Toon posts:

image map en window.status

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hee, kan iemand mij helpen met het volgende probleem?
als ik een image map maak op de volgende manier:

[img]"img/menu.jpg"[/img]
<MAP NAME="menu">
<AREA SHAPE=RECT COORDS="14,0,67,19" HREF="home.html" ALT="Home" TARGET="main" OnMouseOut="window.status='[-=*SHADOWS*=-]'; return true" OnMouseOver="window.status='Go back home'; return true">
...etc etc...
</map>

dan doet de window.status van de onmouseover het niet, die van de onmouseout doet het wel.
hoe kan dit? maar belangrijker, hoe los ik dit op? plz help!

greetz,

Taco van Sambeek
info@tacovansambeek.nl

Verwijderd

[q]Uit de FAQ:
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je posts te plakken. Als je per se zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken.[/]
En ik zal proberen Cheatah op je af te sturen om je te helpen met je probleem ;)

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-08 13:36
Het antwoord is vrij eenvoudig: dit is volgens mij nu een echte bug... Ben dit zelf ook eens tegengekomen op werk en was toen ook frustrerend. Op een of andere manier lijkt de link weergeven in de statusbar na het onmouseover te gebeuren en dit dus te overrulen. Het event killen na de tijdens de onmousover werkt ook niet, wat dan dus een beetje vaag is...

Quick work-around: gewoon ffies wachten en dan status herschrijven. Zo dus:

function showStatus(Str)
{
self.setTimeout("top.status = '" + Str + "';", 5);
return true;
}

En klaar is Kees...

Suc6

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:21

crisp

Devver

Pixelated

Morrar schreef op 19 september 2002 @ 01:54:
Het antwoord is vrij eenvoudig: dit is volgens mij nu een echte bug... Ben dit zelf ook eens tegengekomen op werk en was toen ook frustrerend. Op een of andere manier lijkt de link weergeven in de statusbar na het onmouseover te gebeuren en dit dus te overrulen. Het event killen na de tijdens de onmousover werkt ook niet, wat dan dus een beetje vaag is...

Quick work-around: gewoon ffies wachten en dan status herschrijven. Zo dus:

function showStatus(Str)
{
self.setTimeout("top.status = '" + Str + "';", 5);
return true;
}

En klaar is Kees...

Suc6
Inderdaad; hier zijn al meerdere draadjes over geweest in het verleden.

Ook interessant, maar offtopic:

code:
1
setTimeout('functie()', 5);

een timeout van 5 miliseconden default in bijna alle browsers naar een minimum van 10 miliseconden. Mozilla 1.0 en (vermoedelijk) lager kunnen wel minder dan 10 milliseconden, maar dat is vanaf Mozilla 1.1 ook op een minimum van 10 gezet.

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
ehhh..... bedankt voor de reacties, maar waar zet ik dat dan? in de image map? in de head?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:21

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op 19 september 2002 @ 14:38:
ehhh..... bedankt voor de reacties, maar waar zet ik dat dan? in de image map? in de head?
In de image map:
JavaScript:
1
onMouseOver="showStatus('Go Back Home')"

en in je <head> dit stukje plakken:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
<script type="text/javascript">
function showStatus(Str) {
  setTimeout('window.status=\''+Str+'\'', 10);
  return true;
}
</script>

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Werkt perfect, dank je!

Verwijderd

Het antwoord in deze post werkt goed voor Internet Explorer, maar dan doet hij het weer niet op Mozilla. Heeft iemand een idee om de twee beide aan het werk te krijgen?
Pagina: 1