Toon posts:

[WinXP Pro Du] "ongeldige boot.ini" opgelost?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kreeg ook steeds de klassieke "ongeldige boot.ini"-melding, waarna alles verder normaal verliep. (Enkel WinXP is op die schijf te vinden.)
Gezocht naar 'boot.ini', gevonden, en wel onder \Powerquest\Partition Magic!

De inhoud is als volgt:
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional"
/fastdetect

Dat heb ik nu naar C:\ gekopieerd, waarna de foutmelding definitief verdwenen is en ook nu werkt alles verder normaal. Maar de opstarttijd lijkt mij iets langer als normaal, met name de opstartmedium-checks, en ook het opmaken van het bureaublad gaat iets trager, denk ik zo op zicht.

Wat denken jullie? Laten staan of weer verwijderen? Of een aanpassing doen in 'boot.ini'? En is het niet vreemd dat Partition Magic (7.0) de schuldige zou kunnen zijn?

[Edit]
Ik denk er nu aan...
Ik heb ook eens -na een Diskeeper-defragmentatie op bootniveau- een oneindige rebootlus gehad. Er zat toen niets anders op dan WinXP te herinstalleren en zo (gelukkig) mijn gegevens te recupereren. Dat kan er misschien dus ook iets mee te maken hebben.
[Edit]

• harlekein
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-07 20:04

harlekein

Creator Owner

Ziet er netjes uit. Ik zou 'm lekker laten staan. Als je je bureablad, etc sneller geladen wil hebben zul je bij je services en andere software moeten kijken. Ik geloof niet dat dat iets met de boot.ini te maken had. Of staat er nog iets speciaals in die andere?

Verwijderd

Laten staan, hij klopt.

Ik zou als ik de probleempjes zo lees wel eens een chkdsk c: /f /r doen.

Dat langer booten ligt niet aan je boot.ini, maar waarschijnlijk aan drivers die geladen worden, die worden waarschijnlijk bij die soort van safe-boot niet geladen...

Verwijderd

Topicstarter
Device schreef op 18 september 2002 @ 20:32:
Ik geloof niet dat dat iets met de boot.ini te maken had. Of staat er nog iets speciaals in die andere?
Die andere?
Het gaat om een en hetzelfde bestand. PQPM had het blijkbaar enkel even opzijgezet.
Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 20:33:
Ik zou als ik de probleempjes zo lees wel eens een chkdsk c: /f /r doen.

Dat langer booten ligt niet aan je boot.ini, maar waarschijnlijk aan drivers die geladen worden, die worden waarschijnlijk bij die soort van safe-boot niet geladen...
Die chkdsk doe ik inderdaad regelmatig.

Waar kan ik die drivers/services vlotjes onder handen nemen en in- of /uitschakelen? Taakbeheer? Of niet?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 20:44:
[...]

[...]

Waar kan ik die drivers/services vlotjes onder handen nemen en in- of /uitschakelen? Taakbeheer? Of niet?
Niet te druk om maken, kijk eerst eens of er geen rare meldingen in je logfiles staan. Verder, vraag jezelf af of de machine performt zoals je verwacht, of loopt hij "op drie pitten"?

If it ain't broke...

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Gescanned op virussen :? Denk aan Klez enzo :?

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 01:30
Je opstarttijd heeft op zich niks te maken met je boot.ini dus lekker laten staan.

Is het een nog vrij nieuwe XP-installatie of staat ie er al weer een tijdje op? Je kan om de opstarttijden te analyseren en te verbeteren op zoek gaan naar BootVis, een tooltje van Microsoft.

Je start het programma, start een check en bootvis zal de pc dan opnieuw opstarten. Tijdens het booten zal het een analyse uitvoeren. Je krijgt dan na het booten in een soort diagram te zien waar de grootste vertragingen worden veroorzaakt. Wellicht een bepaalde driver (denk aan netwerkkaarten bijvoorbeeld).

Vervolgens kun je je systeem laten optimaliseren door bootvis.

Mijn fotografie en videografie

Pagina: 1