ik heb via tweak xp pro een ramdisk geinstalleerd maar ik weet niet hoe je deze nu eigenlijk gebruikt. het schijnt dat je bv je browser er in kunt zetten en dat dit snelheid oplevert. zijn er misschien nog meer mogelijkheden bv windows zelf erin zetten ofzo.
Verwijderd
een ramdisk is gewoon een stuk gereserveerd geheugen dat benadert kan worden als harddisk. Dit is natuurlijk supersnel
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2002 21:55 . Reden: typo ]
dan heb je aardig wat geheugen nodig als je windows er zelf in wil zetten
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
en zeker weten dat ie nooit uit/down gaat. Anders kun je weer opnieuw gaan installerenchucky666 schreef op 18 september 2002 @ 21:56:
dan heb je aardig wat geheugen nodig als je windows er zelf in wil zetten
Je kunt je temp-internet files in een ramdisk zetten. Dat zal enige snelheidswinst op kunnen leveren (als je bloedsnel internet hebt en een erg trage harddisk).
Of een database waarop je enorm veel queries uitvoert.
Kortom: alles wat intens veel disk-activiteit nodig heeft kan van een ramdisk profiteren.
De windows kernel kun je beter in gewoon ram laten staan. Ik vraag me zelfs af of je de kernel wel naar een ramdisk kan laten pagen.
Of een database waarop je enorm veel queries uitvoert.
Kortom: alles wat intens veel disk-activiteit nodig heeft kan van een ramdisk profiteren.
De windows kernel kun je beter in gewoon ram laten staan. Ik vraag me zelfs af of je de kernel wel naar een ramdisk kan laten pagen.
Zover ik weet werkt het gelukkig niet zognimmeL_kraD schreef op 18 september 2002 @ 22:04:
[...]
en zeker weten dat ie nooit uit/down gaat. Anders kun je weer opnieuw gaan installeren
Ja bestaan idd pci-kaarten voor die herkent worden als drive. Maar momenteel nog geen enkele van de welke je kunt booten.
Uit je startpost maak ik nou niet echt op dat je zelf al moeite hebt gedaan.
[google=what is a ramdisk]
[google=how to use a ramdisk]
evt met OS
en check onze eigen search voor topics over ramdisk.
Overigens mis ik je OS in de titel, zie Windows Operated Systems - Policy
[google=what is a ramdisk]
[google=how to use a ramdisk]
evt met OS
en check onze eigen search voor topics over ramdisk.
Overigens mis ik je OS in de titel, zie Windows Operated Systems - Policy
9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()