Toon posts:

[delphi/pascal] simpel mailtje versturen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand me uitleggen hoe ik in delphi, pascal eigenlijk want het is een console app, een simpel mailtje kan versturen? Het mailtje hoeft maar 1 regel te bevatten en wordt altijd naar een vast email adres gestuurd. Alleen die ene regel is dus variabel.

Heb geen idee hoe ik dit moet aanpakken.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:01

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

RFC opzoeken van het SMTP protocol, en versturen maar (TCP connectie openen naar de SMTP server en de data versturen)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Topicstarter
.oisyn schreef op 19 september 2002 @ 00:12:
RFC opzoeken van het SMTP protocol, en versturen maar (TCP connectie openen naar de SMTP server en de data versturen)
euhh, zal deze zin even woord voor woord analyseren en dan eens kijken wat ik ermee kan :)

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
.oisyn" RFC opzoeken van het SMTP protocol, en versturen maar (TCP connectie openen naar de SMTP server en de data versturen)
Dus als iemand naar brood vraagt, adviseer je hem ook om gist, meel, melk en weet ik veel wat nog meer te kopen en aan het bakken te gaan? ;) .

Ik denk dat het voor jou wat eenvoudiger is om even te zoeken naar een bibliotheek waarmee je eenvoudig mailtjes kan versturen: al deze details zijn dan geimplementeerd in deze bibliotheek en het is voor jou eigenlijk verder vrij eenvoudig.

Ik ben niet zo thuis in delphi, dus kan je geen lib aanraden. Dat kan iemand anders vast wel :) .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:12

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Kijk voor de gein eens op de FastNet tab, daar staan een aantal mooie objectjes tussen. Gewoon at runtime objectje aanmaken en gebruiken.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Of gebruik de Indy componenten, zijn wat beter/stabieler dan die van fastnet.

Indy componenten te vinden op: http://www.nevrona.com/indy
Pagina: 1