Toon posts:

Ik wil een server maken. wat nodig?

Pagina: 1
Acties:
  • 60 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een server maken zodat ik bv mijn eigen website erop kan laten draaien en dan filmpjes erop kan zetten. Ik heb thuis 2 pc's staan via een hub/switch van het merk SVEC. Nu wil ik graag weten welke windows of welk progje ik nodig heb om op een makkelijke manier mijn website te hosten zodat er bestanden en/of filmpjes vanaf gedownload kunnen worden. Ik heb kabel via chello.

Waarschijnlijk is deze vraag al eerder gesteld maar de search werkt voor geen meter hier. en als ik zoek op server van vindt ie 400 pag. Alvast bedankt

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:41

scorpie

Supra Addict

installeer een linux distro met apache en php, alleen je hebt chello, dus je webserver op port 80 runnen gaat niet, moet hoger dan 1024 zijn, maar dat kun je instellen bij apache...

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Verwijderd

Wat voor pc heb je staan of ben je van plan te kopen..?

Verwijderd

Topicstarter
Is het ook mogelijk met windows. keb totaal geen verstand van linux namelijk:(

Verwijderd

Topicstarter
keb nu een 1700+ met 2x 80 gig maxtor, 512 mb 333Mhz geh. en MSI ultra3 mobo en 3com 10/100 nwk

Verwijderd

Als je voor windows kiest zou ik voor windows 2k server gaan. En dan Apache webserver er op zetten. Dat werkt vast wel goed voor je. Ook handig voor gebruikers instellen en dat soort dingen.

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 10:00

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Scorperito schreef op 18 september 2002 @ 23:38:
installeer een linux distro met apache en php, alleen je hebt chello, dus je webserver op port 80 runnen gaat niet, moet hoger dan 1024 zijn, maar dat kun je instellen bij apache...
Mja met chello kan het wel hoor op poort 80.

Maare ut kan met windows. Meeste software onder linux is ook onder windows beschikbaar, en dan bedoel ik alleen dingen als php, mysql en apache.
Beste is om een windows nt variant te gebruiken (bijv 2k of xp) en dan IIS (van ms) of apache te installeren. Er zit altijd wel een howto bij.

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

• Freez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 10:13
als je windows op je server wil draaien zou ik gewoon windows 2000 pro of server doen, lekker makkelijk te configureren. je webserver kan je gewoon op poort 80 draaien, niemand die er op let van chello.
als webserver kan je apache of iis gebruiken (iis staat op de cd van windows 2000)

Verwijderd

Naast je topic zit een icon met een potlood. Handig, dan kun je editen ipv een nieuwe post maken.

Verder zijn er erg veel manieren om een website te draaien onder windows. Heb je Win98, dan zou je bijvoorbeeld Apache for Windows kunnen draaien. Onder Win2000 kun je IIS starten. In ieder geval raad ik je aan om eens te gaan lezen. Over alle opties zijn op Google veel HOW-TO's te vinden.

• ErHa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-04-2022

ErHa

(more) RPM equals (more) fun

tuurlijk kan dat ook met windows....welke vesrie ligt aan de pc waarop je de serevr op wilt maken.

Apache erop als webserver en even goed instellen en eventueel poortmappen naar die pc.

ALs je een mooie adres wilt hebben zoals www.mijnnaam.nl moet je ook een domein aanvragen en je ip adres daaraan koppelen

"When the flag drops, the bullshit stops" by Olav Mol.

Verwijderd

Topicstarter
Hardstikke bedankt, ik ga nu idd die apache zoeken en inst. en kijken of het me lukt

Verwijderd

www.win2kwereld.nl (elite hacker :? )

FAQ Internet & Telefonie

Hoe deel ik Internet ?

enz, enz, enz, enz, enz.....

PS: Google, het antwoord op al je vragen.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42

Predator

Suffers from split brain

Der is ook al maanden een alternatieve search nl:
http://arethusa.tweakers.net/~acm/omega/omega

Komt daarbij dat het OS wat je runt een eigen keuze is.
Net als de webserver jouw keuze.

Er is hier al helemaal geen vooronderzoek aan de pas gekomen.
Zie: http://gathering.tweakers.net/forum/faq/forumgedrag

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.