Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.
Verwijderd
Dat stuur ik altijd naar de klantZet de printer uit en maak de kabels aan de achterzijde van de printer los.
In de printer loopt een bruine band, deze voelt rubberachtig aan en is ongeveer een halve centimeter breed. De band is zichtbaar als u de klep (waarin normaal de cartridges zitten) optilt en naar binnen kijkt.
Om de cartridges handmatig uit het apparaat te halen, zet u deze uit en beweegt u zachtjes de bruine band naar links. De band maakt in feite deel uit van een katrol die de cartridge houder laat bewegen. Als u de band dus verschuift, schuiven de cartridges met hem mee. Doe dit totdat de houder met cartridges en al zichtbaar is.
Haal nu beide cartridges uit de printer en laat de printer zo enkele minuten staan.
Over de hele breedte van de printer (binnenin achter de cartridgehouder langs), ziet u een doorzichtig grijsbruine strip van ongeveer een halve cm breed. In sommige printers zit er ook een brede witte band met blauwe letters erop, dat is niet de band die ik bedoel. Als u dieper in de printer kijkt zal u de Encoder Strip (zo heet de grijs-wit-doorzichtige band) zien zitten.
De volgende stappen betreffen een delicaat onderdeel van de printer dus forceer de zaak niet – u zal een bepaalde weerstand voelen die volkomen normaal is.
1. Plaats uw vingertoppen aan weerszijden van de cartridge houder en druk het witte stripje voorzichtig naar beneden – de Encoder Strip staat onder een behoorlijke hoop spanning dus doe het rustig aan.
2. Terwijl u de strip indrukt trekt u het voorzichtig naar u toe. U heeft -maximaal- een halve centimeter speling en dat is meer dan genoeg.
3. Verminder nu de druk op het stripje, het zal weer terug naar boven komen.
[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2004 17:28 ]
Verwijderd
Ik wordt er eerlijk gezegd niet veel wijzer van... Wat moet ik nou met die encoderstrip doen?!
Verwijderd
Echt geweldig! Het werkt gewoon
Zo simpel... Stripje effe naar beneden drukken, 0,5 centimer naar voren halen, loslaten en klaar!