Toon posts:

fixed multiplier wijzigen op Tbird 1400

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb dus een amd 1400 die waar van ik de multipier hoger wil maken, mijn bios onders steunt dit niet dus ik met die L6 bruggen klooten,

maar hij blijft maar hangen op 10.5

wie kan mijn helpen

Verwijderd

Volgens mij is dit gewoon vragen om een slotje maar ok,... dat bepaal ik niet... zet je bus eens op iets meer dan 133... en anders pak je een potlood en ga je eens flink kleuren....

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-02 22:27

FastBunny

Give it the Works !

Hoe heb je hem bruggen geklood ?

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 20:26:
Volgens mij is dit gewoon vragen om een slotje maar ok,... dat bepaal ik niet... zet je bus eens op iets meer dan 133... en anders pak je een potlood en ga je eens flink kleuren....
PS.... je had dus L1 en L7 moeten gebruiken en niet L6

L1 = multiplier

L7 = voltage...

Verkeerder knop gebruikt... sorry O+

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:57
ik kan het gruwelijk verkeerd hebben maare,
je moederbord ondersteund geen hogere multiplier? Dan zal dat toch ook niet lukken door te kleuren? (of bedoel je dat het niet kan met je proc? bijna alle 1400's zijn standaard unlocked)

• FastBunny
  • Laatst online: 20-02 22:27

FastBunny

Give it the Works !

marteltor schreef op 18 september 2002 @ 20:31:
ik kan het gruwelijk verkeerd hebben maare,
je moederbord ondersteund geen hogere multiplier? Dan zal dat toch ook niet lukken door te kleuren? (of bedoel je dat het niet kan met je proc? bijna alle 1400's zijn standaard unlocked)
Zit wat in. Welk bord gebruik je topicstarter :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
De proc is standaart geunlok, dus alles closed.

mijn moederbord ondersteunt een hogere multiply wel maar kan hem niet instellen via de bios.

Dus ik ben afhangkelijk van de default proc setings.

maar welke uit de L1 moet ik dight of open maken?? Magnum390

• BusMastah
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-10-2024
Als hij standaard unlocked is en je kan het niet via de bios van je mobo veranderen, moet je in het boekje kijken van je mobo of er een jumper aanwezig is op het bord zelf om de mp mee te veranderen.

Workstation

Verwijderd

Topicstarter
Dat zit er dus niet op, geen jumpers niks

ik moet dus de multiply op de processor vast stellen

? maar hoe??

PS: mobo= a7m266

• Twynn
  • Laatst online: 29-01 07:49
Dat moet je inderdaad doen door de andere bruggen in te kleuren en te verbreken. Met name dat verbreken kan best een lastig karwei zijn.

Op Toms hardware guide heeft ooit een artikel gestaan over welke bruggen je precies moest hebben.. Probeer daar eens even wat info in te winnen.. (er zijn overigens ook nog wel wat oude topics over in de search, probeer die ook eens boven water te krijgen).

Ik heb trouwens je topictitel even aangepast :)

Verwijderd

maar met een t bir ocen zal je toch niet al te ver komen deze beestjes worden heel heet en verbuiken mega veel stroom. maar ik denk zelf dat je bordje het niet aan kan. ik heb het met mijn bord geprobeerd en ik kan wel hoger komen alleen start de pc dan niet meer op.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gehoort dat hij tot 1650 makkelijk over te clocken valt

De voltage heb ik net op 1,850 gezet

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:27
Unlocken bij deze CPU is niet nodig daar hij van de fabriek uit al ge-unlocked is.
Trouwens, verhogen van de multiplier heeft niet veel zin. Dit kan ik zelfs niet op mijn Abit KG7-lite mobo! Verhoog jouw FSB in de plaats... Desnoods verlaag je zelfs de multiplier om jouw FSB zo hoog mogelijk te krijgen. Dat zal een veel grotere prestatiewinst opleveren dan enkel het verhogen van de multiplier.
Ik spreek uit ervaring dat het overclocken van een Tbird 1400 niet gemakkelijk is. Deze dondervogels krijgen gloeiend heet en geraken tamelijk snel aan hun plafond. Mijn 300W voeding kreeg het ook moeilijk.

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:05

Epsilon

het verbreken van de bruggen kan je heel makkelijk doen door een gv batterij te pakken en een stroom door dat brugje te laten lopen. Dan brand hij nl door (zonder andere schade aan je proc). En dan is ie verbroken

Verwijderd

Topicstarter
Dat is het probleem nu, ik kan de multiply niet veranderen.

Niet in de bios en ook niet met jumpers, dus je moet wel met die bruggen gaan kutten?

maar welke moet ie snijden en kleuren??

• Gamer
  • Laatst online: 17:08

Gamer

Electrified

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

• D-Three
  • Laatst online: 18:27
Heb ff vlug gekeken voor meer info over jouw moederbord. Ik denk dat jouw moederbord nu ingesteld staat op "JumperFree mode". In de BIOS moet je "Jumper mode" instellen.
Denk ik... Sla er even jouw handleiding op na. Flash je BIOS misschien ook naar de laatste versie.

• marteltor
  • Laatst online: 17:57
Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 20:58:
Ik heb gehoort dat hij tot 1650 makkelijk over te clocken valt

De voltage heb ik net op 1,850 gezet
echt niet 'makkelijk'
die 1400 wordt ten eerste ontzettend heet en is de snelste thunderbird

Verwijderd

Laagvliegerke schreef op 18 september 2002 @ 21:02:
Unlocken bij deze CPU is niet nodig daar hij van de fabriek uit al ge-unlocked is.
Trouwens, verhogen van de multiplier heeft niet veel zin. Dit kan ik zelfs niet op mijn Abit KG7-lite mobo! Verhoog jouw FSB in de plaats... Desnoods verlaag je zelfs de multiplier om jouw FSB zo hoog mogelijk te krijgen. Dat zal een veel grotere prestatiewinst opleveren dan enkel het verhogen van de multiplier.
Ik spreek uit ervaring dat het overclocken van een Tbird 1400 niet gemakkelijk is. Deze dondervogels krijgen gloeiend heet en geraken tamelijk snel aan hun plafond. Mijn 300W voeding kreeg het ook moeilijk.
Je hebt wel gelijk, maar daar gaat het hiet niet om. Dat hij unlocked is stond al in de draad dus dat hoef je niet te melden. Wat we hier willen is de proc weer LOCKEN, maar dan met een andere MP. Het verlagen wat jij zegt gaat nu niet, want het probleem is nou juist dat hij geen MP in kan stellen |:(

Oftewel: Lees de draad voor je blaat..

• deepep
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-12-2025
Heb zelf een TB1400 rustig op 1600 lopen, juiste bios versie/instellingen evt jumper op je mamaplank, fsb gelijkmatig op laten lopen met je multiplier....beetje ermee spelen...en natuurlijk goede koeling/pasta...enz

tb's komen unlocked uit de fabriek en zonder koeling worden ze 370©

Hoop zo hiermee een hoop te bevestigen... ;)

en suc6 met het unlocken.

Doe je ding.

• Losha
  • Laatst online: 27-10-2025

Losha

clear my path motherfucker

ik gok maar dat topicstarter zoiets zoekt

http://www.ocinside.de/ht...ta/socketa_resistors.html

[edit]
ben zelf net aant kijken..veel plezier...je moet met l3 l4 en l6 kl**ten

• ice-T106
  • Laatst online: 14:49
Je zult dan helaas heel wat bruggen moeten doorbranden en andere verbinden, niet echt een leuk werkje.

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant

Verwijderd

Beetje een basic vraagje..
Over het unlocken van TBirds en het multiplier-OCen bij diverse mobo's is al veel geschreven.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.