Ik heb sinds kort een kabel aansluiting. Ik heb een pc(winxp) met 2 netwerkkaarten, waarvan dus 1 voor de kabelmodem en 1 voor de pc(win98) van mijn broertje. Ik heb zoals in de faq beschreven alle stappen uitgevoerd. Ik heb last van het volgende probleem. Ik kan internetten als de pc van mijn broertje aanstaat of als het netwerk met mijn broertje gedisabled is, anders niet. Ik kan dan nog wel msn-en en shareprogramma's als i-mesh draaien, maar niet inetten. Als ik onder de c: prompt ipconfig doe, dan herkent (als de andere pc aanstaat) ie beide pc's met het goede ip-adres. Weet iemand misschien wat de oorzaak van dit probleem is. Bij voorbaat dank.
Verwijderd
moet je kijken of alle proxy-server instellingen goed staan, de ip's en subnetmasks goed staan en of er geen firewall's aanstaan, en dan nog eens proberen, maar het moeilijke van je probleem is dat er zoveel dingen kunnen zijn, dat het zo niet te zeggen is.
Verwijderd
Er is automatisch een "Bridge"-Connectie gemaakt, het netwerksignaal van de kabelmodem wordt daardoor direct naar de PC van je broertje doorgestuurd.
Om dit te verhelpen, ga je op de jou computer naar Configuratiescherm-->Netwerkverbindingen-->Lokaal Netwerk-->(Rechtermuisknop)-->Brug verwijderen ofzoiets (heb zelf de engelse XP, daar heet het "Bridge Connections")
Om dit te verhelpen, ga je op de jou computer naar Configuratiescherm-->Netwerkverbindingen-->Lokaal Netwerk-->(Rechtermuisknop)-->Brug verwijderen ofzoiets (heb zelf de engelse XP, daar heet het "Bridge Connections")
Verwijderd
<offtopic>
mooie ondertitel, Djuri2002
</offtopic>
heb ik ook wellis gehad, ik had een firewall draaien toen.. dardoor kwam het
zie jasperde_langeŽs reactie
mooie ondertitel, Djuri2002
</offtopic>
heb ik ook wellis gehad, ik had een firewall draaien toen.. dardoor kwam het
zie jasperde_langeŽs reactie