[CRT] monitor klikt/tikt ongezond

Pagina: 1
Acties:

• XiQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-05 21:45
Eerst even de situatie:
Ik heb een systeem met 2 monitoren (2x Iiyama Vision Master 350", 3,5jr oud ofzo.) De 1e zit op een GeForce 2 MX 1152x1024 en draait in principe goed, de 2e zit op een ATi Rage II+ 1024x768(ook zo'n 3,5 jr oud) en bij deze zit de fout. Beide monitoren zitten in een contact doos welke niet geaard is :(. In deze zelfde doos zit mijn computer. Tussen de beeldschermen zit zo'n 15cm ruimte

Het probleem:
De 2e monitor klikt/tikt met regelmaat (en flikkert daarbij vaak met het beeldscherm). De tik klinkt als of er statische elektriciteit overschiet. Het rare is dat de monitor soms een paar weken geen gebreke vertoond en dan plotseling vrijwel continue (met een tijd van 2min ertussen ofzow). Ook heeft een van de 2 monitoren (ben niet zeker welke) een keer vage, niet scherpe, beelden vertoont. Voor de rest draait hij goed

Mijn vraag:
Gaat deze monitor kapot? Wat zou er aan de hand zijn? Kan ik er iets aan doen? en nog wat voor de hand liggende vragen :)

De bovenstaande informatie is niet geloofwaardig te noemen. Er mogen dan ook geen rechten aan ontleend worden.