ADSL beschikbaar?: tegenstrijdige postcodechecks

Pagina: 1
Acties:

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik testte dus net op maxstream.nl mijn postcode en huisnummer...er stond dat ADSL beschikbaar was onder voorbehoud van een lengte test..

Ik helemaal blij, maar dacht: dat gaan we even dubbelchecken...en op alle andere postcodechecks die ik kon vinden, stond er dus dat het niet beschikbaar is :'(

Komt het wel eens voor dat er bij bepaalde postcodechecks bugs/verkeerde info in zit of zouden die andere achterlopen qua info?

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Welke andere postcodechecks heb je gedaan?
Als je bijvoorbeeld een postcode check van een BBnet proverder hebt gedaan, dan is geen tegenstrijdigheid ;)

Verwijderd

Klopt,

BBNed levert het duurste abo volgens mij ook nog op 1,5 km van de centrale. Mocht het niet gaan dan downgraden ze kosteloos naar een abo waar je wel een goede snelheid haalt.

KPN rekent wel met een vaste afstand van de centrale. Zit je te ver van de centrale af, dan is het daar vaak ook niet mogelijk maar zeg nooit, nooit :) BBned is daar gewoon wat soepeler in.

Versatel en BabyXL kan ik je weinig over vertellen. Maar bij welke providers zie je een tegenstrijdig antwoord?

Verwijderd

Glacier schreef op 18 september 2002 @ 20:11:
Ik testte dus net op maxstream.nl mijn postcode en huisnummer...er stond dat ADSL beschikbaar was onder voorbehoud van een lengte test..

Ik helemaal blij, maar dacht: dat gaan we even dubbelchecken...en op alle andere postcodechecks die ik kon vinden, stond er dus dat het niet beschikbaar is :'(

Komt het wel eens voor dat er bij bepaalde postcodechecks bugs/verkeerde info in zit of zouden die andere achterlopen qua info?
Ja, dat klopt.De andere checks lopen of achter of halen hun informatie van de site van KPN vandaan.
Als bij KPN staat dat het wel moet komen lees je dat meestal nog niet bij anderen.
De lengtetest wordt trouwens altijd gedaan als het beschikbaar is.
Woon je een flink end van de centrale af (je legt met de auto de afstand eens af en je komt al aan die 3,5km) kan het zijn dat je er misschien toch te ver vandaan kan wonen.
Je mag er echter wel vanuit gaan dat de melding van KPN correct is.
Ook is het zo dat als je als laatste erbij stond (en dat waren we hier!.Op 1 van de laatste dagen toch nog erbij :) ) mag je ervan uitgaan dat je ook als laatste zal worden aangesloten.
Maar goed, als je net als ik al jaren wacht kan die paar maanden er ook nog wel bij.
Het komt in ieder geval dus reden tot feestje is er altijd ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 21:13:

BBNed levert het duurste abo volgens mij ook nog op 1,5 km van de centrale. Mocht het niet gaan dan downgraden ze kosteloos naar een abo waar je wel een goede snelheid haalt.
Sterker nog :
BBned levert zelfs tot 3 Km uit. Binnen een straal tot 1,5 km kunnen ze tot 8Mbit leveren. Daarna neemt de snelheid snel af, dus 1024 of 512

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 21:58:
[...]

Sterker nog :
BBned levert zelfs tot 3 Km uit. Binnen een straal tot 1,5 km kunnen ze tot 8Mbit leveren. Daarna neemt de snelheid snel af, dus 1024 of 512
En nog sterker...

BBned levert tot 5,8 km uit. Er wordt dan wel een speciale test gedaan geloof ik en alleen de 512 verbinding is mogelijk.

• Glacier
  • Niet online
SH007 schreef op 18 september 2002 @ 20:14:
Welke andere postcodechecks heb je gedaan?
Als je bijvoorbeeld een postcode check van een BBnet proverder hebt gedaan, dan is geen tegenstrijdigheid ;)
Ik heb de tweakDSL check gedaan :)
En ik heb via http://www1.oli.tudelft.nl/adsl/ gekeken of het beschikbaar was...er stond dit :

"De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is onbekend.

Op 25 augustus 2002 is voor het laatst de dekking bepaald voor de centrale [peep] (voor Versatel op 28 januari 2002). Op dat moment is het onderstaande beschikbaarheidsoverzicht gegenereerd."

Allemaal niet beschikbaar :?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:17

JvS

Ik heb hem zelf ook

en wat zegt www.kpnadsl.nl? Dat is namelijk de check waar je naar moet kijken voor adsl van kpn. Dat andere aanbieders het daar niet leveren, heeft niets met het netwerk van kpn te maken hoor...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Glacier
  • Niet online
JvS schreef op 19 september 2002 @ 18:13:
en wat zegt www.kpnadsl.nl? Dat is namelijk de check waar je naar moet kijken voor adsl van kpn. Dat andere aanbieders het daar niet leveren, heeft niets met het netwerk van kpn te maken hoor...
Is dezelfde als bij maxstream.nl :P
Die zegt beschikbaar :)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik heb nu zelf ook ADSL (Gelukkig :) ) Ben er ongv. een half jaar mee bezig geweest om het te krijgen

Toen kon het weer wel en toen kon het weer niet
postcode check gaf aan van wel Kpn zei weer van niet

Ik heb er iig veel gezeur mee gehad om het te krijgen maarja als je het eenmaal hebt ben je er wel erug blij mee :)

Verwijderd

ik krijg het ook in november zit maar 197m vd centrale dus dat moet geen probleem zijn en deze huizen zijn al van 1962 dus glasvezel is er niet. ik ben echt super blij dat er hier in loosdrecht eindelijk breedband komt dat hsdi boeit me niks!

• Boertje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-08 22:12
hoe kun je te weten komen waar jouw telefoon centrale staat??
was namelijk van plan de gemeente een brief te sturen om ze aan te zetten adsl beschikbaar te maken.
en als dat nog een keeeer lukt (zal wel niet) hoe ver mag je dan van een centrale afzitten??

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Boertje schreef op 20 september 2002 @ 14:09:
hoe kun je te weten komen waar jouw telefoon centrale staat??
was namelijk van plan de gemeente een brief te sturen om ze aan te zetten adsl beschikbaar te maken.
en als dat nog een keeeer lukt (zal wel niet) hoe ver mag je dan van een centrale afzitten??
Daar heeft de gemeente niets mee te maken, KPN doet dat, het zijn immers hun centrales...

B.t.w. topicstarter, waarom stel je je vraag hier en niet bij KPN klantenservice ?? Als iemand antwoord kan geven dan zijn zij dat..

• Boertje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-08 22:12
ik keek dus op de site van http://www.ikwilbreedband.nl
en daar stond dus dat je de gemeente een brief moest schrijfen.

maar hoe ver mag je van de centrale afzitten?

• T-Blizzard
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:21
Die hele postcode check van ADSL van KPN is brak...
Ik wilde ook ADSL maar volges postcode kon het niet
(nog steeds nie volgens dat ding) Heb het nu dus wel :)
Er werd constant gezegd dat de afstand te groot was, maar mijn pa wis precies in welke centrale wij (hij zit in de telecom branche :))zaten en dat die afstand niet te groot was, hij door een collega laten doormeten niks mis mee dus, weer gebelt naar de Mxstream, en toen kon het opeens wel (binnen 1,5 week nie te geloven had ik ADSL alles al thuis gestuurd enz) Maar hij geeft nog steeds vrolijk aan dat het nie kan dus...

• Glacier
  • Niet online
bestaat er ook nog een recent overzicht met centrales die gereed zijn voor ADSL?

Verwijderd

offtopic:
De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 31 meter.

Woei betekend dat, dat ik een ADSL verbinding van 80Mbit heb ofzo :P (maak maar een grapje hoor) maar van die 31 meter klopt, loopafstand van minder dan 1 minuut, hier op de hoek van de straat 8)

4 weken terug deed ik de ADSL test op www.mxstream.nl en daar zeiden ze dat het begin 4e kwartaal 2002 zou zijn. Woei, d8 ik bij me zelf, nu 4 weken later staat er dat het vóór october zal zijn!

Zal ik dan nu alvast een abo'tje gaan afsluiten, of betaal ik dan ook voor de maand dat ik nog geen adsl heb?

• certefied
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-07 22:25
Verwijderd schreef op 21 september 2002 @ 11:36:
[...]

offtopic:
De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 31 meter.

Woei betekend dat, dat ik een ADSL verbinding van 80Mbit heb ofzo :P (maak maar een grapje hoor) maar van die 31 meter klopt, loopafstand van minder dan 1 minuut, hier op de hoek van de straat 8)

4 weken terug deed ik de ADSL test op www.mxstream.nl en daar zeiden ze dat het begin 4e kwartaal 2002 zou zijn. Woei, d8 ik bij me zelf, nu 4 weken later staat er dat het vóór october zal zijn!

Zal ik dan nu alvast een abo'tje gaan afsluiten, of betaal ik dan ook voor de maand dat ik nog geen adsl heb?
Nee je hoeft dan geen abbo geld te betalen.
Je reserveerd aleen alvast een plaats in de centrale.
Weet je zeker dat je straks ook adsl kunt krijgen.
En als je je aanmeld duurt het zeker 3-4 weken voordat het klaar is.
Dus als ik jou was melde ik me gauw aan,anders heb je kans dat je het in oktober nog niet hebt.
Pagina: 1