weet iemand nog een leuke signature?
Verder heb je daar geen buisvormige peltier voor nodig, maar kun je gewoon een peltier op een extra waterblokje plakken, heb je een veel groter oppervlakte.
After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.
Verwijderd
Verwijderd
heb je wel is een boterhamzakje gevuld met water en daar een aansteker onder gehouden?
je zou verwachten dat je het plastic smelt en dat het water uit het zakje plenst, maar nee het vlammetje warmt gewoon het water op, door het plastic heen. heel apart, maar je gelooft et pas als je het hebt gezien
bovendien stroomt het water langs de peltier, dus alleen dat water koelt af, en aangezien er steeds warm water wordt langsgeleid, kan er geen ijs ontstaan, tenzij al het water op de nul graden komt, maar dat zul je lang van je langzalzeleven niet halen
en wat dan nog als er ijs onstaat aan de peltier, dit ijs koelt het water dan ook af.
snooze: wat je misschien beter zou kunnen doen: een heatsink aan de koude kant van de peltier in je waterreservoir hangen, en de andere kant van de peltier met een heatsink+fan die de peltier afkoelt.
ik geloof dat er al eerder hierover een topic is geweest, alleen kon ik deze niet meer vinden.
daar was toen ook een link van iemand die zn koelwater wel onder kamertemp had weten te brengen.
Maar dan nog
heb je voor 300 watt aan peltiers erop en dan?
Dan zuipt je bak superveel, en het geheel is echt duur.
Kan je net zo goed meteen Prometiea nemen.
Als je zo extreem wil gaan koelen kun je gewoon antivries door je water gooien.Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 20:02:
Zou ook niet echt slim zijn want dan zou het water waarschijnlijk op een gegeven moment toch wel een beetje gaan bevriezen als je het direct op de peltier gaat zetten. Als er nu al ijs aan de buitenkant van je koelblok zit, hoe moet dat dan als je wat direct contact gaat maken met het peltier-element??
Verwijderd
heb jij een waterchiller dan? zou je pix willen posten ajbDevil schreef op 18 september 2002 @ 19:51:
Het koelen van je water maakt geen fluit uit, ik haal er een tempdaling van 2 graden mee. Dat is de moeite niet waard.
Verder heb je daar geen buisvormige peltier voor nodig, maar kun je gewoon een peltier op een extra waterblokje plakken, heb je een veel groter oppervlakte.
Verwijderd
Ik zal binnenkort ff een picje posten. Het is in princiepen gewoon een waterblokje met een peltier eropgelakt.Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 22:12:
[...]
heb jij een waterchiller dan? zou je pix willen posten ajb
Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!
Verwijderd
aha, zon\ tha mafkees blokje fzo?Devil schreef op 19 september 2002 @ 10:42:
[...]
Ik zal binnenkort ff een picje posten. Het is in princiepen gewoon een waterblokje met een peltier eropgelakt.
Als je nou een vierkant reservoir hebt met een fan erop die de lucht UIT het reservoir zuigt(aangezien warmte lucht opstijgt) zou je je water op lekkere temp moeten huoden.
Enige probleem is dat er dan weer stof in je water reservoir kan komen, en dat lijkt me toch niet echt goed ... iemand een idee hierover ?
Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.
Neej Dangerden, dat ThaMafkees blok doet het zo goed dat ik die als processorblok gebruik.
Dit is de koeler, je ziet het waterblok, daar zit een peltier op geplakt en daarop de koeler van mijn ouwe Thunderbird 1Ghz geplakt.
En dit is mijn ThaMafkees blok dat op mijn XP 1800+ zit.
Dit is exact wat een radiator doet. De radiator neemt de warmte van het water op en met een fikse fan koel je de radiator en dus je water. Een radiator is zo gemaakt dat hij een heel erg groot oppervlak (veel ribben) heeft en dus maximaal koelt.TheDarkLord666 schreef op 19 september 2002 @ 12:12:
Ik zat zelf aan iets anders te denken om je water te koelen ... nouja, koelen ... warmte weghalen.
Als je nou een vierkant reservoir hebt met een fan erop die de lucht UIT het reservoir zuigt(aangezien warmte lucht opstijgt) zou je je water op lekkere temp moeten huoden.
Enige probleem is dat er dan weer stof in je water reservoir kan komen, en dat lijkt me toch niet echt goed ... iemand een idee hierover ?
Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.
Inderdaad, het koelen door middel van een radiator werkt veel efficienter.TheDarkLord666 schreef op 19 september 2002 @ 13:44:
Dus eigenlijk hoef je je reservoir niet te koelen ?