Abit BE6-II mobo verhinderd standy/hibernate

Pagina: 1
Acties:

• mr._Anderson
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

mr._Anderson

[Een man is nog geen Tweaker]

Topicstarter
HOi

ik heb een Abit BE6-II met een highpoint-tech hpt 66 controller onboard, in combinatie met WindowsXP

windows herkent deze dus als twee contollers. (er zitten ook 2 UDM66 poorten op mobo)

Nu heb ik al van alles geprobeerd, bios update moederbord, bios update controller, allerlei drivers, van bijgeleverde tot de nieuwste van abit-usa.com en highpoint-tech.com, maar niks helpt

Elke keer als ik mijn computer in standy wil zetten, of wil laten hibernaten dan zegt WindowsXP dat highpoint hpt 66 device het systeem weerhoud om in standby/hibernate te gaan.

iemand hiervoor een oplossing AUB

-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Dit komt niet door je mobo, maar door de IDE controller. Dit hoort dus in OM ;)
Ik heb laatst ook wat dingen hierover gelezen, ik zal even kijken of ik daar nog wat van kan vinden :)

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
naja, hopen dat iemand me hier kan helpen :D

-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net

• Abbadon
  • Nu online
Idd , move MPG -> OM :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat is in theorie alleen op te lossen met een goede WinXP driver. Helaas heeft Highpoint afgelaten om zo'n driver voor de relatief oude HPT366 te ontwikkelen. Mijn BP6 is ook voorzien van precies zo'n HPT366 chipje en ik kan ook niet hiberneren in WinXP :/

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
Dan zullen we toch maar eens even gaan mailen naar HighPoint, wat dit is echt een $% service :|

edit:
8:55, zo even een vriendelijk mailtje naar highpoint-tech gestuurd, ben benieuwd wat ze antwoorden :(

Pagina: 1