Toon posts:

Medion TV-kaart MD 5044 wil niet aan de gang

Pagina: 1
Acties:
  • 197 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vanmiddag bij de ALDI een Medion PCI Stereo-TV/FM-Tuner-Kaart gekocht.

Nu heb ik dat ding ingebouwd en dan geinstalleerd, maar nu doet hij het niet!

Bij het installeren geeft hij verschillende foutmeldingen.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/Tvkaartprob003.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/Tvkaartprob001.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/Tvkaartprob002.jpg

Ik heb al druk gegoogled maar dat heeft ook tot niks geleid...

Misschien iemand met dezelfde ervaring?

Nog wat info over die kaart:

Medion PCI Stereo-TV/FM-tuner-kaart MD 5044

PC specs:

Intel P4 1,6 GHz
512 MB SD-RAM
Win2kPro SP2

Mochten er nog dingen ontbreken, dan vraag er even naar.

Alvast bedankt!

Verwijderd

Hij zou het wel moeten doen.. heb em ook gekocht vandaag ....bij mij doet hij het namelijk wel, maar de software sucks big time.. je kan niet handmatig instellen en hij laat elk kanaal zien dat een signaal binnen krijgt. Heb nu 3 keer yorin.. 2 slechte kwaliteit en 1 goede.. op volgorde zetten kan trouwens ook niet.. als iemand een vervanging weet voor die software
???

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 20:52:
Hij zou het wel moeten doen.. heb em ook gekocht vandaag ....bij mij doet hij het namelijk wel, maar de software sucks big time.. je kan niet handmatig instellen en hij laat elk kanaal zien dat een signaal binnen krijgt. Heb nu 3 keer yorin.. 2 slechte kwaliteit en 1 goede.. op volgorde zetten kan trouwens ook niet.. als iemand een vervanging weet voor die software
???
Ik heb dit altijd met nieuwe hardware, het werkt nooooooit! :( :/ :| :'(

Maar hoe verliep de installatie bij jou dan? Welke drivers heb je gebruikt en hoe ging je te werk?

Misschien dat ik iets fout doe?

Verwijderd

Ik heb exact hetzelfde gehad met een aantal PCI kaarten voor mijn nieuwe PC,
ik ben terug gegaan naar de winkel awaar ze het register van windows aangepast schijnen te hebben...
Hoe en wat weet ik niet, maar daar zal het zeer waarschijnlijk aan liggen...

Ze schijnen het vaker gehad te hebben met windows XP, als het niet lukt is mischien een nieuwe install hiervan de oplossing

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 20:40:
Ik heb vanmiddag bij de ALDI een Medion PCI Stereo-TV/FM-Tuner-Kaart gekocht.

Nu heb ik dat ding ingebouwd en dan geinstalleerd, maar nu doet hij het niet!

Bij het installeren geeft hij verschillende foutmeldingen.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Ik heb al druk gegoogled maar dat heeft ook tot niks geleid...

Misschien iemand met dezelfde ervaring?

Nog wat info over die kaart:

Medion PCI Stereo-TV/FM-tuner-kaart MD 5044

PC specs:

Intel P4 1,6 GHz
512 MB SD-RAM
Win2kPro SP2

Mochten er nog dingen ontbreken, dan vraag er even naar.

Alvast bedankt!
Waar staat dat dan op de site van medion? Kan niks vinden over dit kaartje

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 22:54:
[...]

Waar staat dat dan op de site van medion? Kan niks vinden over dit kaartje
Dat is dus tevens mijn probleem, er staan op de site geen (bijgewerkte) drivers voor dit ding.

Op de duitse site staat het meest en ik kan ze daar niet vinden...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 22:56:
[...]

Dat is dus tevens mijn probleem, er staan op de site geen (bijgewerkte) drivers voor dit ding.

Op de duitse site staat het meest en ik kan ze daar niet vinden...
Ja, maar er staat zelfs geen produktinfo

• Frenkie567
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-01-2022
Er loopt ook een andere topic over deze TV-kaart, misschien dat je daar wat meer te weten komt.

[rml][ Aldi] Tv-radio-kaart met teletekst[/rml]

Verwijderd

probeer dscaler eens als vervanging van de tv software om de programma's in te stellen en te zien. www.dscaler.org
Die aldi kaart is trouwens gebasseerd op de bt878 chipset, dus waarschijnlijk kan je de volgende drivers ook wel gebruiken.
tweaked bt878 WDM drivers
http://www.iulabs.com/eng/drv/download.shtml

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 23:46:
probeer dscaler eens als vervanging van de tv software om de programma's in te stellen en te zien. www.dscaler.org
Die aldi kaart is trouwens gebasseerd op de bt878 chipset, dus waarschijnlijk kan je de volgende drivers ook wel gebruiken.
tweaked bt878 WDM drivers
http://www.iulabs.com/eng/drv/download.shtml
Nee, dit kaartje is gebaseerd op de 7134......

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga zodadelijk toch eens ff bellen met die gasten van Medion, mischien dat die het probleem al eens eerder in de mailbox hebben gehad...

Verwijderd

Lizard schreef op 18 september 2002 @ 22:24:
Dit heb ik gevonden op een andere site:

Why do I get "data is invalid" error when installing drivers?

This error appears to be due to a protection problem in the Windows registry under Windows 2000 and XP and can occur with a variety of drivers (sound cards and SCSI drivers have been reported). To fix this problem, go to Start, Run... and type "regedt32" without the quotes to run the Registry Editor. Navigate to

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\ENUM\PCI

and you will see a number of keys of the form "VEN_xxxx", where xxxx are strings like "1102&DEV_0004&SUBSYS_00011103&REV_04". Under each of these folders will be another folder with a long numerical name. Open each folder and look for the "DeviceDesc" which matches the hardware you are trying to install. Right Click on the "VEN_xxxx" for that device and select 'Permissions' and then tick "Allow" for "Full Control". Close Regedit and then continue with the installation of your device.

misschien dat het helpt?

Misschien is dit iets voor de FAQ? Ik heb dit zelf al een paar keer meegemaakt...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus gebeld...

Zij kwamen met een oplossing die ik dus al eens heb geprobeerd, zonder resultaat.

Ze bellen mij dus terug om een uur of 20.30 :(

Ik ben benieuwd of ze uberhaupt weten waar ik het over heb...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 september 2002 @ 10:11:
Lizard schreef op 18 september 2002 @ 22:24:
Dit heb ik gevonden op een andere site:

This error appears to be due to a protection problem in the Windows registry under Windows 2000 and XP and can occur with a variety of drivers (sound cards and SCSI drivers have been reported). To fix this problem, go to Start, Run... and type "regedt32" without the quotes to run the Registry Editor. Navigate to

and you will see a number of keys of the form "VEN_xxxx", where xxxx are strings like "1102&DEV_0004&SUBSYS_00011103&REV_04". Under each of these folders will be another folder with a long numerical name. Open each folder and look for the "DeviceDesc" which matches the hardware you are trying to install. Right Click on the "VEN_xxxx" for that device and select 'Permissions' and then tick "Allow" for "Full Control". Close Regedit and then continue with the installation of your device.

misschien dat het helpt?

Misschien is dit iets voor de FAQ? Ik heb dit zelf al een paar keer meegemaakt...
Dat heb ik dus ook gelezen, maar ik kan het niet proberen, want ik zit nu op het werk...

Ik zal het iig proberen als Medion ook nix meer weet.

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Als je hem nu bij "stuurprogramma " verwijst naar de drivers op je cd? In de handleiding staat welk bestand precies. Wat doet ie dan?

En al;s ik het zo zie zit de kaart in je laatste PCI slot. zet hem eens in een ander slot. Dat wil nml nogal eens uit maken.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Verwijderd

Topicstarter
bombadil schreef op 19 september 2002 @ 10:34:
Als je hem nu bij "stuurprogramma " verwijst naar de drivers op je cd? In de handleiding staat welk bestand precies. Wat doet ie dan?

En al;s ik het zo zie zit de kaart in je laatste PCI slot. zet hem eens in een ander slot. Dat wil nml nogal eens uit maken.
Hij zit niet in het laatste slot... en ik heb hem al een keer verwisseld enzo.

Daar kan het probleem al niet in zitten.

Ook het verwijzen naar de drivers op de CD is al eens gebeurt.

Ik denk dat het probleem toch echt met de drivers te maken heeft, het zijn niet echt de drivers voor Win2k denk ik...

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-12 09:18
>>weggehaald<<

[ Voor 0% gewijzigd door weertenaar op 19-09-2002 11:40 . Reden: niet zo slim om hier neer te zetten ]

Verwijderd

Topicstarter
weertenaar schreef op 19 september 2002 @ 11:33:
Philips 7135 chipset? dus de cablecryptsoftware werkt hier ook niet op? Da's wel jammer.
saa7134

Verwijderd

weertenaar schreef op 19 september 2002 @ 11:33:
Philips 7135 chipset? dus de cablecryptsoftware werkt hier ook niet op? Da's wel jammer.

En hier gaan we het verder niet over hebben natuurlijk, dat zou zonde zijn van dit topic. ;)

• ViolatoR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-11 21:51
Heb deze kaart gisteren ook gekocht en bevaalt me prima, werkte ook gewoon direct na het installeren van de drivers maar wat de software ( PowerVCR ) betreft moet ik ook eerlijk zijn dat het niet alles is, niet de stabielste software en niet al teveel mogelijkheden om in te stellen. Las dat iemand bijv 3x dezelfde Yorin had, 2x slecht, 1x goed, je kan de 2 slechte gewoon uitvinkekn ( moet je overigens wel op een ander kanaal zitten dan het kanaal dat je uit wilt vinken ).

Dscaler heb ik ook geprobeerd maar zegt No Supported Hardware found, dus houd het maar bij dit PowerVCR :)

fotoblog

Verwijderd

Op alle vragen over het "data is invalid" is dit echt het enige juiste antwoord.
Ik heb het ook gehad bij het installeren van een NIC en een geluidskaart.
Deze oplossing volgen en het werkt.
Volgens mij komt het ook alleen voor op AMD systemen.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Allen suc6

Verwijderd

Topicstarter
Hij werkt!

Bovenstaande voldoet!

Let er wel op dat je bij uitvoeren regedt32 invoert en niet regedit. Anders klopt er geen klote van!

De software die erbij zit is wel klote, zeker voor de FM tuner die erop zit...

Iemand een suggestie voor goede software voor de FM tuner?

• The_Resetter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-12 13:52
WHEHEEEEEEE bij mij doet die het nog steeds niet na alles te hebben geprobeerd :'( :'( :'( :'(

de gegevens zijn ongeldig

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 september 2002 @ 12:01:
Op alle vragen over het "data is invalid" is dit echt het enige juiste antwoord.
Ik heb het ook gehad bij het installeren van een NIC en een geluidskaart.
Deze oplossing volgen en het werkt.
Volgens mij komt het ook alleen voor op AMD systemen.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Allen suc6
Sorry dat ik dit topic weer omhoog schop maar ik blijf ook problemen hebben met deze kaart.

Ik wil graag bovenstaande methode uitvoeren, maar hoe kom ik erachter welke string "matched" met mijn tv-kaart? :?

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-12 00:25
rotschop!..

Ik heb deze kaart ook en ik heb hem prima werkend gehad.. Mooi beeld kwaliteit en mooi radio kwaliteit... Maar sinds een reinstall werkt het dus niet meer goed.. Ik weet dat het een gigantisch gedoe is met de drivers ervan..
Als je hem installed dan krijg je eerst de kaart
Deze moet niet automatisch laten instaleren en ook niet hem drivers laten zoeken
Je moet hem forceren om de Medion 5044 drivers te gebruiken..
Daarna vind hij de Philiphs tuner die je WEL door XP moet laten instaleren...
Nu heb ik weer beeld en geluid.. Als je t fout doet wil je geluid nog welles fuxed zijn namelijk..

Alles fijn, maar nu is mijn beeld dus klote, heel onscherp. Heeft iemand hier de GOEDE drivers?
Ik word ook 'n beetje moe van de hard-crashes, freezes, vagebeeld etc
Deze kaart heeft echt de precieze drivers nodig heb ik t idee..

[ Voor 5% gewijzigd door blup op 27-04-2005 22:15 ]

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Mijne staat al een tijdje ongebruikt in mijn kast.

Volgens mij is er via windowsupdate een of andere driver update voor...
En om af te kijken gebruikte ik dscaler; www.dscaler.org.

Als iemand nieuwere / betere progjes weet, dan hoor ik het ook graag.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• blup
bombadil schreef op woensdag 27 april 2005 @ 22:34:
Mijne staat al een tijdje ongebruikt in mijn kast.

Volgens mij is er via windowsupdate een of andere driver update voor...
En om af te kijken gebruikte ik dscaler; www.dscaler.org.

Als iemand nieuwere / betere progjes weet, dan hoor ik het ook graag.
Ik heb windows update er nog nooit over gezien.. Mijn kaart werkt als ik dus voor de kaart de eigen medion drivers gebruik en voor de tuner de XP drivers.
Nu heb ik nog een beetje last van vaagbeeld.

Ik gebruik overgens ChrisTV..

edit: Nu idd wel een windowsupdate voor de tuner dus..

Items Technology Co., Ltd. - Video - SAA7134 TV Card - Video Capture
Datum van de laatste publicatie: 6-4-2005
Downloadgrootte: 193 kB
Philips Semiconductors multimedia software update released on March 15 2005.
Systeemvereisten
Aanbevolen processor: Niet opgegeven.
Aanbevolen geheugen: Niet opgegeven.
Aanbevolen vrije ruimte op de vaste schijf: Niet opgegeven.

Maart 2005, klinkt goed. :)

[ Voor 30% gewijzigd door blup op 28-04-2005 13:12 ]

Verwijderd

De laatste driver voor de MD5044 heeft als versie 1.6.0.1 en is wel ergens op internet te vinden. Het is vaak die windows update die de boel om zeep helpt.
De installatie kan trouwens een stuk eenvoudiger als je via device manager update driver aanklikt, kiezen voor zelf aanwijzen en dan via "have disk" naar de juiste locatie sturen. Dit gaat voor beide delen (eerst de kaart en dan de bijbehorende wdm tuner) via dezelfde driver software.

Je kunt trouwens beter dscaler 4.1.12 (alpha) gebruiken want die geeft veel beter beeld.

edit:
Linkje voor de drivers toegevoegd 1.6.0.1

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2005 13:40 ]

• blup
Yup, de update vernagelt m weer.. Voor de kaart heb ik deze drivers

Kaart, drivers van de medion site.
Medion 5044

Philips Semiconductors
13-5-2002
1.4.0.0
Niet ondertekend

Tuner, drivers van de medion site..
Philips WDM TVTuner

Philips Semiconductors
13-5-2002
1.4.0.0
Niet ondertekend

Als jij me aan een nieuwe versie kan helpen, graag..

Edit: thx voor de link :o

Je drivers werken goed, beeld en geluid.. beeld blijft beetje vaag dus ik ga zo nog es beetje met de kabels kutten :)

ARGH :)
Het scherpte filter stond helemaal uit en maakte alles erg blurrend.. EINDELIJK weer PRIMA beeld :D

:9

[ Voor 29% gewijzigd door blup op 28-04-2005 13:52 ]

Pagina: 1