Toon posts:

Programmeren voor webcam

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey daar,

Ik zit met het volgende. Ik heb een webcam en deze is uiteraard aangesloten aan mijn pc (wat anders). Nu wil ik een programma maken dat het volgende doet:

- Live stream van wat de webcam ziet (dus gewoon direct beeld op het scherm)
- Als ik op een knop druk wil ik de laatste 15 seconden (of een andere tijd) terug zien (dus een soort buffer).

Weet iemand raad of er bijvoorbeeld al dll's aanwezig zijn welke deze functionaliteit bevatten? Of hoe ik anders te werk moet gaan om dit te fixen.

Wacht het af...

Bye

WithPit

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 13:19

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

DirectX heeft geloof ik wel een paar functies

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Ik had binnen 5 minuten het volgende gevonden:
http://www.planetsourceco...?txtCodeId=28493&lngWId=1
VB, open source, is al een goed begin, werkt bij mij prima.

Eerst zoeken, dan vragen ... blijft lastig. |:(

Verwijderd

als het een logitech is, kan je de quickcam sdk gebruiken

Verwijderd

je kan idd goed VB gebruiken. Je kan je webcam in een site zetten, deze in vb opvragen dmv het inetcontrol (weet niet hoe dat moet, maar is wel mogelijk), je kunt de images vervolgens in een array in het geheugen opslaan. dus...
veel succes

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Jongens doe eens niet zo moeilijk, Windows heeft daar al jaren de AVICAP oftewel AudioVideoCapture API voor. Kun je met een programma van een regel of 5 je webcam in een window tonen en de beelden eruit streamen. Audio opnemen kun je er simultaan mee doen. Compressen doe je eventueel met de Video Compression Manager API.

Windows mag dan wel enorme bloatware zijn, sommige delen van die 300Mb installs zijn nog wel eens nuttig :)

Professionele website nodig?

Pagina: 1