Toon posts:

laptop om te gamen ??

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hoi,
mn broer wil nou dus een laptop gaan kopen om te gamen , volgens mij is dit dus niet echt slim,maar ik weet m nog niet echt te overtuigen , heeft iemand wat argumenten voor me??

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:39
1) (veel) duurder
2) kut videokaart
3) kut geluidskaart

Een laptop is niet om te gamen. (het kan wel, daar niet van)

Verwijderd

Laptops zijn duur, en gaan vaak kapot, althans er gaan vaak onderdelen sneller kapot... je kunt beter een desktop aanschaffen...

Verwijderd

Laptops zijn ten eerste niet bedoelt om te gamen maar ten tweede ik zag wel een gaaf laptopje van dell met een ATi 16mb kaartje daar kan je eventueel wel mee gamen,maar het laptopje was aardig prijzig....

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-08 10:53
laptops hebben over het algemeen een bagger videokaart. Een 16mb ati videokaart heb ik zelf nog nooit gezien maar als die er zou zijn is die heel spaarzaam. Het meest gangbare is de ATI mobility 128 8 of 4mb. En dat trekt toch niet echt UT of Q3 ofzo. Daarentegen gebruik ik mijn laptop ook om te lannen. UT in software mode draait op 512x348 (ofzoiets) gem met zo'n 35 fps (p3 600, 192mb) en GTA2 draait ook goed op de laptop. Maar als je dat ding puur voor gamen wil gebruiken kan je beter een gewone pc kopen.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
het beeldscherm is vaak ook best k*t.. je kunt alleen recht voor het ding zitten wil je iets kunnen zien (kijk je in een beetje schuine hoek zie je niks).. ook beweegt het beeld trager.. bij een snel actiespel loopt alles wat door elkaar heen..
Dit heb je vooral bij goedkopere beeldschermen.. (tenminste op de laptop waar ik achter heb gezeten..)

• 7th
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 31-12-2025

7th

Thy will see the light...

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

picobyte

MhIHIHI!

Op de wat betere laptop valt prima te gamen maaruh ga jij fl 6000+ uitgeven als je voo 3000 al een vette desktop kan neerplanten ??

Powered bij meergranenbrood.

• Killemov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 12:12

Killemov

Ik zoek nog een mooi icooi =)

Typisch geval van wat ie er mee wil en hoeveel ie er aan uit kan geven. Is ie een die-hard 3D FPS-er? -> Liever geen notebook. Staat ie toch alleen maar thuis? -> Liever geen notebook. Heeft ie niet zo veel geld? -> Liever geen notebook.

Alternatief: Een console?

Hey ... maar dan heb je ook wat!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 24 oktober 2000 20:20 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
1) (veel) duurder
2) kut videokaart
3) kut geluidskaart

Een laptop is niet om te gamen. (het kan wel, daar niet van)[/quote]Juist ja, alleen als je enkel strategische spellen speelt is die matige video kaart geen ramp.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 23:56

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Het geld dat je broer uitspaart met het kopen van een desktop PC kan ie mooi gebruiken om hiermee http://www.avault.com/hardware/getreview.asp?review=caseace z'n PC ook makkelijk mee kan nemen.. Je kunt 'm hier http://www.avault.com/giveaways/geargrip/ zelfs winnen

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 18:37

Orac

Ik mis je papa.

De bottleneck van je beeldopbouw zit vaak niet eens in de videokaart, maar het scherm zelf! Ook bij de TFT schermen is dat het geval.

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-08 19:07
Nou ik vraag me dus af of er al laptops zijn met de NV11 dus de geforce MX. Die was bedoeld voor in de laptop, maar ik heb hem nog niet gezien. Iemand?

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:52
die 16MB kaart zat in een DELL van 9000 piek :) heb je wel 256MB ram (zie C!T deze maand).

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Topicstarter
ok in ieder geval bedankt , ik denk dat ik m zo wel kan overtuigen , :)

Verwijderd

Laptop om te gamen? Zorg dat je een tv-out hebt!

Verwijderd

Het is opzich mogelijk. Ik ken iemand die heeft op de 1 of andere manier een Gforce 2 in een laptop gepropt :P

Hij speelt oa CS erop.

Verwijderd

pIII 1,13 mhz
Gforce2 GO 32mb
40 mb hdd
15" tft

valt prima om te gamen =)

Verwijderd

Op donderdag 23 augustus 2001 08:24 schreef mdkiller het volgende:
Het is opzich mogelijk. Ik ken iemand die heeft op de 1 of andere manier een Gforce 2 in een laptop gepropt :P

Hij speelt oa CS erop.
hahahahahha grapjas......
een mobile cpu kan
een hdd kan

memeory ksn niet
vga kan niet

ik heb het over realtime dan

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Op donderdag 23 augustus 2001 08:44 schreef kyle2k het volgende:
pIII 1,13 mhz
Gforce2 GO 32mb
40 mb hdd
15" tft

bedoel je niet 1,13 ghz :)

want anders heeft de rest ook niet veel nut als je op 1,13 mhz draait :D

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Verwijderd

Op donderdag 23 augustus 2001 08:24 schreef mdkiller het volgende:

Hij speelt oa CS erop.
Kan prima, kijk maar eens op www.dell.nl, daar heb je voor 5000 piek een mooie laptop met GeForce 2 kaart.

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
pIII 1,13 mhz
Gforce2 GO 32mb
40 mb hdd
15" tft

met zo weinig schijfruimte kan je geeneens windows kwijt :)

• Psychoot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-06 14:06

Psychoot

1337n00b^

pIII 1,13 mhz
Gforce2 GO 32mb
40 mb hdd
15" tft

hehehe ik zag het ook al, 1,13Mhz en 40Mb hdd *D

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
1,13Ghz en een 40Gb HD

Verwijderd

Op donderdag 23 augustus 2001 08:47 schreef kyle2k het volgende:
een mobile cpu kan
een hdd kan

memeory ksn niet
vga kan niet
beetje wazig.. maar ga er van uit dat je bedoelt wat wel en niet kan met lappie..

CPU kan je bij de meeste vervangen al hebben sommige een eigen module die dan in 1 stuk moet vervangen.

HDD kan vervangen worden. gewoon een 2,5" en je bent klaar.

Geheugen kan bij de meestel wel uitgebreid/vervangen worden.

VGA kan meestal niet vervangen wordne, heb wel eens een 'oude' laptop gesien waar de vga een aparte module was waar later een nieuwere compatible module voor uit kwam met een snellere vga maar meestal komt dat niet..

Maar neem een G2G en je bent al klaar. nog even 512 geheugen (of als je te weinig geld hebt 256) een giegje of 40 en een 14,1" TFTje, leuk procje van 1,13 Ghz en je bent al klaar. Enige probleem is je kan niet lang gamen anders wordt je lappie te warm >:)

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Die Geforce2 voor een laptop is een Geforce2Go chipset, die dingen zijn nog trager als een MX

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:36
Maar een GeForce2Go is in elk geval sneller dan een Ati Rage mobility en zeker sneller dan een SiS, Trident of Intel grafische chip - en je hebt OpenGL / Hardware Direct3D support.

Een GeForce2Go is gewoon op dit moment het beste wat je in een laptop kunt kopen.

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-08 18:11
Koop een Gericom Webboy 1Ghz == 4000 piek met 32Mb tnt2

www.gericom.de

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

Verwijderd

Op donderdag 23 augustus 2001 08:47 schreef kyle2k het volgende:

[..]

een mobile cpu kan
een hdd kan

memeory ksn niet
vga kan niet

ik heb het over realtime dan
best raar dan, er zit toch echt een Gforce 2 in, ik heb er ook toch echt CS op gespeeld.

• ReseT
  • Niet online
Je kunt ook aardig Quaken(2) op een Apple PowerBook G4 Titanium(Mee gewerkt op vakantie baantje :P )
Afbeeldingslocatie: http://store.apple.com/Catalog/US/Images/beautyshotpwrbookg4.jpg
15.2" Mega wide screen :9~

Heck, je kan zelfs op een oude Powerbook G3 Quaken, CS zal dan ook geen probleem zijn, als dat op Mac OS X kan.
Wel duur zon G4, 10.000piek :(

ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik wil natuurlijk niet vervelend doen :+ , maarre: dit topic is al wat ouder.

Ondertussen hebben we inderdaad de Geforce2Go, maar zal de topicstarter dit nu nog interresant vinden? :o

• ReseT
  • Niet online
verrek :Z

ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Waarom zo'n oud topic omhoogkicken.. beetje achterhaald (en de reply is ook niet echt nuttig).
Pagina: 1