trage ide op kt7

Pagina: 1
Acties:

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-09 20:11
Hallo.
Ik heb een Duron 700@975, en de harddisk van mijn vorige systeem (celeron op abit bx chipset mobo) er inzitten, en tig keer windows opnieuw gestart om al de nieuwe hardware te herkennen. So far so good, maar wat me enorm tegenvalt, is de snelheden die mijn harddisk haalt. Met sisoft sandra haal ik een score van 9665, terwijl een udma33 10gb harddisk al bijna deze score haalt! Ik heb zelf een IBM 25 gb udma 66 DJNA 352500 harddisk, en bij de test staat dat "windows disk cache used" uitstaat (?). Ik gebruik de udma66 kabel die bij het moederbord zat, en in het bios staat bij mijn controller "Via bus master PCI IDE controller" met daarin een primary en een secondary ide controller.
Ik gebruik een nieuwe versie van de via 4-in-1 driver, 1.24. DMA is ingeschakeld via de eigenschappen van de harddisk.
Wat doe ik verkeerd (want dat zal het wel zijn). Ik hoop dat dit te verhelpen valt, want unreal tournament is echt lastig te spelen zo...

ach...in een volgend leven lach je er om!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09 08:23
als je een niewe moederbord erin gooit, is het zeer aan te bevelen om windhoos opniew te installeren, anders krijg je echt problemen. heb dit zelf al meerdere malen meeegemaakt.
doe ook eens een defragje daarnaa en je zal zien dat het een stuk sneller gaat.

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Inderdaad. Hoewel het erg mooi is dat je je HD kan 'cold swappen' (dus wel je PC's UITZETTEN :) ) en dat Win98SE dan alle nieuwe systemdevices overnieuw installed met de correcte drivers.. probleem is wel dat alle 'oude' zooi gewoon dus blijft staan.

Ik zou gewoon es ff helemaal overnieuw Win98SE/Win2K (WinME? blegh :) ) installeren.. zou een heel stuk beter moeten zijn.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)