Toon posts:

9000Pro wordt herkend als 9000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Connect-3D radeon 9000 PRO wordt herkend als een normale 9000, dus met een snelheid van 200/250 ipv 250/275.
Met powerstrip kan ik dit deels bijklokken, maar niet helemaal.
Ik weet wel zeker dat ik de 9000 Pro heb ontvangen, want die heeft een koeler, en de normale 9000 niet.

Ik heb alle nieuwe drivers, (cat. 2,3) en direct X 8.1
Ik draai winXP prof.

Weet iemand hoe dit op te lossen is, misschien met een bios flashen ofzo??

alvast bedankt.

Verwijderd

ja een bios update zou kunnen werken, maar kijk eerst eens op de site van dat merk als ze dat probleem kennen, daar heb je meer aan dan zelf te gaan experimenteren.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Bij mij staat er op me andere pc ook gewoon Ati 9000 Series, alleen mijn kloks zijn 275/275

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

Verwijderd

Topicstarter
Vorkie schreef op 18 september 2002 @ 22:54:
Bij mij staat er op me andere pc ook gewoon Ati 9000 Series, alleen mijn kloks zijn 275/275
bij mji geeft hij dus ook Ati 9000 series, maar met powerstrip zie ik 200/250, terwijl ik toch echt deze kaart heb:

Afbeeldingslocatie: http://www.connect3d.com/images/connect3d_9000pro_boardpic_200x146.jpg

http://www.connect3d.com/...oducts_radeon_9000pro.htm

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Als je een andere overkloktool gebruikt, zoals een RadeonTweaker, krijg je dan ook die lage klokwaarde? Zo ja, dan heb je domweg geen Pro te pakken.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb dan wel een Club3d vond ik er ietjes mooier uitzien ;)

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

Verwijderd

Topicstarter
Wekkel schreef op 19 september 2002 @ 10:45:
Als je een andere overkloktool gebruikt, zoals een RadeonTweaker, krijg je dan ook die lage klokwaarde? Zo ja, dan heb je domweg geen Pro te pakken.
adt dacht ik eerst ook, maar de normale 9000 heeft geen fan, en de pro wel. En ik heb een fan op mijn kaart, dus is het een Pro

Verwijderd

Of je hebt een standaard 9000 met een fan....

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 september 2002 @ 11:47:
Of je hebt een standaard 9000 met een fan....
die bestaan niet

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Zou maar eens bij connect3d gaan kijken, kan zijn dat zij de wat mindere kaarten opkopen bij ati (no offense) en ze dan lager klokken...
edit:
http://www.connect3d.com/...oducts_radeon_9000pro.htm
Mmmmmmmmmmmmmmm, hij hoort idd toch echt op 275/275 te lopen...

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Hoe verklaar je dan een lagere klok? Fabrieksfoutje?

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Wekkel schreef op 19 september 2002 @ 13:14:
Hoe verklaar je dan een lagere klok? Fabrieksfoutje?
Maybe verkeerd onderdeel, maar dat zou dan in een hele batch naar voren moeten komen. Denk dat het 'm in de drivers zit. Maar dan is het weer vreemd dat met overclocktools je de kaart ook niet stabiel op 275/275 krijgt...

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
riekt naar (opzettelijk) productiefout :X
zou de leverancier maar eens bellen of de fabrikant bellen.

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

het zou idd niet de eerste keer zijn dat er opzettelijk wat verbouwd is.
gewoon terug gaan naar de winkel

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2002 13:29 . Reden: zin was niet af :Z ]

Verwijderd

Had hetzelfde probleem , ga naar stuurprogamma bijwerken van je videokaart, optie"ikwil zelf kiezen", daarna "niet zoeken , ik bepaal zelf enz", dan zie je 9000pro bijstaan deze aanklikken en de drivers worden geiinstalleerd.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 september 2002 @ 19:55:
Had hetzelfde probleem , ga naar stuurprogamma bijwerken van je videokaart, optie"ikwil zelf kiezen", daarna "niet zoeken , ik bepaal zelf enz", dan zie je 9000pro bijstaan deze aanklikken en de drivers worden geiinstalleerd.
Heb ik net gedaan, en dan wordt de pro idd herkend, maar de snelheden blijven 200/250 :'(
Ik denk dat ik echt een verkeerde kaart heb gekregen

Verwijderd

Topicstarter
FF wat anders, als ik hem kan ruilen tegen een 9000 Pro met 64 mb, zal ik het dan doen??
Die is wat sneller 275/275 tegen 200/250, maar heeft minder geheugen (64 ipv 128)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:23
Nu heb je misschien nog niet zoveel aan meer geheugen en dus meer aan de clocksnelheden, maar over een tijdje vergen de nieuwere games meer van je videokaart geheugen. Ik zou denk ik voor de 128 MB versie gaan, maar de keus ligt bij jou.

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
MaRc0 schreef op 19 september 2002 @ 22:44:
Nu heb je misschien nog niet zoveel aan meer geheugen en dus meer aan de clocksnelheden, maar over een tijdje vergen de nieuwere games meer van je videokaart geheugen. Ik zou denk ik voor de 128 MB versie gaan, maar de keus ligt bij jou.
zit wat in...

Verwijderd

Ik vind het niet echt waar wat hij zegt. Ik heb nu zelf al een gelange tijd de Connect 3d ATI Radeon 9000 Pro 128 MByte DDR + Tv-Out.

Bij mij staat ie standaard op 275 Mhz core en 250 Mhz Mem. EN hoe meer geheugen je hebt des te beter. Of je nou nieuwe of oudere spellen speelt. Het is cker makkelijk aangezien als je niet genoeg werkgeheugen heb en maar een gfx-kaart van 64 MByte dan wordt je werkgeheugen gebruikt als gfx-geheugen (AGP Aperture Size)

M'n systeempje (errug lame en traag maar goe) in m'n signature
Pagina: 1