Toon posts:

modem netwerkje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb net thuis effe 2 pentium166 bij elkaar gezet om met mijn broertje spelletjes als GTA en Warcraft2 te gaan doen.
In beidde zit alleen een modem en daartussen gewoon een telefoonkabeltje.
Maar nu kan ik dus via GTA geen multiplayer doen.
Kan dit uberhaupt (met 2 anologemodems multiplayeren), en hoe dan :?

BTW de pc's zitten direct aan elkaar en zijn beidde niet aangesloten op de normale telefoonlijn (dus kan niet inbellen bij elkaar)...

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:09

bonzz.netninja

Niente baffi

mij lijkt een modem geen netwerk kaart, dit gaat toch nooit werken denk ik? modem zouden wel een inkomend gesprek moeten kunnen ontvanegn (denkend aan een call0back isp) maar hoe dat werkt.....

makkelijker lijkt me om een zogenoemde nul-modem voor een paar euro aan te schaffen (seriele kabel) of een klein netwerkje te maken

ps. er bestaat een edit knop, ja echt waar! :)

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

Verwijderd

Topicstarter
bonzz.netninja schreef op 18 september 2002 @ 21:30:
mij lijkt een modem geen netwerk kaart, dit gaat toch nooit werken denk ik? modem zouden wel een inkomend gesprek moeten kunnen ontvanegn (denkend aan een call0back isp) maar hoe dat werkt.....

makkelijker lijkt me om een zogenoemde nul-modem voor een paar euro aan te schaffen (seriele kabel) of een klein netwerkje te maken

ps. er bestaat een edit knop, ja echt waar! :)
Tja, maar heb NU effe zin om te gamen. Maar het is kennelijk hoppeloos. Koop morgen wel effe 2 netwerkkaarten :/

en ik weet dat er een editknop bestaat, maar de quote knop en de editknop lijken zo op elkaar 8)7

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

lol ;)

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:27
Het KAN volgens mij wel, dan moet je de ene pc naar de andere lalten bellen, die waar heen gebeld word moet dan opnemen.
Hoe precies weet ik niet, maar ik denk dat je minimaal 2k/xp nodig hebt, en aangezien je volgens mij weinig kans van netwerken hebt verwacht ik niet dat dit je gaat lukken!

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

Verwijderd

Topicstarter
j_iscool schreef op 18 september 2002 @ 21:54:
Het KAN volgens mij wel, dan moet je de ene pc naar de andere lalten bellen, die waar heen gebeld word moet dan opnemen.
Hoe precies weet ik niet, maar ik denk dat je minimaal 2k/xp nodig hebt, en aangezien je volgens mij weinig kans van netwerken hebt verwacht ik niet dat dit je gaat lukken!
mmmmm XP op mijn brakke pentium166 met 16mb ram.....
NEUHHHH
naja wacht wel tot morgen :|

• joca
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07-2025
j_iscool schreef op 18 september 2002 @ 21:54:
Zou alleen kunnen als je er een centrale tussenhangt, anders heb je namelijk geen kiestoon en gaat je modem er niet eens over denken om te bellen.

Weet niet of je perse 2k/xp nodig hebt, er zijn vast wel progjes voor en anders kan je als je een beetje handig bent je modem zo instellen dat hij automatisch opneem (S0=2 (2 is dat het aantal rings waarna hij opneemt)), en dat de handshake enzo automatisch gaat. Weet alleen niet of het spel dan ook gaat werken.

Het snelste en slimste lijkt me idd een nullmodem zoals al eerder was genoemd.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 21:55:
[...]

mmmmm XP op mijn brakke pentium166 met 16mb ram.....
NEUHHHH
naja wacht wel tot morgen :|
Er bestaat een hele hoop progs die ook onder W95 (NT4?) werken, weet alleen niet meer zosnel welke. (Jammer dat je de driver CD niet meer hebt, stonden vast wel wat progs daarvoor op :()

TIP:http://download.com.com/3150-2155-0.html?tag=dir

• Alaksandus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:38

Alaksandus

Vae puto deus fio

Bij ons op school hebben we 5 computers die ook met modems aan elkaar verbonden zijn. En als ik wat vaker naar de les was gegaan had ik je graag uitgelegd hoe dat allemaal werkte...

Als een god in Nijmegen.

Verwijderd

Topicstarter
Coronaextra schreef op 18 september 2002 @ 22:18:
Bij ons op school hebben we 5 computers die ook met modems aan elkaar verbonden zijn. En als ik wat vaker naar de les was gegaan had ik je graag uitgelegd hoe dat allemaal werkte...
:P ken het :P

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

mijn interresse in nu ook gewekt. Ik ben nog steeds benieuwd hoe en wat....

Verwijderd

Topicstarter
hoe en wat --> niks
modem netwerk is niet gelukt.
Dus heb vandaag voor 26 euro een Safeway gamers pakket gekocht met 2 netwerk kaartjes en een 8 meter crossed kabel. Ga ze zo effe installeren en dan lekker gamen :9

• KMK
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:57

KMK

Leg de modems in iedergeval met een crosslink kabel aan elkaar ander gaat het nooit werken.. tenzij er een telefoon centrale tussen zit.
Je kan een modem laten bellen zonder keistoon opte vragen dus dat is geen probleem

Would you like to know more?!! [StarShip Troopers] - Void Station

Pagina: 1