[VC++] Onderdelen worden overgeslagen wanneer menu zichtbaar

Pagina: 1
Acties:

• cobratbq
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2015
Dit is een probleem wat waarschijnlijk heel simpel op te lossen is, maar waar ik me geen raad mee weet.

Ik heb een programmatje geschreven om een lijst af te werken door snelkoppelingen te maken.
Nu heb ik daar een aantal functies voor geschreven en die worden afgehandeld.
Nu kan zo'n bestandje direct geladen worden. Dan wordt meteen bij het laden van de Dialog de functie afgehandeld of hij kan vanuit een file-browser menu gekozen worden.
Bij beide keuzes worden precies dezelfde functies gebruikt.
Alleen wanneer ik vanuit het menu een bestand kies dan worden er af en toe snelkoppelingen niet gemaakt.
Hoe kan dit?

Wel gebruik ik voor het aanmaken van een directory de functie system(). Misschien moet ik deze afremmen ofietsdergelijks.
Of een commandotje dat er tussendoor ook andere dingen afgehandeld kunnen worden. Maar hoe moet ik dat doen?

One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...

Verwijderd

Wel gebruik ik voor het aanmaken van een directory de functie system(). Misschien moet ik deze afremmen ofietsdergelijks.
Of een commandotje dat er tussendoor ook andere dingen afgehandeld kunnen worden. Maar hoe moet ik dat doen?
Je kunt sowieso beter geen system() gebruiken... en al helemaal niet voor simpele dingen waar een eenvoudige CreateDirectory() call ook al voldoende is...

• cobratbq
Dat wist ik niet.
Heb ik gedaan, dat scheelt al in die stomme doswindootjes.
Nu zit ik nog wel met een probleem. Namelijk dat er een aantal items uit de lijst niet worden afgehandeld. de 3 5 en nog 1 of 2, maar niet echt een duidelijke regelmaat.
Het rare is dat deze wel allemaal goed afgehandeld worden wanneer het windowtje nog niet geladen is :?

One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...

• cobratbq
Ik kan het nog sterker vertellen.
In: "Win32 Debug" werkt het wel en in "Win32 Release" werkt het niet

Verwijderd

cobratbq schreef op 18 september 2002 @ 22:38:
Dan heb je toch ergens een grote bug zitten. Debug en release builds horen het zelfde te werken :) . Je kan eventueel proberen ook een release versie te maken zonder optimalisatie en met debug symbols en daar eens stap voor stap doorheen te lopen...

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

cobratbq schreef op 18 september 2002 @ 22:38:
Dan zijn er 2 mogelijke redenen:
• In debug is een programma per definitie langzamer dus je kunt een timing issue hebben... werk je met multithreading en/of spawn je nog ergens processen?
• In debug is het systeem erg veel vergevingsgezinder in z'n geheugenhuishouding, in die zin dat je vaak 0-initialized geheugen voor je kiezen krijgt. Vergeet je niet ergens iets te initialiseren?

Professionele website nodig?

Pagina: 1