[Kapotte Laptop] Wat is de beste oplossing?

Pagina: 1
Acties:

• ThaBuz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-05 06:46
-- Hoop dat dit het goede forum is :) --

Ik heb eind 2000 een Topline Amicus 3200s aangeschaft voor school ( ja ik weet
het daar begon de fout al :) ). Ik heb er toen Fl. 5000,- voor betaald
inclusief 2 jaar extra garantie, in totaal dus 3 jaar P&D.

Dat ik die garantie nodig had bleek al na een half jaar. Harddisk kapot,
haarscheurtjes in de behuizing en de batterij hield er al na een half uur mee op
( en nee ik had er niet mee gegooid ). Ik naar 2L in ( toen nog ) Hoevelaken.
Laptop werd gerapareerd. Nieuwe HD erin, batterij was niets mee volgens 2L en
de kast kon ik pas een maand later laten maken. Okee prima zal dan wel aan mij
liggen...

Weer een half jaar later. Cd-rom speler kapot en die batterij was volgens mij
toch echt nie goed. Dus hup weer naar 2L ( nu in Amersfoort ) en de laptop
werd weer gemaakt ( na enig gezeik ook een nieuwe batterij erin ).

Owkee dan nu je raad het al... weer gezeik. Ik wordt er zo langzamerhand niet
goed van. De batterij houdt er weer na een half uur mee op, de laptop moet
eerst een paar keer opnieuw worden opgestart voordat de netwerkkaart werkt,
het ding heeft vaak last van spontane lock-ups en is zo langzaam als dikke stront
door een trechter. Dit is overigens niet te wijten aan het gebruikte OS omdat ik al
verschillende heb geprobeerd. Ik dus een RMA nummer aanvragen per e-mail.
Na wat heen en weer gecorrespondeer ( wat niet bepaald vriendelijk ging
vanaf de kant van 2L ) kreeg ik een RMA formulier welke ik in moest vullen en
doorfaxen. Ik heb dit nu al 3 maal gedaan en ik krijg op geen enkele manier
een reactie!!!! Ik ben dit zo spuugzat!.

Nu is mijn vraag wat nu te doen???
Mijn geld terug vragen ( wat ik toch niet terug krijg )?
Een nieuwe laptop eisen??
Of net zolang faxen todat ik reactie krijg?

Een ding is zeker... ik had nooit voor Topline moeten kiezen |:(

[ Voor 0% gewijzigd door ThaBuz op 18-09-2002 22:16 . Reden: typo ]

Verwijderd

Ik zou als ik jou was rechtstreeks contact gaan opnemen met Topline.

Op zich zijn de producten van hun erg goed hoor.... ik heb er nooit klachten over gehad, en mijn oom verkoopt meestal Topline aan zijn klanten. Ook van hem niet zoveel klachten gehoord, oke een laptop is nu eenmaal wat "gammeler" dan een desktop dus een probleem kan gebeuren.

Van mijn oom heb ik begrepen dat Topline een pickup and return garantie heeft. Meestal is hij na 3 dagen weer gerepareerd.

Dus; ik zou zeggen: bel Topline en leg ze het probleem voor. Zo te horen is dat 2L een but-bedrijf

Verwijderd

Topline is toch een dochter van Tulip 's Hertogenbosch ?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:17

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Oorzaak zou best wel eens die batterij kunnen zijn. Zijn over het algemeen Li-ion batterijen. Over dat type is hier al veel geschreven, raadpleeg de search maar eens hoe je hem kunt reviven (koelkast doet wonderen, flinke tik ook; heb ik al meerdere malen uitgelegd). Koelkast wil ook wel eens helpen om het BIOS van je flaptop weer op het rechte spoor gekregen.
Verder het advies om je BIOS eens goed na te kijken. Je flaptop eens een keer opnieuw installen zal ook zeker positieve effecten hebben denk ik. Wel via netvoeding doen overigens.

Suc6

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• ThaBuz
Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 20:48:
Dus; ik zou zeggen: bel Topline en leg ze het probleem voor. Zo te horen is dat 2L een but-bedrijf
Dat is dus het probleem... 2L is importeur van Topline wat idd weer onder Tulip valt.
Als ik dus contact heb met Topline, heb ik dus contact met de importeur. En
volgens mij is 2L weer heel nauw verbonden met Tulip. Ze zitten iig in hetzelfde
gebouw in Amersfoort. 2L voert ook de reparaties uit voor Topline. Het is dus
geen bedrijf voor particulieren en een stap hoger dan 2L kan ik volgens mij niet.

• ThaBuz
The_Eagle schreef op 18 september 2002 @ 20:55:
Oorzaak zou best wel eens die batterij kunnen zijn. Zijn over het algemeen Li-ion batterijen. Over dat type is hier al veel geschreven, raadpleeg de search maar eens hoe je hem kunt reviven (koelkast doet wonderen, flinke tik ook; heb ik al meerdere malen uitgelegd). Koelkast wil ook wel eens helpen om het BIOS van je flaptop weer op het rechte spoor gekregen.
Verder het advies om je BIOS eens goed na te kijken. Je flaptop eens een keer opnieuw installen zal ook zeker positieve effecten hebben denk ik. Wel via netvoeding doen overigens.

Suc6
Bedankt voor het advies. Wat betreft die batterij zal ik es proberen.
Opnieuw installen heb ik al heel vaak gedaan en heeft niets geholpen.
Maar ben ik nu onredelijk als ik zeg dat een laptop van Fl5000,- gewoon
probleemloos moet draaien als ie nog geen twee jaar oud is?
Vooral als je bekijkt hoe vaakhet ding al terug is geweest.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:29

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

GRmBl.. zou ook nooit topline gedaan hebben :s
MAarja, daar ist nu te laat voor.. denk dat het tijd wordt voor een brief.. leg uit wat er is gebeurt (zakelijk natuurlijk, niet schelden), en maak duidelijk wat je van ze verwacht. Stel hier een termijn aan vast. MEld er ook bij wat je gaat doen als ze zich er niet aan houden. Negatieve berichten hiero posten over 2L/topline is een begin, maar kijk ook even of je ergens aan een juridisch adviseur kan komen die ms wat consumenten recht kennis heeft. Daar kun je sowieso mee dreigen, dat je juridische stappen neemt.. want in principe ben je daar al bijna aanbeland. Die brief moet je evt. voorzien van documenten die je hebt en hij moet aangetekend worden.

Hopelijk nemen ze je dan serieus.. het gaat je er niet om om 2L het leven zuur te maken, je wilt gewoon dat je laptop van 5k guldens in de betaalde garantie periode gemaakt wordt!

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

Pagina: 1