[XVID] Ik kan ze niet afspelen

Pagina: 1
Acties:
  • 197 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb alle xvid codecs gedowned, nimo pack, divx pack enz. Maar ik kan nog steeds geen XVID kijken :?

Weet iemand wat het probleem is en hoe ik het kan oplossen?

Ik gebruik windows XP

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 21:04:
Hallo,

Ik heb alle xvid codecs gedowned, nimo pack, divx pack enz. Maar ik kan nog steeds geen XVID kijken :?

Weet iemand wat het probleem is en hoe ik het kan oplossen?

Ik gebruik windows XP
Echt ALLE? :+

Probeer dan eens een andere player. Heb je ook al opnieuw opgestart?

Verwijderd

Topicstarter
ja, heb opnieuw opgestart, andere player geprobeerd...Voorheen deed alles het, toen draaide ik win2k

Ik gebruikte altijd bsplayer, die heeft het altijd goed gedaan

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 21:07:
ja, heb opnieuw opgestart, andere player geprobeerd...Voorheen deed alles het, toen draaide ik win2k

Ik gebruikte altijd bsplayer, die heeft het altijd goed gedaan
En je weet zeker dat het een XVID is? Check het anders eens met GSpot. En welke packs ed heb je al geprobeerd?

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
PowerDVD al geprobeerd? Die zou die xvid's zonder problemen af horen te spelen.

• Ivion
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-07 00:55

Ivion

Mame Chishiki

Net zoals SiHiDa raad ik je aan Gspot er overheen te runnen.
En als het een *.OGM extensie heeft moet je ook de OGG DSF binnenhalen. *.OGM kun je alleen maar afspelen met WMP6.4 (of wordt aangeraden, ikzelf heb nog niet met anderen getest). Installeer ook maar 1 XviD versie, geen enkele andere! Verschillende XviD versie's conflicteren met elkaar.
Deinstalleer alle XviD versie's, pak dan deze en installeer die. Nadat je dus die XviD (en misschien die OGG DSF, als je die nodig mocht hebben) hebt geinstalleerd, start dan je comp opnieuw op. Gewoon doen, weet je zeker dat alles is bijgewerkt.

Ik hoop je hiermee geholpen te hebben. :D

This post was created by millions of tiny cows jumping around on my keyboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-09 18:44
heb je het nog op kunnen lossen?
ik heb namelijk hetzelfde probleem. Gspot zegt dat alles goed is en dat ze af zouden moeten spelen. echter bij openen crasht de spelen (wmp, bsplay, powerdvd). snap er niks van:?
andere films doen het wel. ook de xvids ban ViTE doen het gewoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Ik heb hier naast de normale Windows-player alleen de K-lite codec pack geinstaleerd en daar kan ik alle films mee kijken. 8)

Wanbeleid is ook beleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:46
Ik heb niet al te goede ervaring met de filter FDDshow. Deze had op mijn computers allemaal kuren, groen beeld, 100% cpu usage en nog meer van dat soort dingen.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-09 18:44
ben eruit :D in dit topic stond het antwoord [rml][ WMP] AC3 sound, ik krijg foutmelding bij iviaudio.ax filter[/rml]
bleken de ac3filters te zijn. fddshow geeft bij trouwens wel goede resultaten. had me op me oude comp juist van de groene zooi afgeholpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FFDShow is inderdaad een goede, freeware XViD codec. Voor de andere mensen die te lui zijn om de FAQ te lezen. Wil een film niet juist afspelen in Windows Media Player? Dan kan je het beste de AC3 Codec downloaden en het NIMO Codec pack, werkt het dan nog niet, dan kan je altijd een losse XViD codec pakken als FFDShow. Tegenwoordig worden steeds meer te downloaden films (warez) geript met de XViD manier! XViD is overigens een beetje de opvolger van DiVX!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Ivion schreef op 19 September 2002 @ 14:01:
Net zoals SiHiDa raad ik je aan Gspot er overheen te runnen.
En als het een *.OGM extensie heeft moet je ook de OGG DSF binnenhalen. *.OGM kun je alleen maar afspelen met WMP6.4 (of wordt aangeraden, ikzelf heb nog niet met anderen getest). Installeer ook maar 1 XviD versie, geen enkele andere! Verschillende XviD versie's conflicteren met elkaar.
Deinstalleer alle XviD versie's, pak dan deze en installeer die. Nadat je dus die XviD (en misschien die OGG DSF, als je die nodig mocht hebben) hebt geinstalleerd, start dan je comp opnieuw op. Gewoon doen, weet je zeker dat alles is bijgewerkt.

Ik hoop je hiermee geholpen te hebben. :D
ogm draait perfect met zoomplayer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-03 08:41

Ook

Yes I can!

Ik heb ook behoorlijk wat XViD probs gehad en hoe meer je er probeert hoe beroerder het werd..

Ik heb dit al meerdere malen succesvol aangeraden:
alles wat met XViD of andere codecs te maken heeft van je systeem knikkeren
ffdshow installeren en kijken maar!!

Enige nadeeltje van bovenstaande truc is dat je de films alleen kan decoden. Je kan dus niet encoden (om je eigen XViDs te maken), maar dat is voor de meeste mensen sommige voldoende.

Wees consequent, maar niet altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SiHiDa schreef op 18 september 2002 @ 21:10:
En je weet zeker dat het een XVID is? Check het anders eens met GSpot. En welke packs ed heb je al geprobeerd?
DarkChylde schreef op 27 juli 2003 @ 17:21:
ben eruit :D in dit topic stond het antwoord [rml][ WMP] AC3 sound, ik krijg foutmelding bij iviaudio.ax filter[/rml]
bleken de ac3filters te zijn. fddshow geeft bij trouwens wel goede resultaten. had me op me oude comp juist van de groene zooi afgeholpen :)
Ik wil dit topic toch nog even onder de aandacht brengen want ik stond net op het punt om m'n laptop opnieuw te installeren (je bent hopeloos na 3 dagen:'() maar dankzij dit topic werkt alles weer perfect!

fddshow heeft bij mij niet geholpen maar het installeren van de AC3 codec die in dat topic te vinden was van sourceforge heeft de truc verholpen. Eerst GSpot gedraaid om erachter te komen wat er nu mis was en inderdaad, de AC3.

Je gaat er in eerste instantie niet van uit dat een audio codec invloed kan hebben op het beeld, maar thank god heeft het gewerkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd

- FDDShow
- AC3 Codec
- BS Player
- Xvid Codec (http://www.divx-digest.com/software/xvid.html)

en NIET de NIMO want NIMO CODEC PACK :r ZUIGT :r

En zeg eff of het gelukt is...

...men weet nu niet of je probleem nu is opgelost 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-03 08:41

Ook

Yes I can!

Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 15:06:
[...]
En zeg eff of het gelukt is...

...men weet nu niet of je probleem nu is opgelost 8)7
Het zal inmiddels wel werken, tis alweer een half jaar geleden enzo :)

Wees consequent, maar niet altijd

Pagina: 1