Geforce 4 probleem/reboten

Pagina: 1
Acties:

• XippIX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Als ik mijn pc evenetjes aanheb, dit wil zeggen 10 minuten, dan gaat ie automatisch rebooten. Ik heb geen id hoe dit kan. Wel krijg ik echter een foutmelding als ik weer na het opstarten terug ben ik windows. Ik krijg dan zo'n schermpje van de geofrce 4 mx 440 is mogelijk de oorzaak van dit probleem.

Ik weet hoe ik dit kan oplossen. Heb alle drivers al verwijderd en opnieuw geinstalleerd, maar dit geeft geen resultaat. Maar elke keer weer opnieuw opstarten, daarvoor krijg ik wel eerst een paar keer een zwart scherm. Maar hij komt wel weer terug met beeld, maar paarseconden daarna is het gebeurd.

Verder, tijdens de installatie krijg ik wel deze melding: Dit is geen geen windows logo product vraag uw leverancier hiernaar.

En dan 2 opties

Breek te installatie af / je gaat terug naar windows
Ga door / gaat verder met installeren

Maar dit is volgens mij gewoon een waarschuwing van windows dat het geen windows logo heeft, en dat het geen microsoft product is.

Weet iemand raad?

Specs:

Amd 2000+
512 mb
120 maxtor hd
Geforce 4 mx 440

EDIT: Topic titel is verkeerd

[ Voor 0% gewijzigd door XippIX op 18-09-2002 19:12 . Reden: Topic titel is verkeerd ]

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

en wat is je OS :?
winXP zeker 8)7

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

voeding ?

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• XippIX
  • Niet online
winxp ja, dit moet toch geen probleem zijn? En nieuwe drivers installeren heeft helemaal geen zin.
:?

Verwijderd

en wanneer is precies het reboot moment ? en hoeveel is je 5V lijn ?

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

haal eerst eens het vinkje weg bij : configuratiescherm>system>geavanceerd>opstart en herstelinstellingen>systeemfouten- de computer automatisch opnieuw opstarten :)
mischien dat je dan wat wijzer wordt als je weer een fout krijgt :?
en welke drivers installeer je dan, de detonater of van de kaart bouwer :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• XippIX
  • Niet online
heel veschillend, ene keer naar 5 minuten en dan weer naar 10 minuten. 5v lijn? Waar kan je dat testen? Ja ik weet zo'n tweaker ben ik nou ook weer niet :) Maare, de computer is 4 weken oud, heb al wel gebeld met de winkel maar zeiden dat het een software matig probleem was. Nou, maare daar schiet ik ook niets mee op, heb alles al geuninstalled en weer geinstalleerd dus dat kan het probleem niet zijn denk ik

• XippIX
  • Niet online
chucky666 schreef op 18 september 2002 @ 19:27:
haal eerst eens het vinkje weg bij : configuratiescherm>system>geavanceerd>opstart en herstelinstellingen>systeemfouten- de computer automatisch opnieuw opstarten :)
mischien dat je dan wat wijzer wordt als je weer een fout krijgt :?
en welke drivers installeer je dan, de detonater of van de kaart bouwer :?
Oke, gedaan

Ik heb gewoon de dirvers van de nvidia site gedownload. Voor de kaart zelf dus, winxp drivers, meer zijn er ook nog niet.

Verwijderd

mobo?

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

XippIX schreef op 18 september 2002 @ 19:11:
Als ik mijn pc evenetjes aanheb, dit wil zeggen 10 minuten, dan gaat ie automatisch rebooten. Ik heb geen id hoe dit kan. Wel krijg ik echter een foutmelding als ik weer na het opstarten terug ben ik windows. Ik krijg dan zo'n schermpje van de geofrce 4 mx 440 is mogelijk de oorzaak van dit probleem.

Ik weet hoe ik dit kan oplossen. Heb alle drivers al verwijderd en opnieuw geinstalleerd, maar dit geeft geen resultaat. Maar elke keer weer opnieuw opstarten, daarvoor krijg ik wel eerst een paar keer een zwart scherm. Maar hij komt wel weer terug met beeld, maar paarseconden daarna is het gebeurd.

Verder, tijdens de installatie krijg ik wel deze melding: Dit is geen geen windows logo product vraag uw leverancier hiernaar.

En dan 2 opties

Breek te installatie af / je gaat terug naar windows
Ga door / gaat verder met installeren

Maar dit is volgens mij gewoon een waarschuwing van windows dat het geen windows logo heeft, en dat het geen microsoft product is.

Weet iemand raad?

Specs:

Amd 2000+
512 mb
120 maxtor hd
Geforce 4 mx 440

EDIT: Topic titel is verkeerd
Laat je pc eerst eens een tijdje aanstaan in de bios (half uurtje ofzo) als hij dan ook reboot heb je zeker weten een hardwareprobleem. Werkt dit wel goed dan moet je de drivers van de videokaart destroyen met detonater destroyer (http://www.guru3d.com) en dan een standaard vga kaart instellen.
Werkt nu alles wel dan ligt het aan je videokaart driver, heb je het probleem nog steeds dan moet je van iemand een andere videokaart lenen en kijken of het probleem er dan nog is.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Pagina: 1