[Chello]Wazig probleem

Pagina: 1
Acties:

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-05 14:07
Sinds Juni dit jaar ben ik van Quicknet naar Chello getransfereerd.
Had ik niet om gevraagt, maar het viel niet tegen. Van max 64KB/s naar max 187,5 KB/s en dat haalde ik op de juiste sites ook.

Helaas, sinds vorige week is het over. Tijdens een download sprong de snelheid voor mijn ogen ineens terug van 180 KB/s naar 40 KB/s en een dag later naar 22 KB/s.
Sindsdien blijft de max snelheid strak op 22 KB/s hangen. RAAR. 8)7

Ik gebeld met Chello. Geen enkel idee hadden ze wat hier aan de hand kon zijn. Ikzelf heb in de afgelopen tijd niks veranderd. Het was wel een maandje met nogal wat dataverkeer. Ik begon zelfs te denken aan een maatregel van UPC (veel verkeer, snelheid knijpen) maar zoiets heb ik nog nooit iemand over gehoord.

Iemand enig idee wat te doen?
Misschien een hardware suggestie?

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-07 23:32
stekker van je modem er effe uit halen en er weer indoen, een server van chello geeft de max down/up snelheid etc opnieuw door aan je modem als je hem opnieuw aanzet. Dus wie weet krijgt die dan weer de goede instellingen

• 4tune
robbertkrebbers schreef op 18 september 2002 @ 22:34:
stekker van je modem er effe uit halen en er weer indoen, een server van chello geeft de max down/up snelheid etc opnieuw door aan je modem als je hem opnieuw aanzet. Dus wie weet krijgt die dan weer de goede instellingen
Heb ik al geprobeerd ;)
Maar dat was maar een minuut. Ik ga eens een wat langere disconnect proberen. Dank.

Verwijderd

Nee is wel heel vaag probleem. Wat je zegt het kan een nieuwe maatregel zijn, maar ik heb er nog nooit van gehhord. Nou succes ermee! Ik zou in ieder geval proberen nog een keer te bellen en het probleem aan een ander vertellen. Er zitten namelijk ook mensen die er niks van snappen enzo. :9

• makkie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-08-2025
Wat geven die testservers van upc zelf dan woor waarden als je de 1MB en de 5MB testen even laat lopen, en doe eens een trace route test.
Je kan ook in je postcodereeks de meetgegevens van anderee postcodes in jouw buurt nakijken wat snelheid betreft.

Als je er zelf niks meer aan kan doen de helpdesk bellen en vragen of ze je 3 dagen willen "monitoren" (je moet dan 3 dagen je pc aanlaten staan en zij meten dan vanaf afstand de toestand van de verbinding)
Ik heb het ook laten doen omdat het bij mij ook een hele poos ellende was, toen bleek dat de wijk hub zwaar overbelast was of te krap en die hebben ze toen vervangen.

[ Voor 0% gewijzigd door makkie op 18-09-2002 22:49 . Reden: nabrander ]

• 4tune
makkie schreef op 18 september 2002 @ 22:43:
Wat geven die testservers van upc zelf dan woor waarden als je de 1MB en de 5MB testen even laat lopen, en doe eens een trace route test.
Je kan ook in je postcodereeks de meetgegevens van anderee postcodes in jouw buurt nakijken wat snelheid betreft.
Ook geprobeerd. Het blijft hetzelfde verhaal: 22 KB/s. :(
Het gemiddelde in mijn buurtje is 137 KB/s.
Testje.....
Behaalde download snelheid: 165 Kbit/sec
20.6 KByte/sec
2.6 x ISDN
De behaalde snelheid is: voldoende
Conclusie: Op dit moment is uw download snelheid voldoende
Ja, dankje de donder :( :(

Verwijderd

Zal vast door een (tijdelijke) drukte komen op jouw netwerksegment: er kan een deel van het verkeer omgerouterd zijn over jouw segment, waardoor het tijdelijk wat drukker kan zijn :)

Verwijderd

dat flikken ze bij mij ook dl me broerdje een week ken ik eindelijk zonder dat hij me internet weg trekt gamen gaat chello klooten , nou dan maar niet gamen :s

Verwijderd

Mwoah mij klinkt het toch als muziek in de oren. Ik heb nu al 3 jaar chello, de eerste weken zijn ze supersnel. (de monteur laat even zien hoe geweldig chello wel niet is snelheden max 180 kb/s)
En dan opeens na een paar weken merk je dat het stukken trager is geworden, meestal gaat dit na verloop van tijd wel weer over.
Mocht het toch niet beter worden kun je beter eerst even je eigen instellingen controleren, helpt dat niet dan moet het gewoon aan chello liggen en moeten zij jouw verbinding verbeteren, want je betaalt tenslotte voo een goede snelheid. :)

• 4tune
Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 22:47:
Zal vast door een (tijdelijke) drukte komen op jouw netwerksegment: er kan een deel van het verkeer omgerouterd zijn over jouw segment, waardoor het tijdelijk wat drukker kan zijn :)
Zeker weten van niet. Welk tijdstip, welke site, het maakt allemaal niet uit.
Altijd dezelfde te lage snelheid.
Of iemand moet 24/7 een aantal servers hebben draaien op mijn segmentje. Lijkt me stug.

• makkie
Als je er zelf niks meer aan kan doen de helpdesk bellen en vragen of ze je 3 dagen willen "monitoren" (je moet dan 3 dagen je pc aanlaten staan en zij meten dan vanaf afstand de toestand van de verbinding)
Ik heb het ook laten doen omdat het bij mij ook een hele poos ellende was, toen bleek dat de wijk hub zwaar overbelast was of te krap en die hebben ze toen vervangen.

• 4tune
Thx makkie, hou ik in gedachte. :)

• A1ex
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hahahah, dat chello nog leeft :( Ze maken reclame als de pest maar echt waarmaken wat ze zeggen kennen ze niet (24h online, snel internet etc etc) Ik heb gelukkig geen chello meer, baggerbedrijf. Maja dit is niks nieuws iedereen weet dit :)

• makkie
Welke wijkhub heb je eigenlijk?
Gelukkig kunnen wij hier kiezen uit 2 kabelproviders als een van de weinige in nederland.

• dikiedik
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-04-2025

dikiedik

de verkeers ont regelaar

ik merk sinds 1 week ook een drastishe terugloop in snelheid via chello, zowel down als up gaat t niet goed, behaalde ik eerst altijd snelheden van 200+ down en 30 max up, nu mag ik in m'n handjes klappen als ik op de helft kom. meetstal komt m'n up niet boven de 10 en down (volgens speedsuite) niet boven de 94. denk dat ik ook mar s ga bellen of anders overstap op een goedkopere provider.

ride on

• 4tune
makkie schreef op 18 september 2002 @ 23:06:
Welke wijkhub heb je eigenlijk?
Gelukkig kunnen wij hier kiezen uit 2 kabelproviders als een van de weinige in nederland.
regio Alkmaar en ligt in HUB AMR00.
Wel goed nieuws. Vanaf oktober kan ik eventueel naar Eweka. :) :)
BBnet, 8 Mbit/s. En dat halen ze ook nog (bijna).
www.speedtest.nl

• makkie
http://test.arnhem.upc.nl/resultaten/hub/nu.html
Is nu niet 1 van de betere maar volgens chello dus voldoende.

Verwijderd

Ik kan er over meepraten 4Tune sind de migratie van quicknet naar chello is mijn verbinding alles behalve stabiel.
Maar een KB/s van 22 heb ik nog niet gehad,wat ik wel heb is waardeloze upload.
Ik hou me maar even hier aanvast....

Netwerk regio Alkmaar

17 september 2002
In de loop van vandaag (17 september 2002) vinden er werkzaamheden plaats aan het netwerk in de regio Alkmaar. Tijdens deze werkzaamheden is het mogelijk dat de verbinding kortstondig uitvalt. Deze werkzaamheden zijn nodig om de stabiliteit te kunnen waarborgen. Het netwerk in de betreffende regio blijft onze aandacht houden

.... maar als het zo blijft ga ik naar adsl.

• 4tune
makkie schreef op 18 september 2002 @ 23:12:
http://test.arnhem.upc.nl/resultaten/hub/nu.html
Is nu niet 1 van de betere maar volgens chello dus voldoende.
Ja, toe maar. :)
Maar de algemene snelheid is mijn probleem niet.
Ik zag tijdens het downen van een iso van het ene op het andere moment mijn bandbreedte van 180 naar 40 en toen 22 terugspringen.
Er is echt iets geks aan de hand.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-06 16:33

Bergen

Spellingscontroleur

Je hebt toch geen proxy ingesteld staan he? Zo ja, uitzetten!! Proxy's zijn alleen in theorie maar snel maar als iedereen de proxy gaat gebruiken krijgt de proxy het natuurlijk moeilijk en hoppa dan heb je een trage verbinding.

Verder ehm... Heb je een Lancitymodem? Dan kunnen we de filters wel resetten, dat helpt vaak heel erg bij trage verbindingen. Maarja dat werkt *alleen* bij Lancitymodems.

• 4tune
GerbenW schreef op 18 september 2002 @ 23:29:
Verder ehm... Heb je een Lancitymodem? Dan kunnen we de filters wel resetten
Werkzaam bij UPC? ;)
Nee geen Lancity en geen proxy.

Verwijderd

Hoe reset je zo'n filter dan?

Verwijderd

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Wed Sep 18 2002 om 23:40:48 UTC+0200)

Download : 151.3 KByte/sec
Upload : 13.1 KByte/sec
Connection : 484.0 Conn/min
Ping test Nederland : 30.0 ms

chello noord brabant

• 4tune
GerbenW, ik zie aan je reply hier en bij andere Chello topics dat je inderdaad bij UPC werkt.
En je hebt zojuist toegegeven dat UPC filters kan toepassen als ze dat willen.

Nou kan ik me niet voorstellen dat ik een filter heb verdiend, zo bont maakt ik het niet.
Maar vertel er eens wat meer over.

En nu het type modem al ter sprake is gekomen. Wat voor type is een Elsa Microlink?

Verwijderd

Ik heb me voor dit topic speciaal ff geregisteerd.
Ik ben ook een voormalig QN user.. nu naar Chello.. en heb echt precies dezelfde problemen met mijn verbinding. Ook een keldering bij downloads.. beginnend van 180 kb kelderend naar max. 22 kb binnen een vingerknip...
Chello had enkel als antwoord dat het netwerk instabiel is.. echter ik heb het probleem dus al reeds ruim 2 weken... en zo gaat het natuurlijk niet meer.
Hoop dat er binnenkort een alternatief is binnen de regio Alkmaar.

Enigmastar

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:20
Er zijn bij UPC dus problemen in Alkmaar, staat ook bij de netwerk status, het zou al beter moeten zijn maar misschien is het nog even afwachten.

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

4tune schreef op 18 september 2002 @ 23:33:
[...]

Werkzaam bij UPC? ;)
Nee geen Lancity en geen proxy.
Ja, werkzaam bij UPC (had je ook in m'n profiel kunnen opmaken en zelfs een beetje uit m'n ondertitel :z)
Dat kun je zelf niet, dat doen we op afstand.
4tune schreef op 18 september 2002 @ 23:44:
GerbenW, ik zie aan je reply hier en bij andere Chello topics dat je inderdaad bij UPC werkt. En je hebt zojuist toegegeven dat UPC filters kan toepassen als ze dat willen. Nou kan ik me niet voorstellen dat ik een filter heb verdiend, zo bont maakt ik het niet. Maar vertel er eens wat meer over.
Haha. Nee zo'n filter is niet iets wat we er bij iemand op zetten, iedereen met een Lancity heeft zo'n filter. Wat het precies inhoud? Ik heb werkelijk GEEN idee. Het had net zogoed 'bloemkool' kunnen heten want er wordt ook niets gefilterd ofzo. Feit is gewoon dat als iemand met een Lancity een trage verbinding heeft, het vaak helpt als we in een speciaal Lancitysysteem op Reset Filter drukken.
En nu het type modem al ter sprake is gekomen. Wat voor type is een Elsa Microlink?
Gewoon, een kabelmodem...? Valt er iets over te vertellen verder?

• 4tune
Verwijderd schreef op 19 september 2002 @ 17:58:
Ik heb me voor dit topic speciaal ff geregisteerd.
Ik ben ook een voormalig QN user.. nu naar Chello.. en heb echt precies dezelfde problemen met mijn verbinding. Ook een keldering bij downloads.. beginnend van 180 kb kelderend naar max. 22 kb binnen een vingerknip...
Chello had enkel als antwoord dat het netwerk instabiel is.. echter ik heb het probleem dus al reeds ruim 2 weken... en zo gaat het natuurlijk niet meer.
Hoop dat er binnenkort een alternatief is binnen de regio Alkmaar.

Enigmastar
Ik krijg komende dinsdag een monteur van kabel Alkmaar langs.
Ik zal je wel op de hoogte houden.

Zou je trouwens hier eens kunnen checken op welke wijkhub je zit (postcode invullen). Is misschien wel nuttige info voor die monteur.

• 4tune
Monteur is langs geweest. Hij was het iig direct eens dat er iets aan gedaan moest worden.
Diverse metingen gedaan. Signaal is goed. Aan het modem en mijn pc ligt het ook niet.
Was ook niet te verwachten.

Ze gaan nu een bepaald deel van hun infrastructuur testen (cmt1 geloof ik). Hopen dat ze snel iets vinden.

• 4tune
Wheeeeeeeeeeeeee alles doet het weer. :) :)
Ben benieuwd wat ze morgen te melden hebben.

Nu mag ik eindelijk een keer: SLOTJUH!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Ben je erover gebeld omdat ze iets hebben uitgevoerd of deed alles het 'plotseling' weer? ik ben benieuwd wat nou de oorzaak was ;)

Verwijderd

Chello moet maar es beter worden met haar Service , en de snelheid word je ook niet echt gelukkig van het is af en toen niet verkeerd maar dan ik een keer plots verbinding in en in traag :'( , en 16 kb/sec upload word je ook niet happy mee wel dan :?

• 4tune
GerbenW schreef op 24 september 2002 @ 20:36:
Ben je erover gebeld omdat ze iets hebben uitgevoerd of deed alles het 'plotseling' weer? ik ben benieuwd wat nou de oorzaak was ;)
Als het goed is krijg ik morgen telefoon met de vraag of alles nu weer ok is.
(yeah Feyenoord 0-1 :))
Wat de oorzaak was weet ik dus nog niet. Maar ik zei al tegen die monteur dat het waarschijnlijk iets kleins zou zijn wat tot nu toe niemand was opgevallen.
Morgen de conclusie dus.

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 20:39:
Chello moet maar es beter worden met haar Service , en de snelheid word je ook niet echt gelukkig van het is af en toen niet verkeerd maar dan ik een keer plots verbinding in en in traag :'( , en 16 kb/sec upload word je ook niet happy mee wel dan :?
De snelheid word JIJ niet gelukkig van nee, betekent niet dat dat bij iedereen zo is :Z Sterker nog: bij bijna iedereen is het prima. Het percentage verbinding wat echt traag is (zoals bij jou) is echt superklein hoor...

16 kB/sec hoor ik nooit iemand over klagen trouwens. Je bent de eerste :) 16 kB/sec is trouwens heel normaal hoor, heb je bij een ADSL-verbinding ook (en daar is de download maar een derde van wat je bij Chello krijgt :P).
Pagina: 1