RAID problems met MSI K7T266 Pro2 (RU)

Pagina: 1
Acties:

• Le_Roi210
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-02 20:32
Hi!

Ik zit met het volgende probleem! :?

Ik draai al een tijd met een RAID 0 stripping setup in m'n PC met twee WD200BB
drives, maar de prestatie is niet echt denderend.
Volgens mij ligt het aan het feit dat ze allebei op één kabel zitten op de IDE3 (zeg maar de eerste RAID connector)
In het boekje staat dat je bij twee harddrives ze allebei als Master op een IDE poort moet zetten, maar als ik dat doe dan herkend hij dus geen RAID-Array.
Ik heb de drives ook met de "Single" pin setup een keer aangesloten maar dat werkte ook niet.

Zijn er andere MSI K7T266 Pro2 (RU) eigenaren die hier ervaring mee hebben en mij misschien in de goeie richting kunnen helpen.
Ik heb al heel wat afgezocht op het net maar helaas niks kunnen vinden.

Many thanx !

ps. Ik heb ook de Hacked bios al een keer geprobeerd maar dan loopt het helemaal vast!

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 30-03 17:04

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

je moet dan ook opnieuw aangeven in je raid bios welke schijven je wilt gebruiken voor je raid.

Dus ctrl+f bij opstarten, en aangeven dat je beide masters als raid 0 array wilt gebruiken.
Dit kun je doen zonder data verlies.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

• Le_Roi210
Ja Vae Victis, dat zou ik wel willen....maar als ik ctrl-f doe dan kom ik in het menu van de raid bios alleen dan staat er "hit any key to exit" en dat gebeurt dan dus ook.
Ik kan geen 1, 2 of 3 selecteren om ook maar iets in te stellen.
Kijk het is niet een heel groot prpbleem want het draaid zo in de master/slave setup op de IDE3 maar het moet gewoon beter kunnen!

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 30-03 17:04

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

ps. Ik heb ook de Hacked bios al een keer geprobeerd maar dan loopt het helemaal vast!
Is het bij het flashen dan fout gegaan?
Dat zou wel verklaren waarom je niet in de raidbios kan komen.

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-03 11:41

Strikie

Athletics

mm ik heb hetzelfde bord , maar niet in je raidbios komen komt me niet bekend voor,ik zal ook eens opzoek gaan voor je.....

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

• Le_Roi210
Ik heb net een nieuw 80 aderig IDE kabeltje gekocht en weer wat zitten vogelen maar nog steeds niks.

Nog ff voor de duidelijkheid:

Als ik, zoals in de handleiding staat, één harddrive op IDE3 aansluit en één harddrive op IDE4 beide als master (de juiste manier voor een raid opstelling volgens het boekje blz.3).
Dan dedecteerd de bios geen drives en ik kan dan alleen maar exit bios doen want elke knop die ik aanraak gooit mij eruit.

Sluit ik deze drives tegen de regels in aan als Master & Slave op hetzij de IDE3 of IDE4 dan is er niks aan de hand en draaid het prima, behalve dan dat de prestatie slecht is.

Erg vreemd dus en gewoon heel irritant!!!

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-03 11:41

Strikie

Athletics

heb je de oude bios er weer terug opgezet?

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

• Le_Roi210
Yep, er staat gewoon de originele bios in van MSI bios versie 3.6.
Maar ik ga de vraag ook eens posten bij MSI want het schijnt dus een onbekend probleem te zijn.

• Le_Roi210
Ik heb misschien nog iets gevonden!

Is het misschien nodig om met volledig partitie-loze harddrives te beginnen?

• Le_Roi210
Nou probleem opgelost, in ieder geval voor de Raid Lite versie de gehacked wil nog steeds niet.

Tip gelijk voor iedereen, ik heb twee WD200BB harddrives en die moeten dus in de CS mode staan als je er één van ieder op IDE3 en IDE4 zet.

Dan werkt het wel goed, singel drive of master dat wordt niks.

Iedereen bedankt!

Verwijderd

Le roi, ik heb ook een probleem met raid en WD drives. Bij mij kan de setup van windows ze niet zien. Heb jij ze beide in CS staan?

• Le_Roi210
Uhhh ja ik heb ze beide in de CS stand staan en ééntje op IDE3 en ééntje op IDE4.
Je hebt wel de RAID drivers geinstaleerd neem ik aan?!

By the way:
Het detecteren van de RAID bios duurt nu wel wat langer en de preformance winst is nou ook niet echt schokkend moet ik zeggen.
Ook wil nog steeds de ge-hackte versie van de RAID bios niet werken, heel vaag allemaal.
Pagina: 1