Toon posts:

nieuwe pc blijft hangen in bios

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb vandaag mn nieuwe pc in elkaar gezet. Amd kt4 ultra met een athlon 2200xp erop. Koeler Volcano 7+, 512MB ddr 2700, geforce 4 ti4400, 340watt power.

Nadat ik de hele handel in mekaar had gezet, ging ik de bios instellen. Hier liet ik even de harde schijven detecteren en de computer uitschakelen als de cpu warmer wordt dan 70 graden. Toen koos ik voor: SAVE and EXIT. Nadat ik dit gedaan had, schakelde de pc zich uit. Ik kreeg hem ook niet meer aan. Nadat ik de stroom eraf had gehaald zette ik hem weer aan. Aan de diagnostische ledjes (handig tooltje van msi) kon ik aflezen (ze brandden alle 4 rood) dat mn processor defect was of verkeerd bevestigd. Ik natuurlijk kijken of de processor was doorgefikt, maar dit was gelukkig niet het geval. Nadat ik hem weer aan heb gezet, krijg ik nu de melding dat het geheugen er niet goed in zit. Dit eruit gehaald en weer erin geduwd.

Nu wil ik hem weer aan zetten, maar ik krijg weer de melding dat de processor dood is. Maar ik weet zeker dat dit niet het geval is, want af en toe start hij wel door. Ook de koeler zit, met prut eronder, 100% zeker goed gemonteerd. Ook gaat de pc automatisch na ongeveer 3 seconden uit. Ik heb het kabeltje van de koeler naar het moederbord (samen met de power kabel van de koeler) goed bevestigd, dus de pc krijgt netjes door als de cpu te warm is.

Maar al met al doet hij dus helemaal niks, en schakelt zich 3 seconden na het aanzetten weer automatisch uit...

Ik heb alles al geprobeerd, alles eruit gehaald en weer erin gezet, maar niks werkt. Terwijl hij eerst werkte toen ik hem de eerste keer aanzette. Toen werd de cpu in 15 minuten tijd (idle) niet warmer dan ongeveer 50 graden. Ook heb ik de batterij van mn mobo af gehaald en deze er een half uur uit gelaten. Ook via de jumper de bios leeg gemaakt, maar ook dat helpt niet...

Heeft iemand nog een suggestie, want ik word er gek van :(

Alvast heel erg bedankt voor alle hulp.

O ja, via de search heb ik al diverse opties gevonden, maar zoals boven beschreven werkten die voor geen meter helaas...

• vage
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-06-2025
* vage is niet de slimste maarre klinkt als dood :?

terug ermee, als je denkt/weet alles goed te hebben gedaan is er ergens hardware kapot

Verwijderd

Je zegt dat ie soms nog wel post, probeer dan een biosupdate.. (als ie er al is voor je mobo)

Probeer de bios defaults/save settings te laden.
Probeer een CMOS clear met je jumper op je mobo

Standaard stuff, misschien werkt et wel?

Verwijderd

Topicstarter
Bios opdate is helaas niet mogelijk, pc gaat aan en blijft meteen steken. Wel alle onderdelen springen aan, maar hij komt niet door de bios heen. CMOS clear helpt ook niet...

De "standaard stuff" werkt helaas niet ...

Verwijderd

R.I.P.

Verwijderd

Topicstarter
het ding is 1 dag oud, dus ik neem aan dat ik dit als garantie kan claimen????

• sjeng1978
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-08 12:06
Zolang je maar niet gaat vertellen die ie eerst wel opstartte! >:)
oepsssssssss dat mag ik niet zeggen! :)

http://specs.tweak.to/2902

Verwijderd

Ik hem een soortgelijk probleem met men kt3 ultra aru.
Men systemke draait al een maand goe, een week geleden sloot ik af en het ledje van de spanning bleef branden, plus alle ventilators in men systeem bleven draaien. Voeding op en afgezet en hetzellefde, kreeg men systeem zellefs niet aan de praat, startknop weigerde, de ledjes bleven ook allemaal rood. beeldscherrem zwart. Nu krijg ik aleen men systeem op door de voeding op te zetten, dan af en redelijk snel terug opzetten en tegelijkertijd men startknop indrukken. mijn proc. is dus nie dood, verre van zellefs. Aan wat kan dit liggen? voeding,mobo,iets anders?
Hij doet het dus nog uitstekend maar het is niet normaal zoals je zellef kan vaststellen.

systeem: duron 1200, Twinmoss 256MB PC-2100, chaintech gfmx64, maxtor hd, lg cdrom en plextor cdrw, voeding 300 watt

p.s. biosupdate helpt niet en ben op zoek naar het bestelbonnetje voor garantie.

Verwijderd

Topicstarter
ik weet nu ondertussen waar het aan lag. Het schijnt dat de xp die ik had een nieuwe core erin had. De thermaltake 7+ zou deze schijnbaar niet goed hebben kunnen koelen, waardoor hij doorgefikt is... snik snik mn gloednieuwe 2200xp naar de klote... Omdat ik niet echt veel geld meer had, heb ik er maar een nieuwe 2000xp ingezet ipv een 2200xp. Wel heb ik mn Geforce 4 ti 4400 ingeruild voor een 4600. Gisteravond draaide de hele handel gelukkig wel weer, met een nieuwe koeler: spire whisperrock 2. Is trouwens wel een stuk koeler dan die thermaltake...
Pagina: 1