Toon posts:

wtf is dit, opeens deel services onbereikbaar op 1 vd ip's??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een mooie server gecolocate staan. Maar opeens weigert tie een aantal services op 1 ip.

Ik schrok al, want de remote power boot hing er nog niet achter dus als ie down zou zijn zou het serieus probleem zijn...

Maar ik heb 6 ip's, dus ik denk laat ik met terminal services eens inloggen op het 2de ip. wat schetst mn verbazig, connect gewoon :?

De cs-servers op het eerste ip draaien gewoon door, alleen de mailserver en de terminal services willen niet op dat ip...

http://www.rentserver.nl/index.php?pid=specs

Waar ligt dit aan?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2010 17:36 ]

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

reboot lijkt me overbodig eerlijk gezegt, misschien in uiterste noodgeval...

misschien zou je je netwerkverbinding opnieuw kunnen opzetten, door die tijdelijk even uit te schakelen.
Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 19:47:
De cs-servers op het eerste ip draaien gewoon strak door, alleen de mailserver en de terminal services willen niet op dat ip...
die services enkel herstarten, helpt dat?
(en begin aub niet te flamen je moet linux gebruiken, daar heb ik op dit moment niets aan....)
he, je moet ook geen windows gebruiken, gebruik linux, ben je meteen van al het gezeik af :X :X :+
sorry, moest gewoon ff :P

Verwijderd

Topicstarter
Die 6ip's draaien over 1 NIC, dus "even" uitschakelen is niet mogelijk want dan kan k em niet meer inschakelen :P.

Mailserver tig keer gerestart, wil niet (argosoft pro).

Ik moet eerst hoop leren, ben ik hard mee bezig. Maar durfde het niet aan om een server die 100km verder op staat zonder voldoende kennis @ linux te draaien

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2010 17:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb de boosdoener gevonden

de dnsserver ligt beetje plat volgens mij..... kweenie maar als ik met rentserver.nl connect gaat het fout, maar met 81.17.46.189 gaat het prima....

maar de site enzo zijn nog wel bereikbaar? w00t ik ga even die gast die de dns server draait onder ze kont schoppen :)

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 20:06:

wat betreft linux en servers: Linux en servers is _/-\o_ top combi, maar ik en linux zijn zo'n |:( |:( combi.

Ik moet eerst hoop leren, ben hard mee bezig. Maar durfde het niet aan om een server die 100km verder op staat zonder voldoende kennis @ linux te draaien
true, als je zelf niet veel van linux weet moet je het ook nog niet op een belangrijke server installeren, eerst zelf veel oefenen etc dat is de beste manier om er meer te leren te werken :)
Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 20:12:
Ok ik heb de boosdoener gevonden

de dnsserver ligt beetje plat volgens mij..... kweenie maar als ik met rentserver.nl connect gaat het fout, maar met 81.17.46.189 gaat het prima....

maar de site enzo zijn nog wel bereikbaar? w00t ik ga even die gast die de dns server draait onder ze kont schoppen :)
offtopic:
Dit noemen ze hier een edit button:Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif

Verwijderd

Topicstarter
sorry sorry verkeerde knop :) heb 3000+ posts dus ik weet em te vinden ;)

Maar zodoende draai ik nog windows.....Te weinig ervaring met linux

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:27
Je forum (http://forum.rentserver.nl/) is ook down, dns prob is dus mogelijk, maar waarom draai je de primary dns nie op die server, en dat je dan de secondary uitbesteed of op een andere eigen server draait?
Is veel flexibeler!

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

j_iscool schreef op 18 september 2002 @ 20:28:
Je forum (http://forum.rentserver.nl/) is ook down, dns prob is dus mogelijk, maar waarom draai je de primary dns nie op die server, en dat je dan de secondary uitbesteed of op een andere eigen server draait?
Is veel flexibeler!
die doet het hier wel :?

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:27
erkens schreef op 18 september 2002 @ 20:55:
[...]

die doet het hier wel :?
Nu hier ook, net niet.

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

j_iscool schreef op 18 september 2002 @ 20:59:
[...]

Nu hier ook, net niet.
maargoed, laten we er niet een topic van maken dat hij het doet en dan weer niet en dan weer wel, want daar schieten we niets mee op ;)

gewoon ff wachten of het idd aan de dns ligt, want ik neem aan dat de topicstarter dat wel ff komt melden als het opgelost is :)

• jeroendevries
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 00:07
Leuke reclame voor je web site !!

http://www.rentserver.nl

Dit RIEKT!!

Je ben inderdaad niet duur voor je cs-servers!

Sex is like hacking. You get in, you get out, and you hope you didn't leave something behind that can be traced

Verwijderd

Topicstarter
Ok het was dus overduidelijk de dns.

zonder wat te doen draait de mailserver weer, terminal services.

Weer wat geleerd. niet in paniek raken :P :)

ok uptime 8 dagen :)
Pagina: 1