Toon posts:

[RH7.3 / Kabelinternet], netwerk disconnects @ random

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een probleempje met redhat 7.3. Ik heb deze installatie sinds juli en tot voor kort werkte hij prima. Maar sinds kort (2 weken tot een maand) valt mijn internet verbinding steeds weg. Vervolgens na een /etc/rc.d/init.d/network restart (of ifdown eth0 / ifup eth0) doet hij het weer een aantal minuten (en met een beetje geluk de hele avond). Maar zo langzamerhand word ik er wel een beetje moe van.

Op begeven moment had ik wel mijn dhcpcd ingesteld op een infinite leasetime, maar daarna heeft hij het ook zeker nog een maand goed gedaan. Tenminste, ik krijg de volgende melding, maar wel een lease:
code:
1
2
3
Sep 18 19:10:19 hostname dhcpcd[4175]: infinite IP address lease time.                            Exiting
Sep 18 19:10:19 hostname ifup:  done.
Sep 18 19:10:19 hostname network: Bringing up interface eth0:  succeede                        d

ik had dit voor elkaar gekregen met het commando dhcpcd -l 0xffffffff

dit ongedaan maken is me ook nog niet gelukt.

kan iemand mij helpen?

bij voorbaat dank

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:01
Welke provider heb je? Als je @home hebt, kijk dan eens of je niet in een nodemove zit. Daar zit ik nu in en het valt me op dat mijn verbinding niet altijd 100% is. Wil je weten of je in een nodemove zit doe een nslookup en dan ip adres erachter

Verwijderd

Topicstarter
Mijn provider is quicknet, en hoe zie je of je in nodemove zit? nslookup biedt niet echt uitkomst

Verwijderd

Topicstarter
Hij is opgelost. Ik had mn /etc/dhcpc directory leeggegooid (uiteraard wel met backup) en netwerk gerestart en toen deed ie het weer.