LiteOn 40x12x48x

Pagina: 1
Acties:

• theezeefje
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-03 13:08
Wie weet het volgende....

Ik had eerst een LiteOn 24x, maar nu een 40x.
gewoon omgezet.....
oude eruit, nieuwe erin.

voor zover ik kan zien werkt alles gewoon, alleen kan ik niet op 40x branden :|
de max. snelheid is 32x.
Ik draai met Windows XP.
iemand een idee ????

imho ligt het niet aan de max. van de CD zelf, want dan kun je nog wel die snelheden kiezen, maar in mijn geval dus niet.

Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....

Verwijderd

Tja, gebruik je wel cd's die 40x aan kunnen. If not, dan beperkt meestal de software de snelheid, veiligheidshalve...

Verwijderd

Misschien een firmware update :?

Moest ik ook met mijn aopen (20x speed) die eerst de 24x cd tjes van tdk maar op 12x brandde ofzo.

Nu kan ik de nieuwe (40x gecertificeerd) van tdk ook alleen maar branden op 12x maar ik denk dat er geen firmware updates voor mijn brander uitgebracht gaan worden :'(

• theezeefje
hmzzz, ik heb het niet zo op flashen, dat heeft me vorige week mijn laptop gekost:|
maareh, ik neem aan dat als je een 40x koopt, dat ie dan ook op 40 moet werken ?

Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-03 14:28

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

moet je in het register veranderen

heb i NERO

• theezeefje
ik heb nero ja :)

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-03 19:19
Ligt aan je cd's
Nero houdt de laatste hoogste brand speed vast.
Dus heb je er eerst cd's ingeduwd die max op 32x kunnen dan kun je niet hoger selecteren totdat je 40x certified cd's erin gooit.

dus gewoon eff andere cd's proberen

• theezeefje
hmzzz, hoe verklaar je dan dat als ik Vivastar cds erin gooi (el cheapo) die max 12x kunne, dat ik die wel op 32 kan fikken ?

Verwijderd

KBDE schreef op 18 september 2002 @ 22:09:
Ligt aan je cd's
Nero houdt de laatste hoogste brand speed vast.
Dus heb je er eerst cd's ingeduwd die max op 32x kunnen dan kun je niet hoger selecteren totdat je 40x certified cd's erin gooit.

dus gewoon eff andere cd's proberen
:? lijkt me een beetje raar aangezien in in mijn brander ook 40x gecertificeerde cd's erin heb gedouwt maar ik kan maar branden op 12x ipv mijn 20x

En Twix: hoe zit dat precies met de waardes in het register? dat klinkt wel interessant namelijk :)

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-03 11:08
Klopt toch? hij herkent die cd's en ziet in zijn interne databasje dat die best op 32 speed kunnen. Ik heb ook de 40x liteon en inderdaad geven veel tools aan 32 speed of zelfs 24 speed. Ligt er aan wat voor cd er als laatste in zat. Blijkbaar heb je er nog nooit een cdr ingestopt waarvan je brander denkt dat die op 40x kan.

Veel cd's hebben een 'marking' die niet overeenkomt met wat de brander zegt. Meestal zegt de brander dat ze ook rapper gebakken kunnen worden. Prima toch?

• theezeefje
Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 22:13:
[...]

:? lijkt me een beetje raar aangezien in in mijn brander ook 40x gecertificeerde cd's erin heb gedouwt maar ik kan maar branden op 12x ipv mijn 20x

En Twix: hoe zit dat precies met de waardes in het register? dat klinkt wel interessant namelijk :)
psies :D
Wil die info ook wel hebben :)

• KBDE
Sorry dat ik nu bot overkom maar als je het toch beter weet waarom vraag je dan eigenlijk ?! |:(

• loodgieter

loodgieter

start regedit op:
HKEY_CURRENT_USER software_ahead_Nero - Burning Rom_recorder
dan saat er aan de rechter kant 'gegevens' en als het goed is dan staat er 1x een 1 tussen haakjes. Verander die in een 0.

Als je het goed hebt gedaan dan is het na het opstarten van je computer het een 40x geworden dat kan je onder nero zien. Dit moet werken!

laat het me weten! :) :)

Zijn bepaalde Lite-on brander de nieuwere versies van de 40x hebben dit niet meer

• theezeefje
staat heel vaak een 1 tussen haakjes :)

• loodgieter

loodgieter

ow. hmm zou je misschien ff kunnen op noemen welke er allemaal staan dan. dan zeg ik wel welke je moet veranderen.
want heb nu ff geen liteon bij de hand O+

maar weet het wel hoor :)

• theezeefje
ik heb een liteon...
zag overigens dat mijn oude brander er nog bij stond, die heb ik gechopt.... :)
ik moet ff kijken, want het zijn er zeker een stuk of 10 denk ik

• theezeefje
dit staat er bij mij :)
sorry, img is een beetje groot :)
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/fladderkak/brander.JPG

• loodgieter

loodgieter

zal wel ff de liteon aan klikken

:)

want daar gaat het om
btw: leuk spel he battlefield ;)

• theezeefje
momentje dan :D

• theezeefje
komt ie :D
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/fladderkak/brander2.JPG

• loodgieter

loodgieter

nou het staat er dus al

autowritespeed (dubbel aanklikken) en dan de 1 in een 0 veranderen.
da wast

opnieuw opstarten en dan in nero kijken

• theezeefje
ff zjekken !!!
tnx !

Verwijderd

Twix schreef op 18 september 2002 @ 22:23:
start regedit op:
HKEY_CURRENT_USER software_ahead_Nero - Burning Rom_recorder
dan saat er aan de rechter kant 'gegevens' en als het goed is dan staat er 1x een 1 tussen haakjes. Verander die in een 0.

Als je het goed hebt gedaan dan is het na het opstarten van je computer het een 40x geworden dat kan je onder nero zien. Dit moet werken!

laat het me weten! :) :)

Zijn bepaalde Lite-on brander de nieuwere versies van de 40x hebben dit niet meer
_/-\o_ bedankt, Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/van-lune/cd.jpg

die bovenste moet je dus van de 1 een o maken :)

• theezeefje
Afbeeldingslocatie: http://www.onzinforum.nl/images/smilies/worshippy.gif
dat was hem inderdaad !!!!!
tnx man

• loodgieter

loodgieter

ok graag gedaan :D
btw: weet niet of dat ook voor een Aopen geld?
ben d`r alleen bekend mee met een Lite-on

• theezeefje
Afbeeldingslocatie: http://www.onzinforum.nl/images/smilies/kus.gif

• KBDE
nu heb je dus het cdr snelheid detectie systeem gedeactiveerd (wat je overigens ook in nero zelf kon doen ipv via die reghack)

lol, nou veel succes met je verbrouwde cd's
haha

Verwijderd

KBDE schreef op 18 september 2002 @ 23:20:
nu heb je dus het cdr snelheid detectie systeem gedeactiveerd (wat je overigens ook in nero zelf kon doen ipv via die reghack)

lol, nou veel succes met je verbrouwde cd's
haha
Snap jij het wel eigenlijk :?

Als een cd 40x gecertificeerd is en je brander kan ook 40x aan dan is er toch helemaal niks aan de hand?

Mijn aopen brander (20x) kon die 40x gecertificeerde maar op 12x branden, en nu dus wel gewoon op 20x //offtopic: heb net de eerste cd van de drie gebrandt van encarta 2003 en nog geen fouten iig, nog niet gekeken naar de files zelf maar dat zal ook wel los lopen :)

• theezeefje
ik heb het ook ff getest, en het loopt als een trein !!!!!!
dus KBDE, ik denk toch dat je er deels naast zat (NOFI !!)
toch bedankt voor de moeite !

• KBDE
Stel nou dat die 40x gecertificeerde cd toch niet zo geweldig is als erop staat ? Nou ? ;)

Zo zullen er ook 32x rated cd's zijn die wel via de officiele manier op 40x gebrand kunnen worden.
(zelf heb ik laatst nog zat 16x cd's op 32x gebrand, maar ook ooit eens een 10'er pak 32x cd's gehad die errorvrij niet hoger gingen dan 24x)

Ik zou nu dat je de autodetectie hebt gedeactiveerd wel de gebakken cd's in de gaten gaan houden.
Zou mij niks verbazen als de qualiteit daar nu uitermate slecht van is.

Dit kun je trouwens testen door je net gebakken cdr in een andere drive te gooien en dan nero cd speed op te starten en een scandisk surface scan uit te voeren. :)(moet die drive natuurlijk wel damaged sector readout kunnen weergeven)

PS: Maar goed, als je tevreden bent met deze hack om zelfs 8x cd's op 40x te kunnen branden ;) ik hou je niet tegen :P
Pagina: 1