[ASP] of [PHP] Wat zal ik leren.

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-08 11:47
Om te beginnen ik ben een n00b :) Heb op school wel wat Turbo pascal gehad, c++, maar programmeren had (en heeft) nooit mijn interesse. Altijd kwam ik er wel uit met een project, maar dit keer is het toch wat anders..

Het project wat ik nu op school moet doen mag in ASP en PHP. Ik krijg op school een heel klein beetje ASP dus zal alles gewoon thuis moeten leren.

Het project bestaat uit een site waar een leerling een stagebedrijf moeten kunnen kiezen, het stagebedrijf kan uit een bepaald aantal leerlingen kiezen welke ze willen hebben, de school moet het definitief maken, iedere leerling en bedrijf moeten eigen login en profiel enz hebben. Er komt dus een database achter.

Wat ik nu eigenlijk wil weten is welke programmeertaal ik er het beste voor zou kunnen gebruiken. En welke ik dus het beste kan gaan leren.

Poll: Welke programmeertaal raad je me aan?
[ASP], want...
[PHP], want...

Om de laatste stand te zien moet je ff op F5 rammen :7

Afbeeldingslocatie: http://www.dubbelf.com/poll/img.php?pollid=5082&var=.png

Wil je ook een poll creëren, kom dan langs op DubbelF.com

Alvast bedankt :)

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
InterCC: Wat ik nu eigenlijk wil weten is welke programmeertaal ik er het beste voor zou kunnen gebruiken. En welke ik dus het beste kan gaan leren.
Als er 1 zo duidelijk in het voordeel zou zijn, zou de andere niet bestaan.

Kansloos dus :+ .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-08 23:16
Ik zou ASP met javascript leren. Als je dat onder de knie hebt kun je binnen een half uurtje overschakelen op PHP. Heb ik ook gedaan, werkt perfect.

Voordeel is ook dat je als je een C-based taal gaat leren (javascript's syntax lijkt op C), je makkelijk C/Java/C++/C# kan leren, omdat je dingen al herkent.

Dato DUO synth voor twee

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-08 10:06
ASP vind ik zelf een lekkerdere en simpelere/duidelijkere taal, en persoonlijk zou ik dus daarvoor kiezen.. Nadeel is dat het niet overal ondersteund wordt, maar evengoed zijn er zat gratis hosting sites te vinden...

Je moet vooral kijken naar welke taal jou het meest aanspreekt, dat kun je alleen maar zelf beslissen.. Als je al wat ASP op school krijgt is dat misschien een mooie basis om mee verder te gaan..

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-08 11:47
mbravenboer schreef op 18 september 2002 @ 20:14:
[...]

Als er 1 zo duidelijk in het voordeel zou zijn, zou de andere niet bestaan.

Kansloos dus :+ .
Maar met de opdracht die ik moet doen is niet één van de twee iets beter? ivm database koppelingen ofzo?
Ik heb op school wel nagevraagd aan een jongen die ASP goed kan en die zegt: ASP is veel makkelijker dan PHP
En een ander die goed is in PHP zegt. Nee PHP is veel makkelijker, want je hoef geen variabelen te declareren enzo.
(waarop de ander dat weer zegt: Dat hoeft in ASP ook niet per se).

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
InterCC schreef op 18 september 2002 @ 20:18:
[...]

Ik heb op school wel nagevraagd aan een jongen die ASP goed kan en die zegt: ASP is veel makkelijker dan PHP
En een ander die goed is in PHP zegt. Nee PHP is veel makkelijker, want je hoef geen variabelen te declareren enzo.
(waarop de ander dat weer zegt: Dat hoeft in ASP ook niet per se).

Zo'n situatie krijg je altijd. Iedereen promoot 'zijn' taal waar hij goed in is. Het niet hoeven declareren van variablen is geen 'maatstaf naar makkelijkheid' en heeft dus niets te maken met 'of een taal nu makkelijk is of niet'. Ik aanzie het eerder als 'bad programming practice'.

Trouwens, een greep van topics die we al gehad hebben over dit onderwerp:

[rml][ PHP / ASP] Ik twijfel....[/rml]
php/asp wanneer gebruiken ?
ASP of PHP?

Gewoon even de search gebruiken en zoeken op 'PHP of ASP leren' oid en je vind er een hele boel.
Ik denk niet dat /14 op nog zo'n topic zit te wachten.....

https://fgheysels.github.io/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.