Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[EL] PS temp inbouwen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand hoe ik een temperatuur meter in mijn Power Supply kan inbouwen, zodat als de PS koud is dat de fan langzamer gaat draaien, en omgekeerd? voor zover ik weet gaat dit via de midi poort op de geluidskaart. het zou ook leuk zijn als ik de temperatuur kan aflezen in windows. tevens een temp meter voor de CPU zou ook leuk zijn. als iemand mij met informatie kan helpen graag.

aan de admins: als deze post hier niet thuis hoort, verplaats um dan AUB ff.. thx

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:00
Je moet ff kijken of motherboard monitor (MBM) je plankie onderstuend, dan kan je in windows iig je proc temp uitlezen, verder kan je wel werken met losse temp-sensortjes met een klein display-tje eraan.

Als je een goeie temp gestuurde voeding wil kan je het beste er een kopen denk ik (anders ff zoeken hier, als het een beetje te doen is zijn er vast al zat mensen die het hebben gedaan)

Strava

Verwijderd

powersupply zijn speciale fans voor van thermaltake die regelen zich naar de temperatuur
temp meter voor je cpu zit ingebouwd kan je uitlezen in je bios en met allerlei soorten proggies lees de die hard overclocking FaQ eens. volgens mij staan daar wel een paar proggies in anders even googlen zoek ff naar deze:
motherboard monitor
cpu cool
kunnen beiden temps lezen

Verwijderd

Topicstarter
ok dan dank jullie wel. maar voor zover ik weet hebben jullie het tot nu toe alleen maar over de temperatuur aflezen, maar ik wil ook dat als hij koud genoeg is dat de fan langzamer gaat draaien.

Verwijderd

Bouw een Xtreme Baybus :P

Misschien overdone voor wat je wil, maar hij kan het wel, en je vangt 10 vliegen in 1 klap, want je kunt gelijk al je fans regelen, een LCD aansturen, LEDs sturen en faden enz enz enz

• Lethal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-04-2019
Je kan ook met warmteweerstandjes werken, hoe warmer hoe minder weerstand, dus hoe harder je fan draaid.

• the_dgc
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-11-2022

the_dgc

raar he..... leven!!

aan de andere kant kun je je natuurlijk afvragen of het wel zo slim is om hem tempgestuurd te maken want je moet er wel voor zorgen dat de fan nooit of te nimmer uit gaat op het moment dat de pc aanstaat want dan heb je een kans dat je voeding dat feesje niet zal overleven :P

een wereld zonder vrede.. raar?? kijk om je heen dan merkje dat het heel normaal is...
neeeh ik ben niet druk, jij bent gewoon te rustig !!
dual xeon 2.4, 1024 intern, gf3 ti200, maxtor 60 gb 7200 rpm en nog wat opvulling

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

www.conrad.nl en dan zoeken op bestel nummer 190331 (bouwpakket) à €9,95 of nr. 118028, kant en klaar schakelingetje à €6,95.

Die tweede is niet af te regelen, maar wel lekker klein en gemakkelijk to monteren (4 draaden solderen)...

[mod-mode]
Ik heb een tag in je titel geplaats. Hou je aub aan de richtlijnen in Lees dit eerst voordat je een topic opent!
Pagina: 1