Toon posts:

php / mysql datum

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat hier al veel over te zoeken is en ik heb ook gezocht. Ik heb het bijna, nog een klein vraagje...: Ik wil het volgende , eenvoudeige datums (ORDER BY Datum) in de database, nu heb ik als veldtype TIMESTAMP genomen, ik kan er nu met :
PHP:
1
$Sql="SELECT DATE_FORMAT(Datum,'%d-%m-%Y') as Datum, Aantal_uren, Naam, Werkzaamheden FROM uren ORDER BY Datum";

alles er netjes uitkrijgen, maar nu wil ik dat het ook in het DDMMYY formaat ingevoerd kan worden, en dat krijg ik niet voor elkaar met de DATE_FORMAT functie

dus moet ik het YYMMDD invoeren, en dat wil ik juist niet..,, is daar een oplossing voor??

Verwijderd

je kan de tijd appart in een rij zetten en dan gewoon echo en ;)
die rij moet dan wel text zijn en niet timestamp ;) dan ben je wat vrijer en moet je zorgen dat hij het erin zet met de goede timestamp ;)

dus date(y:m:d); i guess ;)
hopelijk begrijp je het zo niet typ het ff dan leg ik het wat langzamer :P (kan dat op een forum?:P) nee dan leg ik het wat langer uit dus dan typ ik het helemaal uit maar ik ga ervan uit dat dit voldoende info is zo niet just mail jonathan@almererulez.com

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 21:13:
je kan de tijd appart in een rij zetten en dan gewoon echo en ;)
die rij moet dan wel text zijn en niet timestamp ;) dan ben je wat vrijer en moet je zorgen dat hij het erin zet met de goede timestamp ;)

dus date(y:m:d); i guess ;)
hopelijk begrijp je het zo niet typ het ff dan leg ik het wat langzamer :P (kan dat op een forum?:P) nee dan leg ik het wat langer uit dus dan typ ik het helemaal uit maar ik ga ervan uit dat dit voldoende info is zo niet just mail jonathan@almererulez.com
Vlak boven je spatiebalk zitten o.a. twee toetsen. Een daarvan is voor de komma's en een voor de punten. Dat zou je tekst een stuk leesbaarder maken.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 13:53

chem

Reist de wereld rond

onzin. Je moet de input dan met 'explode' of met 'substr' uit elkaar halen, en in de juiste volgorde weer in elkaar zetten. Anders gaat het niet (mooi) lukken :)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:27
het als een Unix timestamp opslaan en dan met een php time functie omzetten naar DDMMYY? Tis een mogelijkheid.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 21:15:
[...]

Vlak boven je spatiebalk zitten o.a. twee toetsen. Een daarvan is voor de komma's en een voor de punten. Dat zou je tekst een stuk leesbaarder maken.
Zal de topic starten iets aan hebben gaat het om de manier van lezen of om het antwoord? je moet op de kwaliteit letten niet op hoe het eruit ziet ;) roepen ja je kan ook punten en comma's gebruiken misschien is dat wel zo maar je geeft niet eens antwoord op die jongen zijn vraag blaat alleen maar wat van ja kan je geen punten en comma's gebruiken

heeft die jongen ook niets aan? of wel? misschien wel als ik comma's en punten zou plaatsen zal je dan zeggen maar wat heeft hij aan jouw opmerking? niets want het wijkt af van het onderwerp ;)

Zo en nu weer naar je vraag topicstarter --> eerste reply

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 21:20:
[...]

Zal de topic starten iets aan hebben gaat het om de manier van lezen of om het antwoord? je moet op de kwaliteit letten niet op hoe het eruit ziet ;) roepen ja je kan ook punten en comma's gebruiken misschien is dat wel zo maar je geeft niet eens antwoord op die jongen zijn vraag blaat alleen maar wat van ja kan je geen punten en comma's gebruiken

heeft die jongen ook niets aan? of wel? misschien wel als ik comma's en punten zou plaatsen zal je dan zeggen maar wat heeft hij aan jouw opmerking? niets want het wijkt af van het onderwerp ;)
1. dat de topicstarter een probleem heeft, ok. Dat het probleem imo vrij eenvoudig opgelost kan worden, is ook ok. Het heeft ook geen zin om een antwoord te gaan geven wat min of meer in slecht leesbaar nederlands al is neergezet.

2. ik ben zeer waarschijnlijk niet de enige die het zeer irritant vind om slechte getypte replies te lezen. Besteed liever wat meer aandacht aan je post, daar heeft iedereen wat aan.

3. deze discussie wil ik hier niet voortzetten, als je erover door wil zagen, zie ik je wel verschijnen op icq oid.

4. i rest my case.

:> :P

Verwijderd

Topicstarter
eej bedankt voor jullie reply, maar als ik het in een text veld zet dan kan ik niet sorteren op datum, ... vandaar dat ik nu een timestamp gebruik. Zoals je ziet is het voor een urenverantwoording, dit had ik ff snel in elkaar geflanst voor een project waar ik binnenkort mee begin. Maar ik d8, goh, ik heb toch niks te doen, dan kan ik net zo goed die datum ff fixen. Ik wil kunnen sorteren op naam en op datum. Dus vandaar die timestamp want dan kun je ook wat meer met dagen. Bijvoorbeeld alleen de laatste 3 dagen.

Ik heb geprobeerd met een INSERT te combineren met DATE_FORMAT, maar dat lukt me niet echt. Is daar een kant en klare functie voor of moet je gaan cutten (neej niet met een K)?

Verwijderd

Topicstarter
Owja, ik moet dus ook aan het eind van de week nog ff de urenverantwoording kunnen invoeren, dus geen timestamps... (helaas)

• Rotjeknor
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-02 15:29
Ik lees net dat je bezig bent met een urenverantwoording, meel me er eens over als je wilt, ik heb op dit moment een complete site liggen die dat ook doet, waar ik overigens nog volop mee bezig ben extra functionaliteiten in te bouwen. Misschien krachten bundelen? (-:

Ook Knor is aangestoken met het ligfietsvirus!

Pagina: 1