Ik kreeg ook steeds de klassieke "ongeldige boot.ini"-melding, waarna alles verder normaal verliep. (Enkel WinXP is op die schijf te vinden.)
Gezocht naar 'boot.ini', gevonden, en wel onder \Powerquest\Partition Magic!
De inhoud is als volgt:
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional"
/fastdetect
Dat heb ik nu naar C:\ gekopieerd, waarna de foutmelding definitief verdwenen is en ook nu werkt alles verder normaal. Maar de opstarttijd lijkt mij iets langer als normaal, met name de opstartmedium-checks, en ook het opmaken van het bureaublad gaat iets trager, denk ik zo op zicht.
Wat denken jullie? Laten staan of weer verwijderen? Of een aanpassing doen in 'boot.ini'? En is het niet vreemd dat Partition Magic (7.0) de schuldige zou kunnen zijn?
[Edit]
Ik denk er nu aan...
Ik heb ook eens -na een Diskeeper-defragmentatie op bootniveau- een oneindige rebootlus gehad. Er zat toen niets anders op dan WinXP te herinstalleren en zo (gelukkig) mijn gegevens te recupereren. Dat kan er misschien dus ook iets mee te maken hebben.
[Edit]
Gezocht naar 'boot.ini', gevonden, en wel onder \Powerquest\Partition Magic!
De inhoud is als volgt:
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional"
/fastdetect
Dat heb ik nu naar C:\ gekopieerd, waarna de foutmelding definitief verdwenen is en ook nu werkt alles verder normaal. Maar de opstarttijd lijkt mij iets langer als normaal, met name de opstartmedium-checks, en ook het opmaken van het bureaublad gaat iets trager, denk ik zo op zicht.
Wat denken jullie? Laten staan of weer verwijderen? Of een aanpassing doen in 'boot.ini'? En is het niet vreemd dat Partition Magic (7.0) de schuldige zou kunnen zijn?
[Edit]
Ik denk er nu aan...
Ik heb ook eens -na een Diskeeper-defragmentatie op bootniveau- een oneindige rebootlus gehad. Er zat toen niets anders op dan WinXP te herinstalleren en zo (gelukkig) mijn gegevens te recupereren. Dat kan er misschien dus ook iets mee te maken hebben.
[Edit]