Toon posts:

abit kr7a raid bios update i.v.m. grote hd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een nieuwe 80 gig westeren digital hd gekocht en aangelsoten op een ide aansluiting van mijn abit kr7a raid plankje. Had al een raid 0 opstelling van 2 hd lopen. Ik opstarten en naar de bios wat blijkt nieuwe hd niet herkend dus ff op de cite van western digital gekeken. Moest jumper intellingen van de hd op een speciale manier instellen. Nu wordt hd herkend echter maar voor 32 gig dus weer ff naar de cite van western digital een progje gedownload op floppy gezet en gebruikt maar hier kan ik niet voor de optie kiezen om er geen besturingssyteem op te installeren en als ik kies om er xp op te zetten (wat ik nu gebruik) herstart ie de pc. Weet iemand een oplossing?

Misschien een bios updat van mijn moederbord maar dit doe ik liever niet als het toch niet werkt. Weet iemand of door een bios update grote hd worden ondersteund en zo ja welke update is dit dan. Heb op de cite van abit gekeken maar daar staat niet bij de update's of ie een grote hd ondersteund.

Verwijderd

De KR7A(-Raid) ondersteunt out of the box al 120GB.
Het lullige bij WD is dat er een jumpersetting is voor single drive en een setting voor master met slave drive aangesloten, kijk hier eens naar!

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Zie eerst de tip van TweakGuy.

De Abit KR7A ondersteund zoiezo HD's die groter zijn dan 32GB. Het zou wel een hele kwalijke zaak zijn als dat niet zo was.

Welke BIOS versie gebruik je nu?? Als je nog nooit een BIOS update hebt uitgevoerd, gebruik je BIOS versie 5D en HPT 372 BIOS versie 2.0.1024.

Je kan proberen je 80GB HD met een andere IDE kabel te testen. Als je beschikking hebt over Partition Magic, kan dat ook wel eens een uitkomst bieden. Probeer je raid-0 config "tijdelijk" te vervangen door de 80GB HD. Kijk dan eens of je 80GB wel volledige herkenning krijgt via de HPT Raid controller. Je raid-0 config kan je naderhand zonder problemen weer aankoppelen, wel weer op precies dezelfde manier.

Je kan eventueel je BIOS updaten naar versie 9N. De officiele pagina van Abit met de BIOS versie voor jouw moederbord kan je hier vinden. Let wel, je HPT BIOS krijgt dan ook een update, en het is niet gegarandeerd dat je raid-0 in tact blijft. Overigens kan ik je melden dat ik geen probemen had bij het flashen van de originele BIOS naar nieuwere BIOS versie. Echter, ik denk niet dat een BIOS flash je probleem zal oplossen.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog geen bios update uitgevoerd. Zal eerst nog ff met de jumperinstellingen en partition magic spelen. Bedankt voor de tips