.JPG veranderen in een site !

Pagina: 1
Acties:

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:42
beste tweakers , kheb ff een tijdje zitten te klooien met photoshop 7 en imageready ..de bedoeling was om een jpg die ik als de layout heb om te zetten dat in het middelste vak html's kunnen worden toegevoegd ..en ik ben er niet uitgekomen hoe dat nou moet , iemand tips , een ander programma daarvoor mischien??

hier het voorbeeld :

http://members.chello.nl/~k.wagenaar/folmer/wirdumonline.jpg

de bedoeling is dat dat middelste vak te gebruiken is voor html's

alvast bedankt

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
is dat nou zo moeilijk :?

Je zet het of in een table of in frames :)

• rudyman85
zmn schreef op 18 september 2002 @ 22:28:
is dat nou zo moeilijk :?

Je zet het of in een table of in frames :)
ja makkelijk praat , hoe doe je dat ?

Verwijderd

je kan ook gebruik maken van layers

Verwijderd

wat is nu je probleem? je wilt een site bouwen? dan moet je HTML leren -> zie www.w3schools.com

offtopic:
en waar ligt wirdum in godsnaam???

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Basis kennis, zoek maar op met Google. Gewoon 3 frames gebruiken en in het middelste achtergrond instellen met die twee balkjes. of in tabel zetten. Hoe dat moet is echt basis kennis die je moet kennen alvorens hier te posten.

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 22:29:
je kan ook gebruik maken van layers
Kan ook :)

Maar simpeler is om het plaatje in verschillende stukjes te verdelen en die dan in een tabel te zetten :)

Antwoord:
Je moet je plaatje in vakjes verdelen :)

Verwijderd

en je kan gebruik maken van een HTML tutorial, ik denk dat jij daar op het moment nog het meest aan hebt. Wat je nu hebt gemaakt moet je exporteren naar meerdere slices, en de middelste lege slice vervangen door je inhoud. Als dit je allemaal nogal lastig in de oren klinkt kun je beter een paar tuts volgen op het gebied van (X)HTML en image slicing.

succes :)

Verwijderd

met Fireworks kan je een plaatje slicen, zodat-ie in de tables van je site past.
Maarrrehh, beetje HTML kennis kan idd geen kwaad......

Verwijderd

zmn schreef op 18 september 2002 @ 22:31:
[...]
Maar simpeler is om het plaatje in verschillende stukjes te verdelen en die dan in een tabel te zetten :)
Wat is er makkelijker aan een tabel dan aan een layer? ;)

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Met photoshop kan je een plaatje toch ook direct in stukjes hakken eb opslaan als een html file :?

maar ik zou het als frames indelen.

flash kan trouwens ook een optie zijn :)

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• rudyman85
hee bedankt mensen ..dit heeft wel wat ideen opgebracht ..en het klopt idd dat je stukjes eruit kan hakken in photosoep..ik prust wel weer ff verder , thnx!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:45

Snow_King

Konijn is stoer!

Ik zou dit gewoon in stukjes hakken en die groene balken aan de zijkant niet via een JPG doen maar via een simpele Heximale waarde voor de kleur en het zelfde geld voor de bg van de het menu en die onderste balk, dat scheelt weer tijd met het laden van de site.

Dit gaat vooral op met modemers.
De randen die iets donkerder groen zijn kan je met CSS doen, je kan deze site dus opdelen in frames of in tabellen, maar net hoe je het zelf fijner vind.

Verwijderd

Regel 1: Gebruik geen jpeg compressie voor plaatjes die geen foto's zijn. Maak er gifjes van.

En als je het in HTML omzet, ff de knopjes apart maken, misschien een mooi mouse-over effectje er bij.

En hoe je het in HTML om zet? Koop een HTML 4 boek en een Photoshop handboek, leer werken met tabellen en frames en begin met pielen.

Verwijderd

Ga met tabbellen werken en programmeer je HomePage in ASP

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:52

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Verwijderd schreef op 19 september 2002 @ 10:29:
Ga met tabbellen werken en programmeer je HomePage in ASP
dat lijkt me een leuk idee :?
wat zijn tabbellen en waarom geef je iemand die duidelijk nog niet doorheeft wat het nut van een grafisch beeldbewerkingsprogramma is, en hoe dit te comineren met standaard html het advies ASP te gebruiken?
Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 22:33:
met Fireworks kan je een plaatje slicen, zodat-ie in de tables van je site past.
Maarrrehh, beetje HTML kennis kan idd geen kwaad......
met ImageReady (wat de topicstarter zegt te gebruiken) kan dat ook, kijk eens naar dat icoontje met dat mesje of druk F1.
hiermee bewaar je je afbeelding in verschillende delen, terwijl er meteen een omvattende tabel voor wordt gemaakt waardoor het uitziet als één afbeelding,
vervolgens kun je de gegenereerde html in een text-editor verder aanpassen.

de tip (van RopStop) om te letten op waar je kiest voor jpeg is juist, in je slice-voorkeuren kun je per slice definieren of je iets in gif, jpeg of png wilt opslaan, voor afbeeldingen met letters of grote contrasten/scherpe lijnen is gif aan te raden, voor photografische afbeeldingen jpeg

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Pagina: 1