9700 heeft 128mb maar windows zegt 64

Pagina: 1
Acties:

• Davemave
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-05 18:00
Ik heb gewoon een ati radeon 9700 pro met 128 mb en na de installatie van de drivers die bij de videokaart kwamen was er niets aan de hand.

Nu heb ik de nieuwe catalyst en control panel geinstalleerd en nu heeft mijn display adapter nog maar 64mb volgens windows.

Ik heb geprobeerd alles terug te zetten wat af en toe weer het resultaat van 128mb geeft. Maar ik moet ook niets doen met de drivers want voor ik het weet staat het weer op 64mb.
En dan scoor m'n computer ook ineens een stuk slechter met 3dbenchmark.

Is dit een driver probleem of bios probleem? Want aan m'n videokaart heb ik niet gezeten.

Verwijderd

hoeveel slechter scoort ie dan? meer dan ongeveer 200/300 punten? Minder dan dat ligt aan het moment dat je bencht, de ene keer is ie iets sneller als de zndere keer. Het kan ook zijn dat je videokaart een hardware probleem heeft. geeft hij aan hoeveel geheugen hij heeft bij het opstarten? Als dat wel klopt geeft windows het gewoon verkeerd aan. Zet in je bios in ek geval wel de aperture size op meer dan je videogeheugen nders krijg je bj videobios caching een probleem wat dit ook zou kunnen verklaren

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
Denk dat je kaart rot is, heb het weleens gehad met een GF2 GTS van asus die gaf soms 32MB aan i.p.v. 64MB na een bios update was het probleem opgelost

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
En je hebt niet toevallig de 64mb versie? (9700 pro atlantis)

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Oorspronkelijk was zijn score ook al onder de 10k en dat is niet goed voor een R9700 op een p4 boven de 2 ghz. En in die 3dmark score stond ook al dat de kaart 64mb had.

Inruilen dat ding. (info van het hwi forum)