Toon posts:

[hosting] voor gamingcommunity vraag.

Pagina: 1
Acties:
  • 167 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben samen met een aantal andere mensen bezig met het opzetten van een 'grote' gaming community zoals clanbase, barrysworld, en petdragon.

Simpelweg dus clans maken accounts en spelen wars etc. Al ongeveer 400 clans met gimm 10 man hebben al toegezegd te joinen. Ik denk dat dit als het balletje gaat rollen er nog veel meer zullen zijn. Buiten dat denk ik ook een aantal hits van portals en searchengines te kunnen scoren, aangezien alle clans tot nu toe bereid zijn om een linkje op de frontpage naar ons te plaatsen.

Aangezien we over ongeveer 1 maand klaar zijn was ik op zoek naar een host, maar omdat ik de enige ben die er geld in stopt wil ik niet te duur beginnen. Nou heb ik een aanbod gehad van 25GB bandwith per maand.

Denken jullie dat dit voldoende zal zijn voor een site met rond de 6000 hits per dag (daar ga ik voorlopig vanuit, ik ben niet uit op bigmoney, maar ik wil groot denken zodat ik niet voor verassingen kom te staan)
De site layout word ongeveer 100KB (redelijk zwaar, maar de site is bedoeld voor gamers en gamers hebben over het algemeen een snelle verbinding en een snelle computer)
Veelal zullen het dezelfde bezoekers zijn die terug komen. En news, scores, matches etc etc word in php gedaan.

Er komt geen groot forum op, er komen (voorlopig) geen downloads op, behalve screenshots van wedstrijden.

Mijn vraag is dus, denken jullie dat 25GB per maand voldoende zal zijn voor zoiets? Ik heb aan de grote sites gevraagd (clanbase etc) wat ze per maand aan bandwith verstoken, maar die doen hier geen uitspraak over. Buiten dat bieden zij ook downloads (game mods, demo's etc) aan.
Ik heb hier geen geld voor en doe dit (voorlopig) dus niet.

edit:
typo's

Verwijderd

Hallo concurrent ,een clanBase admin hier :) Ik denk dat je het beste aan bijvoorbeeld een xs4all kan vragen of zij jullie willen hosten tegen een mooi tarief , in ruil daarvoor mag xs4all een leuke banner plaatsen of iets dergelijks.

Verwijderd

hoe groot wordt je site in totaal dan?

25 / (6000 * 31) = 0,00013 gb zou hij dan toch kunnen zijn (ongeveer)

denk ik dan of doe ik iets erg fout
(zal vast wel, dit klinkt te makkelijk)

Verwijderd

25gb is wel erg veel, ik denk dat je in het begin blij mag zijn ls je 2.5gb verstookt. Als je slim bent kies je voor een host waar je makkelijk kunt groeien en doe je gewoon telkens uitbreiden zodra het nodig is.

cutebritney, dit lijkt me imho niet echt professional networking & servers... :)

Verwijderd

Topicstarter
waxem > :) nou een concurrent zal het niet echt worden gezien clanbase aan de top staat imho en het is ook absoluut niet de bedoeling om bezoekers van clanbase weg te halen aangezien ze een uitstekende gratis dienst leveren imho. Ik ben wel blij dat je zo luchtig reageerd, ik krijg namelijk redelijk veel 'dat lukt je toch niet' etc naar mijn kop geslingerd, heb daar een beetje genoeg van, als het niet lukt kom ik daar vanzelf wel achter.
De host die ik nu wil kan ik betalen en extra bandbreedte is erg goedkoop. Ook groei mogelijkheden zijn daar geen probleem. En ik heb 30dgn gratis test periode.

sirchay > hoe groot de site in totaal word heb ik geen idee van voorlopig, dit is ook afhankelijk van het aantal clans dat joined (aangezien elke clan een clanpart krijgt met hun uitslagen, news etc)

Kertje > mocht het te veel zijn dan zet ik een andere site van mij erbij op, of verhuur ik wat ruimte (het is een ressellers account). Om de prijs hoef ik het niet te laten en op webhostingtalk.com zijn ze erg te spreken over de service en kwantiteit van dit bedrijf. Voorlopig liever te veel dan te weinig.

Cutebritney > nee ik vind het ook niet echt professioneel :)

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Euhm, foutje, bedankt :P

De IT FAQ wijst naar PNS en andersom, dat is natuurlijk erg verwarrend :)

Hosting hoort in I&T, om even ultieme duidelijkheid te scheppen :7

(kon Cute ook niet weten natuurlijk zo :P)
Pagina: 1