zou kunnen ja, je had een tijdje terug ook van die HD-Loopled acties en zo ?
dathet kan weet ik wel zeker dus, hoe, dat weet ik dan weer niet.
Als de search het had gedaan had ik het voor je opgezocht
dathet kan weet ik wel zeker dus, hoe, dat weet ik dan weer niet.
Als de search het had gedaan had ik het voor je opgezocht
BaatZ. Want niet álles kan lekker zijn.
heb wel deze gevonden maar dan moet ik zeg maar deze 2 schema's combineren

MAAR HOE????????
iemand een idee??

MAAR HOE????????
iemand een idee??
Verwijderd
Geen idee op het gaat werken maar als je eens probeert het bovenste schema te bouwen zonder die NE555 en uit het onderste schema de CNY17 poortje 4 verbind met poortje 15 van de 4029 van het bovenste schema... ( dus alleen de optocoupler gebruiken uit het onderste schema ).
suc6
suc6
Kan wel ja ...
als je die condensator van 4.7uF verkleint tot 0.1uF en je hangt de uitgand daarvan (die nu naar pin 5 van ic2 gaat) aan pin 15 van de 4029
maar of het er echt mooi uitziet ?
als je die condensator van 4.7uF verkleint tot 0.1uF en je hangt de uitgand daarvan (die nu naar pin 5 van ic2 gaat) aan pin 15 van de 4029
Verwijderd
de 555 en omligende onderdelen weg laten
en dan op de clk ingang van de 4029 de cny17 met potmeter van 10K aansluiten
zoals deze nu op de pen 5 van schema 2 zitten aangesloten
misschien nog een weerstand van 100K van clk naar min leggen als pulldown
te laat zoals DRG dus
en dan op de clk ingang van de 4029 de cny17 met potmeter van 10K aansluiten
zoals deze nu op de pen 5 van schema 2 zitten aangesloten
misschien nog een weerstand van 100K van clk naar min leggen als pulldown
te laat zoals DRG dus
Verwijderd
er moet ook wat te finetunen blijvenSine schreef op 18 september 2002 @ 19:42:
zou iemand heel toevallig zijn eigen vervelen ??????
en ff een wijziging in dat schema kunnen tekenen en ff mailen of posten in dit topic??
me mail iz madtraxx18@hotmail.com
en ff een wijziging in dat schema kunnen tekenen en ff mailen of posten in dit topic??
me mail iz madtraxx18@hotmail.com
Verwijderd
P2, 10K mag weggelaten worden, heeft in principe geen enkel nut. Je wilt er mischien wel een weerstand (10k of zo) in hebben als de optocoupler in rust toch een klein beetje geleidt, waardoor die 100K toch richting de 12 volt getrokken wordt.
nee omdat dat er inene niet meer stond 
begrijp wel wat van electrotechniek maar het moet ook weer niet te moeilijk worden
begrijp wel wat van electrotechniek maar het moet ook weer niet te moeilijk worden
Verwijderd
Optocouplers zelf niet, maar dat wil niet zeggen dat die "HD-led" niet toch een klein beetje geleid !, kans is klein en denkelijk niet aanwezig.Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 20:13:
Optocouplers "in rust" geleiden niet.
Ik heb even wat vraagtekens uit je titel gehaald. Zorg aub de volgende keer zelf voor een "nette" titel.
Verwijderd
Niets houdt je tegen om te googlen en te kijken bij de fabrikantVerwijderd schreef op 18 september 2002 @ 21:28:
welke optocoupler moet ik hebben en wat is het onderlinge verschil
cny17/1
cny17/2
cny17/3
cny17/4
Wat betekent /1 /2
Graag verdere info en zelf ff zoeken naar de verschillen.
yes sirAcouSE schreef op 18 september 2002 @ 21:34:
<font color="red"> Ik heb even wat vraagtekens uit je titel gehaald. Zorg aub de volgende keer zelf voor een "nette" titel.</font>
ok heb iets gevonden met googlen maar das voor mij net arabisch
cny17 optocoupler
ik zie wel verschil in de waarden heeft dat iets te maken met de maximale belasting die ze mogen hebben?
cny17 optocoupler
ik zie wel verschil in de waarden heeft dat iets te maken met de maximale belasting die ze mogen hebben?
Verwijderd
CNY17-1 40 tot 80 %Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 21:52:
ok heb iets gevonden met googlen maar das voor mij net arabisch![]()
![]()
cny17 optocoupler
CNY17-2 63 tot 125 %
CNY17-2A 40 tot 200 %
CNY17-3 100 tot 200 %
bij xx tot yy % gaat het om het rendement van de optocoupler oftewl versterking.
Dat is allemaal niet interresant voor deze applicatie, kies diegene uit die het goedkoopste is en het gemakkelijkste te krijgen is.
enig idee waar ik die rgb leds kan krijgen dit schema is namelijk voor een zes potige en ik kan hier alleen maar drie potige vinden.
Pagina: 1