lage tonen :)

Die 200 Watt is misschien wat overkill denk ik, maar wel een geile amp :9
Pagina: 1