[windesheim] draadloos netwerk met eigen install onmogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Ik heb meegedaan aan het windesheim notebookproject van dit jaar, op zich niet de allerbeste keus qua notebook maar gezien de support op school zelf en dergelijke leek het me toch wel een goed plan. Pas achteraf bleek dat notebooks van buitenaf helemaal geen draadloos netwerk mochten gebruiken, dus toch goed gegokt. De boel werkt verder allemaal prima enzo maar het ding wordt softwarematig gewoon lomp aangeleverd. (3 partities, 1x 3GB met een 'prive' xp install en 1x 6GB met een 'windesheim' xp install, helemaal dichtgespijkerd en superlog, en dan XOSL als bootmanager) Mijn eerste reactie was dus weg met die hap, dus ik mooi winxp sp1 erop geknikkerd, alles geinstalleerd en mooi geconfigureerd (ding was meteen 2x zo snel), alleen dan nog even draadloos netwerk configgen. ik dus even naar de servicedesk om t een en ander aan informatie in te winnen. wat blijkt nu, dit wordt compleet niet ondersteund, ik krijg totaal geen informatie hoe ik het draadloze netwerk weer instel met de benodigde wep key en dergelijke. Wat blijkt dus, het netwerk ed wordt alleen ondersteund met hun configuratie, ze willen me niet eens even wat informatie geven zodat ik het zelf aan de praat krijg... En er zit ook geen image cd bij, zodat ik zelf even de info eruit kan peuteren, daar zijn ze nog mee bezig en leveren dit na. ARG! Zelfs de hele MMC is uit die windesheim install gesloopt, je hebt totaal geen vrijheid. stelletje &#^$(@*#%$. Het enige wat ik steeds te horen krijg is dat ik een agreement getekend heb dat ik de windesheim software moet gebruiken, waar ik dus gewoon onder verstond de door windesheim geleverde software in de trant van winxppro, office pakket, novell rambam etc. De configuratie valt imho niet onder 'de software'. maar daar waren ze het dan weer niet mee eens. Hun tegenargument: het kan wel, maar we willen dit niet want dadelijk zet je je eigen dhcp server op ofzo en ontregel je het netwerk (ik dacht bij mezelf met xp pro zeker |:( zit er niet eens in).

Enige tips misschien om die jongens zover te krijgen dat ze me gaan helpen? t is redelijk belachelijk dat ze me niet eens op weg helpen, en gezien ze alles op basis van mac adres en ook nogeens met een WEP sleutel doen hoeven ze echt niet bang te zijn voor gebruikers van buienaf, met de WEP sleutel kun je nog niks want een ecterne netwerkkaart wordt toch niet ondersteund dacht ik zo.

Het is dat ik niet erg thuis ben in draadloze netwerken...

kweenie of dit misschien in PNS thuis zou kunnen horen, zo ja dan merk ik t vanzelf wel :)

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42

Predator

Suffers from split brain

Ja euh erg sneu voor je maar wat is je techvraag nu :?
Enige tips misschien om die jongens zover te krijgen dat ze me gaan helpen?
Dat is helemaal geen techvraag, meer HK.

Je gaat het toch echt ff moeten uitvechten met die jongens daar.
kweenie of dit misschien in PNS thuis zou kunnen horen, zo ja dan merk ik t vanzelf wel
allesbehalve :z

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Dit topic is gesloten.