na mislukte installatie videokaart drivers, boot windows....

Pagina: 1
Acties:

• RAZORDUDE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-12-2021

RAZORDUDE

aka MARAUD3R

Topicstarter
Ik heb mijn oude videokaart ff getest, en daarna wou ik mijn nieuwe videokaart er weer inzetten, dus ik heb eerst alle drivers van de oude videokaart verwijderd.

En toen opnieuw opstarten, ik ben in windows en ik start de setup van de drivers van de nieuwe videokaart, ik ben aan het installeren en dan komt er een melding: er moet eerst een standaard vga geinstalleerd zijn voordat de installatie verder kan.

Ik naar eigenschappen beeldscherm etc. en bij beeldscherm adapter stond wel een adapter genaamd VGA, beneden wat een dropdown menu en ik had toen maar uitschakelen gekozen en opnieuw opgestart.

Toen ik weer in windows was kwam de melding: (die ik normaal annuleer omdat ik de setup normaal start) "hardware gevonden", dus ik bladerde naar de map waar de tijdelijke setupbestanden in zaten en klik op ok.

Wat daarna gebeurde weet ik niet meer precies, maar ik heb dus opnieuw opgestart en toen ik bijna in windows was starte de computer weer opnieuw op.

(Ik gebruik windows 2k)
- Ik heb de windows reparatie functie geprobeerd maar dat hielp niks.
- zou ik niet een paar bestanden kunnen verwijderen die er voor zorgen dat er een (foute) videokaart is geinstalleerd, of een standaard vga adapter?
- of zou ik iets anders kunnen uitvoeren dat er voor zorgt dat de standaard vga wordt ingesteld?

dit zou toch moeten kunnen zonder windows opnieuw te installeren lijkt mij.

[ www.coredamage.com ] - [ Z mod (W40k:DOW) ]

• RAZORDUDE

RAZORDUDE

aka MARAUD3R

Topicstarter
ps ik kan ook niet in veilige modus komen

Verwijderd

hmm het lijkt erop dat je videokaart het aan het begeven is....

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

Je kunt booten van je 2k-CD en kiezen voor de optie "repareer een bestaande installatie".
Misschien dat 2k dan wat dingen reset.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• RAZORDUDE

RAZORDUDE

aka MARAUD3R

Topicstarter
RAZORDUDE schreef op 18 september 2002 @ 21:28:- Ik heb de windows reparatie functie geprobeerd maar dat hielp niks.
:)