Videokaart laptop overclocken

Pagina: 1
Acties:

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05:28
Ik heb een laptop met een ati radeon m6p er in zitten. Nu heb ik het programma powerstrip gedownload om die videokaart over te clocken. Hiermee kan ik dus het aantal MHz verhogen. Ik kan heb van 140 MHz naar 185 MHz veranderen zonder dat ie vastloopt. De vraag is aleen, kan mijn laptop hiertegen??? Ik bedoel, brand de videokaart niet door of zo???

Bram

Verwijderd

zo lang ie het doet :D

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:41
ik zou het persoonlijk niet doen, de performance zal niet veel vooruit gaan, maar de warmte wel en dat in een laptop lijkt me niet echt gezond

• Brammel
nou, het scheelt zeker super veel. ik haalde eerst bij 3d mark 2001 SE 2000 punten. Na het overclocken haalde ik maar liefste 2800 punten... Er zit trouwens wel een 2 gig processor in...

• I386DX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-08 12:00
Als hij niet vastloopt zal er wel geen probleem zijn denk ik; en zeker door de grote winst zou ik het laten staan op 185 (of misschien nog hoger??)

• Brammel
nee, hoger gaat hij niet. Het enige waar ik bang voor ben is dat hij doorbrand of zo. Dan heb je namelijk wel een heel groot probleem met een laptop...

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

bram1234 schreef op 18 september 2002 @ 19:39:
nee, hoger gaat hij niet. Het enige waar ik bang voor ben is dat hij doorbrand of zo. Dan heb je namelijk wel een heel groot probleem met een laptop...
Niet doen.
Nergens is de koeling zo slecht als in een laptop. Hij doet het nu misschien nog wel goed, maar de kans is groot dat hij na een uurtje opwarmen gaat stuiteren.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

• Brammel
Hij koelt wel flink hoor, tenminste, er zitten 2 roostertjes aan de zijkant van mijn laptop en daar komt flinke warme lucht uit. (ook als ik hem niet overclock) Bovendien is mijn laptop ook zeker niet stil. Je hoort de koelers echt wel...

Verwijderd

Je kunt een videokaart in een laptop ook oc'en, je zult alleen iets minder hoog komen
omdat je idd met de temps zit, voor zo'n videokaart geldt hetzelfde flink benchmarken en als je artifacts krijgt, terugclocken.....

Verwijderd

Hehe Brammetje, welkom in het land van de tweakers! Gewoon lekker overclocken die kaart, en als hij raar gaat doen, gewoon een stapje terug!

Verwijderd

Ik zou het met een laptop niet doen, ze kunnen warmte ook moeilijk kwijt.

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

bram1234 schreef op 18 september 2002 @ 20:03:
Hij koelt wel flink hoor, tenminste, er zitten 2 roostertjes aan de zijkant van mijn laptop en daar komt flinke warme lucht uit. (ook als ik hem niet overclock) Bovendien is mijn laptop ook zeker niet stil. Je hoort de koelers echt wel...
Waarom vraag je dan om advies als je het antwoord al weet :/

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

• Mentalist
  • Laatst online: 22:19

Mentalist

[avdD]

Niet doen, ik heb eens een vidkaart geOCt, die nog een hele tijd vaag bleef doen. Nu is dat met een normale vidkaart niet heel erg, die vervang je zo, maar laat je laptop alsjeblieft met rust...

Nu doet die vidkaart het trouwens weer wel normaal geloof ik, maar dat wil je toch niet met je laptop hebben.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-08 17:53
Ja als je die oc zo graag wilt houdenmoet je je laptop eens gaan modden.
Ik weet niet in hoevere dan kan.
Maar bv een fan of de heatsink van je vga kaartje (als er al geen fan op zit)
Of maar een extra lucht uitgan of ingang met een cooler er bij.
Maar ik heb het zelf nog nooit gedaan dus weet ik niet hoe makkelijk dat gaat.

Anders zou ik em niet oc'en anders kan het zijn dat i het over een tijdje niet meer doet.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:36
Ik zou een videokaart in je laptop niet gaan overclocken. Er is maar heel weinig ruimte om de warmte af te voeren. En laptops zijn trouwens niet erg geschikt voor games dus waar zou je het anders voor doen? :)

The devil is in the details.

Verwijderd

Yup ik ben het met Marco eens, je kunt ook niet echt bepaald lang doen met de accu als je een spel aan het spelen bent. Ik zou het niet doen, en als ik het zou doen zou ik em niet zo hoog zetten :P
Pagina: 1