Toon posts:

[XP] bureaublad pictogrammen allemaal weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Alle pictogrammen van m'n bureaublad op WIN XP zijn niet meer aanwezig en ik weet helaas niet meer waar ik dat toendertijd heb aangepast. stom stom. Heb de bureaublad-instellingen gecheckt, beeldscherminstellingen etc etc, kan 't niet meer vinden!

Wie heeft een beter idee? D'r stond hier wel iets over hetzelfde probleem bij Win98 maar dat geldt blijkbaar niet voor win xp

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

als je het nog niet geprobeerd hebt

op je bureaublad rechtermuisknnop -> pictogrammen schikken en dan bureaublad pictogrammen weergeven

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik rechtermuisknop op bureaublad klik en naar 'pictogrammen schikken op' ga, krijg ik in een rechtervenstertje een nieuw lijstje waarin alle items ON-klikbaar, dus lichtgrijs zijn... :/

Verwijderd

Configuratiescherm/beeldscherm/[Tabblad] bureaublad/Bureaublad aanpassen/Standaardinstellingen herstellen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie Willem-bever, maar dat is 't dus helaas niet. De bekende standaard instellingen heb ik dus voorzover ik weet allemaal al gezien / gewijzigd. 't mag allemaal niet baten.. :( iemand?

• PromWarMachine
  • Laatst online: 19-09 23:37

PromWarMachine

Forsaken Archer

- Start - Uitvoeren - regedit - control-f - <voer hier de naam van een pictogram in die er stond?>
- klik op desktop - f3 - *.*
- Start - Uitvoeren - regedit - control-f - 'desktop'
- Start - zoeken - *.lnk (zoeken in je hele schijf)
- Check je prullenbak via C:\WinNT\recycle

En wat staat er bij rechtermuisknop op desktop - eigenschappen - bureaublad - bureaublad aanpassen?

Dividend for Starters

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Ik vermoed dat je ergens je active desktop hebt aangezet en "hide icons when desktop is viewed as web page" hebt aangevinkt. Een van 2'en uitzetten zou het hele zaakje weer zichtbaar moeten maken. Als je dit niet zelf kan instellen moet je ff wachten tot morgen, momenteel draai ik alleen op m'n werk XP :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

Topicstarter
in regedit staan alle items die in de map desktop van m'n windows-gebruiker staan. Ook een directory 'desktop' staat in regedit
het probleem is dat er niets wordt weergegeven....
ik heb ooit een keer een instelling aangepast, ik weet bij god niet meer waar of met welk programmatje (misschien zoiets als tweak XP oid, maar daar kan ik 't niet meer in terugvinden)

Verwijderd

Topicstarter
Rataplan schreef op 03 oktober 2002 @ 18:43:
Ik vermoed dat je ergens je active desktop hebt aangezet en "hide icons when desktop is viewed as web page" hebt aangevinkt. Een van 2'en uitzetten zou het hele zaakje weer zichtbaar moeten maken. Als je dit niet zelf kan instellen moet je ff wachten tot morgen, momenteel draai ik alleen op m'n werk XP :)
Ik heb active desktop voor zover ik zie niet ingeschakeld. Actieve desktops zie ik bij XP eigenlijk ook nergens meer staan !?

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Hoe kan je nou niet weten of 'ie ingeschakeld is als je niet weet waar 'ie zit :D

Machoe, ik zoek het morgen ff voor je na (tenzij een behulpzame medetweaker me voor is) maar het zit dacht ik gewoon ergens onder je display properties verstopt.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

Ik zeg al niets meer...

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Ik dacht al, wat is het stil hier :P

Komt ook een beetje door mij ;) was gisteravond blijkbaar erg in de war met m'n geklets over active desktop :) XP dus.

Tip van Pluisje hoort te werken. Als die opties allemaal grijs zijn, dan is er iets vreselijk fout :X

Ik heb dan ook besloten dat je een screenshot van dat menuutje mag posten. Ik wil dat eik best eens zien, dan gaan we wel verder. Nu eerst eens flink wat koffie en een peuk :7

Verwijderd

Ehm heb je niet gekozen bij je UPGRADE om de oude dingen te bewaren?
Zoniet is het zowie zo helaas :(

• lavagiant
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-06 07:51

lavagiant

...

Geef idd eens een screenshot..

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
nope niet nodig. komt door et nieuwe start menu van windhoos xp met deze computer erin enzo. zet je nou bij taakbalkeigenschappen (op je taabalk rechts rossen en dan eigenschappen) start menu op klassiek menu start dan zijn de tekentjes er weer.

andere manier: open je start menu, pak het deze computer koppelinkje en sleep het op je desktop. tadaa! werkt ook voor andere pictogrammen (behalve internet explorer, daarvoor moet je even een snelkoppeling maken)

Verwijderd

Topicstarter
heb ff alles geprobeerd, maar m'n icoontjes zijn niet terug hoor :)

start menu stond vanaf de 1e dag al op klassiekmenu en switchen heeft geen effect.

Deze computer of andere iconen verslepen naar bureaublad helpt niet. ik zie geen icoontjes op m'n bureaublad. Wel staan ze gewoon in de bureaublad-map.............. :'( hopeloos! :P

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:09
weet je zeker dat je niet als een andere gebruiker bent ingelogd?
en in je bureaublad-map: selecteer al die bestanden (ctrl+a) en sleep ze naar je huidige bureaublad. P.s doe dit met het rechtermuis knopje en zeg: create shotcuts here.

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Nou, kom op dan met dat screenshot (van ondermeer het Arrange Icons by/Pictogrammen schikken-menuutje)? Want de onderste drie opties zijn niet grijs, daar geloof ik helemaal niks van ;)

Verwijderd

Topicstarter
nop tis dezelfde user. Het resultaat van jouw vraag is meteen het bewijs hiervoor. Als ik 't kopieer naar m'n bureaublad.. of snelkoppelingen maak, komen deze bij de bureaublad-map erbij te staan :) maar niet op m'n bureaublad zelf... ghehe.. tis zoo wazig...

mja ik ben geen beginnend windows-gebruiker ofzo dus heb nu echt al heel veel geprobeerd, en weet gewoon zeker dat de map etc etc goed is. hij geeft ze gewoon niet meer weer.

ooit dus ergens aangepast met m'n stomme kop :P een of ander progje of in windows zelf.. wie zal ut zeggen :S

Verwijderd

Topicstarter
http://www.startzelf.nl/shotje.jpg

niet echt geweldige kwallie :) maargoed, je ziet dat ze grijs zijn.. :P

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Volkomen vaag :) bij mij staan d'r nog wat extra opties onder... Show (of hide, al naar gelang) icons on desktop, Lock desktop items, zoiets. En je raadt het al, die zijn enabled ;)

Nou heb ik op m'n werk ter customizing van de bak (geen icons aanwezig & happy with that) twee proggels gebruikt: TweakXP (*klunk*) en iets wat ik zo snel niet terug kan vinden (moet ik weer naar m'n werk, vandaag gaat dat niet meer gebeuren :)). Probeer iig tweakxp alvast ff, volgens mij kan je daar de icons wel weer mee aanzetten.

Post morgen (en dan ff voor half zes, weet je wat, voor half drie of zo) ff of het gelukt is, anders zoek ik dat andere ding ook ff op.

Verwijderd

Topicstarter
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAa ze zijn back!!!

maar hoe? :P whaha. kheb in Tweak UI zitten prutsen. Bijvoorbeeld aangevinkt: allow web content to be added to the desktop

enne, ik doe rechtermuisknop op m'n bureaublad en ineens komen er 3 opties bij, ook 'pictogrammen weergeven op bureaublad'.

Weet niet meer precies welke optie er nou voor zorgde dat die extra optie erbij stond maja.. ik blijf er voortaan toch vanaf... :P

BEDANKT ALLEMAAL!!!

• lavagiant
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-06 07:51

lavagiant

...

Goed zo
Pagina: 1