Jaartje Australie: hardware verkopen of houden?

Pagina: 1
Acties:

• AlKoholiK
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-08 20:13

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

Topicstarter
Zoals de titel al zegt: ik ga een jaar naar Australie. Op dit moment heb ik het volgende:

AthlonXP1700
Asus A7N266-C (Nforce 415-chipset)
384MB PC266
LeadTek GayForce2 GTS/PRO 32MB DDR
40GB IBM 72krpm + 20GB Maxtor 72krpm
Asus 6Channel geluidskaart(hoort bij A7N)
32X Mitsumi-brander(16MB buffer)
En nog wat nutteloze zooi zoals kast met voeding, floppy, cooling etc).

Maar nu is de vraag: wat moet ik hiermee? Er werd gesuggereerd door kennisen dat ik het beter kon verkopen, omdat het over een jaar toch weer oud is(even voor de duidelijkheid: ik ga nier precies een jaar: van oktober tot juni).
Maar ikzelf denk dat het over een jaar nog wel redelijk te doen is met dit systeem.

Dus de hamvraag is nu: verkopen of houden?

DOPEFISH. The second-dumbest creature in the universe. This creature's thought patterns go "swim swim hungry, swim swim hungry". They'll eat anything alive and moving near them, though they prefer heroes.

Verwijderd

Wat doe je er zoal mee?

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
hangt er vanaf hoeveel geld je denkt te hebben als je terugkomt. Je kunt nog zeker wel wat met dit systeem als je terugkomt, maar er is dan al wel weer heel veel nieuws.
Als je weinig geld hebt zou je 'm kunnen houden, maar als je verwacht dat je als te terugkomt nog genoeg hebt om een nieuwe computer te komen zou ik 'm zeker verkopen.

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-08 11:30

Speedpete

was barman

Hmm... het systeem lijkt mij nog behoorlijk goed up te daten, dus niet verkopen.

Als je bijv. weet dat je over een jaartje bijv. een andere videokaart en geluidskaart wil, dan verkoop je alleen die. Maar als mobo etc. nog nuttig zijn over een jaar (i quess so) dan moet je die niet verkopen

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

• AlKoholiK

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

Topicstarter
Nou het gaat erom: ik kan het geld nu best goed gebruiken. Alleen ik weet van mezelf wel dat ik geen geld kan wegleggen, omdat ik het gewoon veel te goed kan gebruiken nu :)

Dus verkopen en dat geld bewaren is eigenlijk geen optie. En alhoewel ik het nu nog niet met zekerheid kan zeggen, weet ik eigenlijk wel zeker dat ik als ik terugkom weinig tot geen geld over heb :)

Owjah nog 1 ding: ik ben in zeer grote mate afhankelijk van een PC, dus als ik terugkom moet ik dus eigenlijk wel een PC hebben(alhoewel ik verwacht dat ik tegen die tijd al flink afgekicked ben :) )

DOPEFISH. The second-dumbest creature in the universe. This creature's thought patterns go "swim swim hungry, swim swim hungry". They'll eat anything alive and moving near them, though they prefer heroes.

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:17
Als je er van afhankelijk ben neit verkopen. Zeker als je weet dat je je geld op gaat maken. Dan heb je iig nog een PC thuis staan. Je krijgt er toch niet het geld meer voor terug wat je betaald hebt. wrom heb je ijglijk nieuwe pc als je wist dat je wegging gekocht?

• AlKoholiK

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

Topicstarter
ik heb geen nieuwe PC gekocht hoor :)
moederbord is ongeveer 5 maanden geleden gekocht, en toen dacht ik dat ik veel geld zou hebben bij mijn vertrek....maar das niet zo gebleken :(

dus nog ff voor de mensen die het nog niet snappen: dit systeem heb ik dus niet in 1 keer gekocht: ik upgreed het desbetreffende apparaat gewoon als het te traag wordt

• NijntjePluis
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 17:46
Gewoon verkopen en het geld opmaken in Australie. Je hebt je geld daar vast nodig. Daar kom je maar een keer in je leven.

Als je terugkomt naar Nederland wil je zo graag weer een nieuwe computer dat je daar vast binnen een week wat voor geregeld hebt. ;)

Als je denkt dat onderwijs duur is, moet je onwetendheid eens proberen.

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

houden tenzij je denkt dat je het geld beter kunt gebruiken voor je trip

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

AlKoholiK schreef op 18 september 2002 @ 21:09:
Owjah nog 1 ding: ik ben in zeer grote mate afhankelijk van een PC, dus als ik terugkom moet ik dus eigenlijk wel een PC hebben(alhoewel ik verwacht dat ik tegen die tijd al flink afgekicked ben :) )
Dat dacht ik ook hoor, Joris :D.

Ik denk dat je best wel je PC kunt houden. Over een jaartje hoop ik iig nog met mijn 1600+ voort te kunnen. Hoewel je idd het geld zal kunnen gebruiken in Australie is het alleen maar een extra kans om nog meer geld op te maken daar. Ik merkte het zelf, toen ik daar zat, hoe meer geld je hebt, hoe meer je uitgeeft ;).

• gangsterjoey
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-11-2021
Verkoop die PC en koop er een laptoppie voor.... Die kun je meenemen... En volgens mij zijn ze best waardevast... ( :? )

|| Specs ||
We don't see the things as they are, but as we see them!

• FreeBee
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

FreeBee

The Sky is the limit

Ik ben zelf net terug van 6 maanden australië. Verkoop je computer absoluut niet. Australië gaat je zo ontzettend veel geld kosten dat je sowieso wel geld te kort komt. Geld om dus een computer te kopen als je terugkomt zal er wel niet meer zijn.

Veni vidi volavi!!

• AlKoholiK

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

Topicstarter
FreeBee schreef op 19 september 2002 @ 00:18:
Ik ben zelf net terug van 6 maanden australië. Verkoop je computer absoluut niet. Australië gaat je zo ontzettend veel geld kosten dat je sowieso wel geld te kort komt. Geld om dus een computer te kopen als je terugkomt zal er wel niet meer zijn.
Ok thankz :) Ik denk dattik mijn PCtje gewoon lekker laat staan en in bruikleen geven aan familieleden...onder voorbehoud dat ik een nieuwe krijg alsie stuk gaat :)

iig bedankt voor alle reacties zover

• Gerbaud
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-05 19:23
als ik jouw was zou ik hem toch maar verkopen ,als je bijvoorbeeld dat geld achter uit legt,kan je daar volgend jaar een betere tweedehands pc voor kopen(plus de rente van de bank :) )

• Gerbaud
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-05 19:23
wrong button :(

• AlKoholiK

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

Topicstarter
Jah maar ik weet zeker dat ik dat geld gewoon mee ga nemen, omdat ik het veel te goed kan gebruiken :)

btw...
gerbaud schreef:
Wie heeft er nog een turntable over voor de beginnende dj?
Ik heb nog een Technics SL-D3 staan, element en naald zijn nog goed, alleen wel draaipitch ipv schuif...contact me maar als je interesse hebt

• asusk7m550
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08 11:49

asusk7m550

Athlon 550@500

1 hele goede tip, houden je computer.
Ben zelf ook een jaar naar Australie geweest, en als je terug komt heb je geen geld meer op een pc te kopen.
Het maakt niet uit of je veel of weinig geld meehebt genomen van thuis, het is allemaal op.

Deze verhalen heb ik veel gehoort Down Under.

Succes en geniet ervan, het is echt gaaf

It takes only a minute to get a crush on someone, an hour to like someone, and a day to love someone, but it takes a lifetime to forget someone.

• AlKoholiK

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

Topicstarter
asusk7m550 schreef op 20 september 2002 @ 14:25:
1 hele goede tip, houden je computer.
Ben zelf ook een jaar naar Australie geweest, en als je terug komt heb je geen geld meer op een pc te kopen.
Het maakt niet uit of je veel of weinig geld meehebt genomen van thuis, het is allemaal op.

Deze verhalen heb ik veel gehoort Down Under.

Succes en geniet ervan, het is echt gaaf
Ok, ik denk dat mijn besluit vast staat: ik laat hem lekker staan...ik krijg ws een oude(P166 :( ) laptop van mijn vader voorin het vliegtuig...kannik lekker FallOut spelen en MP3tjes luisteren voor die meer dan 20 uur dat ik in het vliegtuig zit :S

Pagina: 1