[edimax router] website draaien

Pagina: 1
Acties:

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:20
Hoi,
ik heb de Edimax router, 4 ports 100 mbit. (volgens mij 6004+ ofzo).
Als ik deze in wil stellen via de web interface gaat dat via poort 80. Maar die poort wil ik dus ergens anders voor gebruiken (website draaien of een tunnel voor msn messenger).
Hoe kan ik die webinterfaceinstelmogelijkheid nu op een andere poort zetten?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42

Predator

Suffers from split brain

Gewoon een portmap maken voor poort 80 naar je webserver ip
Zie Het Grote Poortmappingsverhaal + handleiding
Anderen die op je extern ip connecten gaan dan via de poortmap

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• marteltor
Predator schreef op 18 september 2002 @ 18:45:
Gewoon een portmap maken voor poort 80 naar je webserver ip
Zie Het Grote Poortmappingsverhaal + handleiding
Anderen die op je extern ip connecten gaan dan via de poortmap
maar kan ik dan nog wel bij m`n instelmogelijkheden van de router?

edit:
ik heb poort 80 dus gerout naar poort 80 op 192.168.168.254
dan krijg ik dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/poort80.jpg
oftewel, als ik van buiten de router instellingen wil veranderen moet ik de router op een andere poort zetten. Maar hoe? Overigens kan ik als ik naar 192.168.168.230 (ipadres van router) niet bij het managment system, ondanks ik dat wel opmaak uit bovenstaand plaatje.

• marteltor
mm, ik heb die poortmap weer weggehaald, en kon eerst niet bij het managment system, maar na 5 minuten wel weer.
Nu net toch weer die poortmap gedaan, en ik kom no way weer in m`n managment system

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42

Predator

Suffers from split brain

Je kan toch nog op je instellingscherm intern ?
Je portmap werkt normaal gezien enkel van buiten naar binnen dus enkel users van buiten je netwerk gaan via de portmap gaan. (tenzij je daar loopback op hebt)

Je wil toch niet via internet op je router interface kunnen :?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• marteltor
wat ik wil:
op mijn school staat alleen poort 80 open. Nu dacht ik msn messenger te kunnen draaien op school door thuis een tunnel te draaien op poort 80 en te laten doorverwijzen naar 1080.
Als ik nu poort 80 doormap naar 192.168.168.254 op poort 80, en dan naar mijn ip adres surf (intern of extern; allebei hetzelfde resultaat!!!!!!) dan krijg ik te zien dat m`n ip is gelogd door de router, en kan ik dus niet inloggen. Ik kan dus ook niet vanuit mijn netwerk de router benaderen. Na een tijdje lijkt ie zich te resetten en kan ik via internet en via het lokale netwerk weer inloggen.
Maar hij verwijst dus niet door naar m`n pc :{ :(

• ExcaliburDexter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06-2025
marteltor schreef op 18 september 2002 @ 23:04:
wat ik wil:
op mijn school staat alleen poort 80 open. Nu dacht ik msn messenger te kunnen draaien op school door thuis een tunnel te draaien op poort 80 en te laten doorverwijzen naar 1080.
Als ik nu poort 80 doormap naar 192.168.168.254 op poort 80, en dan naar mijn ip adres surf (intern of extern; allebei hetzelfde resultaat!!!!!!) dan krijg ik te zien dat m`n ip is gelogd door de router, en kan ik dus niet inloggen. Ik kan dus ook niet vanuit mijn netwerk de router benaderen. Na een tijdje lijkt ie zich te resetten en kan ik via internet en via het lokale netwerk weer inloggen.
Maar hij verwijst dus niet door naar m`n pc :{ :(
dat gaat niet werken als je perse wilt msnen kijk dan eens naar het progje remote admin. dan kun je je pc thuis via school opgaan en dan via jouw pc msnen 8)7 . trouwens weet je zeker dat alleen 80 open staat, volgens mij zullen nog wel wat meer poorten openstaan. (alleen msn,enz. zal wel geblokt zijn)

waarom ben je eigenlijk die poorten naar je routers ip aan t routen 8)7 ik snap t verhaal niet echtt.. [TIP] probeer ergens eens een cursesje cisco semester 2 te volgen [/TIP] .

[ Voor 0% gewijzigd door ExcaliburDexter op 18-09-2002 23:41 . Reden: ????? ]

• marteltor
ExcaliburDexter schreef op 18 september 2002 @ 23:35:
[...]

dat gaat niet werken als je perse wilt msnen kijk dan eens naar het progje remote admin. dan kun je je pc thuis via school opgaan en dan via jouw pc msnen 8)7 . trouwens weet je zeker dat alleen 80 open staat, volgens mij zullen nog wel wat meer poorten openstaan. (alleen msn,enz. zal wel geblokt zijn)

waarom ben je eigenlijk die poorten naar je routers ip aan t routen 8)7 ik snap t verhaal niet echtt.. [TIP] probeer ergens eens een cursesje cisco semester 2 te volgen [/TIP] .
remote admin heb ik, en is idd wel een optie. Ik zal eens tussen neus en lippen door vragen welke poorten er nog meer open staat aan de sysadmin...
een cursusje cisco semester 2 lijkt me ook weer wat overdreven :D
Pagina: 1