Toon posts:

PHP zonder PHP

Pagina: 1
Acties:
  • 65 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hai laten we maar gelijk ff eerlijk wesuh, dan hou je t langste vol zeggen ze.
Ik wil ook een site ala tweakers.net beginnen maar dan iets anders (willen jullie me nog steeds helpen _/-\o_), maar ik heb per ongeluk een hosting service genomen die geen PHP ondersteunt, weet iemand of er soms nieuwspost-scripts zijn die volledig op html zijn gebaseerd ipv php, of zal ik mijn site maar zelf hosten (kwestie van scriptje maken en die naar mijn webserver linken, maar dan zit ik met et nadeel dat ik maar ong 13k up heb :().

Ik weet echt niet wat te doen, jullie tips ?

Verwijderd

Uhm, hosting account afzeggen en nieuwe aanvragen? :P

Zelf hosten gaat in het begin prima als je nog niet veel bezoekers hebt :)

offtopic:
Ik wens je veel succes >:)

Verwijderd

Als je ook geen cgi-bin hebt kun je het vergeten denk ik. Indien je die mogelijkheid wel hebt, kun je een paar cgi-scripts jatten, maar beter ga je alsnog op zoek naar een andere provider, want php is imho onmisbaar als je iets als t.net in elkaar wilt zetten.

en ook ik wens je veel succes >:)

Verwijderd

Wel érg stom om eerst lukraak een hosting te nemen, en vervolgens te kijken offie wel aan je eisen voldoet, ik hoop dat je het design van je site éven iets beter aanpakt... :O

Verwijderd

Topicstarter
Mag ik jullie er even op attenderen dat t.net niet op PHP draait, tenminste dat is in mijn oren gefluisterd, en correct me if i'm wrong

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:27

servies

Veni Vidi Servici

you're wrong.

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 22:37:
Mag ik jullie er even op attenderen dat t.net niet op PHP draait, tenminste dat is in mijn oren gefluisterd, en correct me if i'm wrong
T.net is nu ff traag, maar het kan niet alleen op HTML draaien, simpelweg omdat je daarmee geen nieuwsscript kunt gebruiken (waar mensen kunnen reageren). En onderstuend je host wel CGI :? Bij welke host zit je eigenlijk? (naam is voldoende)

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1 | Stevens Super Flight '25

• ^Mo^
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-11-2025
http://uptime.netcraft.co...eakers.net&submit=Examine
Volgens de netcraft uptime pagina heeft T.net PHP 4.2.2 installed :)
Waar zou het volgens jou dan op moeten draaien?

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

• maartenvdv737
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 15:34
draait op apache :-) gebruikt php

Ik blijf er iig vrij nuchter onder....

• Kman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-07 07:18
Even om servaas' reply wat meer lading te geven, hier een quote uit de tweakers.net faq:
De software is gebaseerd op de beproefde LAMP-combinatie: Linux als besturingsyssteem, Apache als webserver, MySQL als database-server en PHP als scripttaal.

• elnino
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 14:53
Inderdaad, kijk maar eens op http://www.tweakers.net/reviews/331/5
Op welke hard- en software draait Tweakers.net?

Tweakers.net wordt geserveerd door een cluster van ongeveer vijftien x86 servers, waarvan het overgrote deel zelfbouw. De software is gebaseerd op de beproefde LAMP-combinatie: Linux als besturingsyssteem, Apache als webserver, MySQL als database-server en PHP als scripttaal. De forumsoftware van GoT is ontwikkeld in samenwerking met Parse en de advertentie-server draait op phpAdsNew. De rest van de site is geheel in eigen beheer ontwikkeld.
Een extensie op het internet zegt vaak niet zo veel. Je kunt voor php iedere extensie gebruiken die je wilt, je kunt er zelfs voor kiezen om geen extensie te gebruiken.

Maar voor de topicstarter: kijk of je cgi hebt, misschien kun je daar wat mee, en anders kun je het beste een andere host zoeken. Zelf hosten is leuk, maar zodra je meer bezoekers krijgt dan alleen je vrienden en familie, zul je al snel merken dat het te weinig is.

edit: KiLLiNGMAN was me net voor... en een boel anderen ook! :)

[ Voor 0% gewijzigd door elnino op 18-09-2002 22:48 . Reden: irritante enters bij quotes verwijderd ]

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-08 23:16
en als je dacht dat .dsp iets anders was? Nee hoor. Ze sluisen .DSP-files gewoon door naar de PHP parser :+

Dato DUO synth voor twee

Verwijderd

Sorry: HAAHAHAHAHAHAH :P

• Virtox
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-08 10:24
LAMP is zo goed omdat P ook kan zijn Perl of Python :)

Anything goes !!

Verwijderd

Dit gaat nu volgens mij nergens meer over, ik raad de topicstarter toch aan zich iets meer te verdiepen in dit soort zaken als server-side scripts en dergelijken. Zonder de server kom je nergens, dus zoek een host die bijvoorbeeld ASP, PHP of Perl ondersteunt. Daarna zoek je op hotscripts.com een scriptje, en je bent klaar.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.